فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1389 ساعت 10:07 صبح

درگیری با مسلمانان بر سر ساخت یک نمازخانه‌

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مشرق، گروه های افراطی انگلیس، با شایعه اینکه مسلمانان قصد ساخت مسجدی در حومه یکی از شهرهای این کشور را دارند، علیه مسلمانان انگلیس جنجال به راه انداخته اند.
گروهی از مسلمانان انگلیس قصد ساخت یک نمازخانه در یک مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی را دارند که این امر مخالفت گروه های افراطی انگلیس را برانگیخته است.
سایت کانترپانچ گزارش داد: در دفترچه‌های تبلیغاتی که توسط افراطیون ضد اسلام انگلیس، در منازل شهرِ های تاون (High Town) پخش شده، ادعا شده است که قرار است یک ساختمان قدیمی در نزدیک این شهر تبدیل به یک مسجد شود.
گروهی از مسلمانان شیعه انگلیس، شایعه ساخت یک «مسجد جامع‌» در این شهر را رد کرده‌ و می‌گویند که این ساختمان یک مرکز اجتماعی خواهد بود و حتی هنوز زمین آن هم خریداری نشده است.
«اتحادیه دفاع انگلیس» (که با گسترش اسلام و قوانین شرعی اسلام در انگلیس مقابله می کند) نیز شورای شهر لوتان را متهم به فروش زمینی به مسلمانان کرده است که قرار بود صَرف ساخت مجتمع مسکونی شود.
با این حال گروه مسجدالعلی، که می‌خواهد این ساختمان را بخرد، می‌گوید اگر موفق به خرید این ساختمان 750 متر مربعی شود، در این محل یک مرکز اجتماعی ایجاد خواهد کرد و تمامی اعضای جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.
این گروه می‌افزاید که قرار است در این مرکز یک نمازخانه ساخته شود نه یک مسجد.
این منبع افزود: سخنگوی گروه مسجدالعلی گفته است: «این ساختمان در اصل یک مرکز اجتماعی خواهد بود، که به روی تمامی اعضای جامعه، باز است. قرار نیست این ساختمان تبدیل به یک مسجد شود. ما هنوز هیچ قراردادی نبسته‌ایم، و در حال حاضر هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. اما ما دست به تغییرات عمده نخواهیم زد و فقط دکور داخلی آن را عوض خواهیم کرد. قصد داریم در این ساختمان برای بزرگ‌سالان رستوران و برای جوانان یک سری امکانات ورزشی به وجود آوریم».
این فرد اظهار کرده است که این مرکز یک مرکز «چندفرهنگی و چندمذهبی»‌ خواهد بود. وی بیان کرد که تمامی اعضای اجتماع می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند البته مادامی که آنها به قوانین و مقررات گروه احترام گذاشته و رفتار قابل‌قبولی از خود نشان دهند.
در وب‌گاه این گروه آمده است که در این مرکز یک سالن برای برگزاری جشن‌های عروسی، یک درمانگاه، و نیز امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات در مراسم‌های سوگواری در نظر گرفته شده است.
این منبع در پایان گفت: یکی از ساکنان شهر هایتاون می‌گوید از این که "اتحادیه دفاع انگلیس مسئله" را این گونه مطرح کرده و باعث ایجاد جنجال شده است ناراحت است. وی می‌گوید: «من از این بابت بسیار ناراحتم. در حال حاضر این ساختمان چیزی جز خرابه نیست. مردم باید خوشحال باشند که قرار است به این خرابه رسیدگی شود و از این وضعیت در بیاید. خوشحال خواهم شد که ببینم به این وضعیت سروسامان داده شده و این مکان در جهت بهبود زندگی مردم به کار گرفته شود».


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عرضه نخستين قرآن معطر جهان عرب در نمايشگاه ...
استقبال مسلمانان فرانسه از يک مستند
آبرو ريزي مفتيان سعودي و لزوم پايان سكوت علماي ...
برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
آیت الله انصاریان : تواضع از ویژگی های مهم آیت ...
استاد حسین انصاريان:عاشورا بزرگترين عبرت تاريخ ...
ایران‌شناس سوییسی: معماری بارگاه امام رضا(ع) ...
استاد انصاریان: بعضی عشق‌ها بت‌پرستی است/ راضی ...
استاد انصاریان: «کفر» خطرناک‌ترین حجاب قلب/ 3 ...
استاد انصاریان: در مقابل هیچ یک از نعمت‌های ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^