فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1389 ساعت 09:58 صبح

حمله وهابیون افراطی به نمایشگاه کتاب ریاض

 حمله وهابیون افراطی به نمایشگاه کتاب ریاض

  به گزارش شیعه آنلاین، این روزها در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نمایشگاه کتابی در حال برگزاری است که تعداد زیادی از ناشران عربستانی و بین المللی در آن شرکت کرده اند.
در همین حال اخبار رسیده از ریاض حاکی از آن است که تعدادی از وهابیون افراطی عصر روز گذشته در دومین روز پیاپی به صورت وحشیانه به این نمایشگاه حمله کرده و در پی یافتن و جمع آوری کتاب های غیر اخلاقی و مخالف اندیشه های خود بودند.
گفته می شود این نیروهای وهابی پیش از حمله به این نمایشگاه چندین ساعت آن را محاصره کرده بودند و رفت و آمد خودروهایی که حامل کتاب بودند را زیر نظر داشتند. آنان معتقدند که در نمایشگاه امسال کتاب های غیر اخلاقی و مغایر با اندیشه وهابیت بیشتر از سال های گذشته یافت می شود لذا باید با آن مبارزه کرد تا به اصطلاح اندیشه های مردم منحرف نشود.
یکی از این وهابیون طی اظهاراتی گفت: ما با توقف در گلوگاه این نمایشگاه و حضور در نقاط مختلف آن، مانع از اختلاط میان زنان و مردان می شویم. ما "عبدالعزیز خوجه" وزیر اطلاع رسانی دولت را مسئول این رفتارهای نامناسب می دانیم.
در همین راستا یکی از ناشران کشور لبنان که خواست نامش فاش نشود طی اظهاراتی گفت: این رفتارهایی که بنده از این افراد افراطی دیدم، بسیار عجیب و غریب بوده است. آنان حتی ناشران را تهدید می کنند که در صورت جمع نکردن برخی کتاب ها، با آنان برخورد فیزیکی خواهند کرد. آنان حتی با خبرنگارانی که می خواهند از چنین رفتارهایی گزارش یا خبر تهیه کنند، برخورد می کنند.
وی در ادامه افزود: این حالت موجب نگرانی شدید ناشران شده است زیرا تعداد این افراد افراطی بسیار زیاد است. آنان حتی بر سر برخی زنان فریاد زده و آنها را "فاسق" خوانده اند. آنان روز گذشته نیز رفتارهای مشابهی مرتکب شدند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
استاد انصاریان: فرهنگ انبیا فرهنگ توحید، اخلاق و ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^