فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

پاسخگویی 210هزار شبهه دینی توسط موسسه دارالمعارف الشیعی و مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی

مسئول هیئت پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی از پاسخگویی به 32 هزار شبهه دینی جدید در زمینه اعتقادی و دینی توسط کارشناسان این مرکز در سال 1389 خبر داد .
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، حجت الاسلام حسین اصلانی با اشاره به ضرورت پاسخگویی و حجم گسترده شبهات ارسالی از سوی کاربران اینترنتی به واحد پاسخگویی به سئوالات دینی این مرکز اظهار داشت : در چند سال اخیرحدود 54000 ایمیل دریافت و پاسخ د اده شده که تعداد سئوالات آن بالغ بر 210 هزار سئوال و شبهه اعتقادی می باشد ، که از این تعداد 8000 ایمیل شامل 32000 سئوال و شبهه مربوط به سال جاری می باشد . 
وی افزود : این حجم سئوالات غیر از تماس ها مشاوره ای تلفنی و حضوری و دیگر سامانه های ارتباطی بوده است که در این بخش پاسخ داده  شده است وروز به روز میزان استقبال مخاطبین و کاربران به تناسب گستردگی شبهات افزایش محسوسی می باید
حجت الاسلام اصلانی  در بیان ضرورت پاسخگویی به سئوالات دینی  گفت : با توجه به گستردگی ابزارها و رسانه های ارتباطی که شبهه پراکنی را در دستور کار خود قرار داده اند . و همچنین تهاجم فرهنگی معاندین ، ضرورت پاسخگویی به سئوالات دینی  انکار ناپذیر است .
مسئول هیئت پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، خاطر نشان کرد : در زمینه پاسخگویی به سئوالات دینی کاربران می توانند سئوالات خود را به صورت اینترنتی ، تلفنی ، مکاتبه ای و حضوی ارسال تا پاسخ ها همراه با تحقیق علمی در اسرع وقت  برای پرسشگران ارسال شود .
وی همچنین در ادامه شیوه پاسخگویی به سئوالات را مورد اشاره قرار داد و گفت : سئوالهای با احکام شرعی که نیاز به فوریت و ضرورت دارد ، در اولویت قرار می گیرد و در صورت نیاز از طریق دفاتر مراجع عظام تقلید پاسخ دریافت و برای کاربران ارسال میشود .
وی افزود : سئوالهای اعتقادی با حساسیت و دقت نظر و مراجعه به منابع معتبر ، تحقیق می شود و پاسخ آنها با در نظر گرفتن سطح علمی کاربر ارسال می شود و سئوالات تاریخی هم با مراجعه به منابع معتبر و مستند و تاریخی ، استخراج و پاسخ آن با تحقیق لازم ارسال می شود .
حجت الاسلام اصلانی گفت : در زمینه سئوالات خانوادگی که گستردگی خاصی هم دارد و نشان از مطالبه و نیاز جدی خانواده ها است ، سئوالات بررسی و با بهر ه گیری از دو منبع ارزشمند قرآن و احادیث پاسخ داده می شود .
وی در پایان خاطر نشان کرد . علاقمندان جهت طرح سئوالات و شبهات دینی خود می توانند به سایتهای www.erfan.ir  و www.ansaian.ir    مراجعه و یا با شماره تلفن 7735357 تماس بگیرند .

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^