فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استاد حسین انصاریان :فرهنگ وارداتی تا خانه‌های مردم نفوذ کرده است

استاد حسین انصاریان :فرهنگ وارداتی تا خانه‌های مردم نفوذ کرده است

 به گزارش شیعه حق ، استاد حسین انصاریان،‌ در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه حقانی قم با اشاره به ضرورت ترویج مبانی اخلاقی در جامعه، گفت: کار انبیاء و ائمه طاهرین، رساندن پیام حق به مردم بود. آنها حیات زندگی مردم را در دنیا، تبدیل به حیات طیبه و در وجود آنها با تشویق به انجام عمل صالح، شایستگی ایجاد می‌کردند.
وی ادامه داد: اولیاء خاص خداوند، در درجه عالی از اخلاص بودند و تمام عوارض کارشان را که مانند شهادت، کتک‌خوردن، استهزاء و مسخره‌شدن را پذیرفته بودند و برای آنها یقینی بود که تحمل در برابر این عوارض، نوعی جهاد اکبر است.
*انبیاء با خدا معامله کردند
این خطیب توانا خاطرنشان ساخت: از پیغمبری که 950 سال مبلغ دین خداوند بود تا جوان‌ترین پیامبران؛ یعنی حضرت مسیح و حضرت یحیی، خالصانه به أمر تبلیغ پرداختند و با خداوند متعال معامله کردند و در مقابل همه دشمنی‌ها،‌استقامت کردند.
ین استاد حوزه ادامه داد: امروز انبیاء الهی در میان جامعه نیستند و پرودگار عالم برای پرکردن این خلأ، قلب عده‌ای را متمایل به آمدن به حوزه می‌کند تا علوم الهی را فرا بگیرند و به میان مردم برگردند و رسالت انبیاء را انجام دهند.
*طلاب، مردم را نجات دهند
استاد حسین انصاریان خطاب به طلاب جوان اذعان داشت: طلاب با فعالیت‌های خود، مردم را از فرهنگ‌های وارداتی که صدا و تصویرش تا اتاق‌های مردم نیز آمده است، نجات دهند.
این استاد اخلاق به جایگاه طلاب اشاره و تصریح کرد: یک طلبه اگر جایگاه خود را بشناسد، اعتماد مردم را جلب می‌کند و با جلب اعتماد می‌تواند به تبلیغ دین بپردازد و فقط و فقط با خدای متعال معامله کند.
استاد حسین انصاریان به روایت "من کان لله کان الله له"، مصباح‌الشریعه ترجمه عبدالرزاق گیلانی صفحه 178 اشاره کرده و گفت: اگر کسی برای خدا باشد و برای او کار کند، خداوند متعال نیز برای او خواهد بود. طلبه باید فقط برای خدا درس بخواند. نباید در دل خود مقصدی را مشخص کند؛ بلکه باید خود را به خدای متعال بسپارد.
*فراگیری ادبیات، ضرورتی برای طلاب
وی بااشاره به ضرورت توجه طلاب به ادبیات، اظهار داشت: یادگیری ادبیات برای طلاب، از کارهای مهم به شمار می‌رود؛ زیرا این امر باعث فهم قرآن کریم می‌شود و طلبه در این صورت می‌تواند قرآن را به خوبی به مردم عرضه کند و آنان را هدایت نماید.
این استاد حوزه ادامه داد: امام سجاد(ع) می‌فرماید: «الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ قَالَ الْمُؤْمِنُ خَلَطَ عِلْمَهُ بِالْحِلْمِ یَجْلِسُ لِیَعْلَمَ وَ یُنْصِتُ لِیَسْلَمَ وَ یَنْطِقُ لِیَفْهَمَ لَا یُحَدِّثُ أَمَانَتَهُ الْأَصْدِقَاءَ وَ لَا یَکْتُمُ شَهَادَتَهُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا یَفْعَلُ شَیْئاً مِنَ الْحَقِّ رِیَاءً وَ لَا یَتْرُکُهُ حَیَاءً إِنْ زُکِّیَ خَافَ مِمَّا یَقُولُونَ وَ یَسْتَغْفِرُ اللَّهَ مِمَّا لَا یَعْلَمُونَ»  أمالی الصدوق، ص: 494 - 497
«مؤمن علمش را با بردباری مخلوط می‌کند و اگر در جلسه‌ای شرکت می‌کند، برای دانایی خودش است و اگر جایی برای سکوت است، ساکت می‌ماند تا سالم بماند. اگر زبانش را باز می‌کند، برای فهمیدن است و رازهای خود را برای دوستانش بازگو نمی‌کند و از شهادت دادن به حق خودداری نمی‌کند و عبادت و کارهای او با ریا همراه نیست. حق را هیچ وقت به فشار خجالت رها نمی‌کند و اگر در جلوی او از او تعریف کنند، از گفتار آنها می‌ترسد و در ذهن خود از خداوند متعال برای تقصیراتی که دارد، طلب مغفرت می‌کند».
*طلاب خلاء انبیاء در جامعه را پر کنند
استاد حسین انصاریان در پایان یادآور شد: این روایت برای شنیدن نیست، بلکه برای عمل کردن است. طلاب باید به این روایت‌ها عمل کنند و آن را سرلوحه کار خود بدانند و سعی کنند خلأ انبیاء را در جامعه پر کنند.


منبع : شیعه حق
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اطلاعیه مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1402
کتاب «خصال» با ترجمه استاد انصاریان به چاپ رسید
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^