فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آیا زن در اسلام نسبت به سایر ادیان پیشرفتی داشه است ؟

چند نکته در این زمینه قابل عرض است:
1.قضاوتهای هر انسان فهیم و عاقلی همیشه باید به دور از تعصب و لجاج و عاری از هرگونه تقلید و پیروی کورکورانه از آنچه دشمنان اسلام بعنوان اشکال و اعتراض بر علیه اسلام مطرح می کنند بوده باشد بعنوان نمونه شبهه میکنند که در تمام 4 گوشه جهان زنان دوشادوش مردان به بالاترین مقامات و پست های کشوری در هر جامعه ای می رسند. اینک سئوال ما این است که لطف کنید و از این صدها کشوری که در 4 گوشه جهان وجود دارد نام چند کشور را بیاورید که هم اکنون و یا در گذشته رهبریت آنان با زنان بوده است؟ فکر نمی کنیم این سئوال نابجایی باشد مثلا در کشور امریکا تا کنون چند زن توانسته اند به مقام ریاست جمهوری امریکا برسند؟ بدیهی است عدم پاسخ به این سوال، بیانگر این مطلب است که آنچه به عنوان اعتراض به مکتب اسلام می شود جز یک اشکال کلیشه ای و مطالبی کادو بندی شده از طرف دشمنان اسلام نمی باشد.
یا میگویند در تمام ادیان موجود از قبیل مسیح و یهود و بودا و هندو و غیره ... زنان به بالاترین مقام رهبری می رسند و به فرموده شما به درجه علم و دانش و سیاست و در کل عقلانیت تشخیص و تصمیم نائل می شوند. ما نمی دانیم واقعا این افراد تا چه مقدار به آنچه بیان کرده اند باور و اعتقاد قلبی دارند و تا چه مقدار این مطالب برای خودشان ثابت گشته است. آیا می دانند در طول تاریخ دو هزار ساله مسیحیت، تنها نام یک نفر از زنانی که به مقام پاپی و اسقف اعظمی و یا مقامی همانند کشیش رسیده اند برای ما نام ببرند؟ نهایت مقامی که زن در مسیحیت دارا است در حد راهبه گی است که باید ترک تمام لذت های دنیوی را بنماید و تمام عمرش را از مواهب الهی محروم باشد و تن به بدترین و زشت ترین کارهایی بده که انسان از بیان آنها شرم دارد و نهایت تحقیر و ذلت یک زن را در مسیحیت نشان می دهد. راستی از مقامات معنوی و دنیایی یهود چند زن به مقامات عالیه از رهبری رسیده اند ؟ و اینجا است که مظلومیت اسلام و احکام نورانی آن بر جامعه بشریت روشن می شود آیا آنچه در جامعه مسیحیت و یهودیت پیرامون زنان میبینیم شعار است و دروغ؟ یا آنچه در جامعه اسلامی مشاهده می کنیم؟! حال سئوال اینجاست که مگر مسیحیت و یهودیت و جهان غرب و اروپای امروز با زن چه می کنند که یک زن مسیحی هرگز عقلش حتی به کارهایی چون اداره خانه و منزل هم نمیرسد مگر مسیحیت با یک زن مسیحی چه می کند که توان شوهر داری و خانه داری و بچه داری را هم از او می گیرد و او را در کلیساها چنان محبوس و زندانی می کند که روز و شب حتی اجازه بیرون آمدن از کلیسا را هم ندارد مگر مسیحیت و یهودیت با یک زن مسیحی چه می کند که امروزه در بسیاری از کلیساها باید حفره ها و چاله هایی پیدا بشود که زنان راهبه جنین های خودشان را (که مخفیانه دست به زنا و تجاوز و شهوت رانی زده اند ) در حفره آن چاله ها دفن کرده اند و گه گاهی رسوایی آن بر ملا می شود . مگر اروپا و غرب و مسیحیت و یهودیت با زنان چه می کند که هر روز شاهد کشف فساد و فحشا از سران همین کشورها با زنان می باشیم و کیست که بتواند افکار این همه فحشا و فساد شهوانی را بنماید آیا علم و سیاست و درایت و کمال و سعادت و دیگر اوصاف کمال همین است ؟! آیا هزاران زن مسیحی تنها به جرم مسیحی بودن باید از این همه حقوق ابتدایی خود هم محروم باشند؟! در حالیکه قرآن کریم به صراحت کامل زنان را از نظر شخصیت و حقوق انسانی دوشادوش مردان  می داند و می فرماید : «انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» . آیا به فرموده خود شما تنها گناه زنان غرب در این همه فساد و فحشایی که به آنها داده اند مسیحی بودن آنها است؟ که باید از همه حقوق انسانی محروم باشند ؟ آیا دروغ و حیله ای بالاتر از این هست که از طرفی ادعا کنیم زنان در مسیحیت و یهودیت و غیره و غیره....به بالاترین پست های ممکن می رسند ولی در عمل نتوانیم از این همه کشورهای موجود حتی نام یک زن را بیاوریم ؟ چه دروغ و خیانتی بالاتر از این ...؟! لطفا کمی عقل و منطق و تحقیق و وجدان و انصاف را معیار و میزان شناخت خود قرار دهیم .
2.هر عاقل منصف و هر انسان با وجدانی که امروزه در کشور ایران زندگی می کند بخود این حقیقت را درک می کند که زنان مسلمان ایرانی در تمام عرصه ها بیشتر از مردان حضور فعال دارند اگر کسی به  این مطلب آگاهی ندارد می تواند آمار کارکنان دولت را از مرکز آمار ایران بگیرد و جمعیت بیش از مردان  را در دانشگاهها و دانشکده های مختلف علوم ملاحظه کند و امروز هیچ اداره و سازمان و نهادی را در ایران پیدا نمیکنید که جمعیت زنان شاغل در آن کمتر از مردان آن باشد.
3.از نظر شرعی و قانونی هیچ منعی برای رسیدن زنان به بالاترین پست های مملکتی وجود ندارد و شعارهایی که کاندیدا های ریاست جمهوری برای منصوب کردن وزرای خود از جامعه زنان سر می دهند بزرگترین دلیل ما بر این مدعی است تا آنجا که بعضی از کاندیداهای رئیس جمهوری به صراحت اعلام کرده اند اگر ما انتخاب شویم وزیر را از جامعه زنان می گذاریم و امروزه نمایندگان محترمی از زنان در مجلس شورای اسلامی موجود می باشند.
4.آنچه مهم است این است که  ما معنای کمال و رشد عقلی و توانایی اجرایی را بفهمیم که چیست و آیا صرف بدست  گرفتن چند پست مهم دولتی و کشوری دلیل بر کمال و رشد عقلانی محسوب می شود؟
5.در تمام احکام اسلام تنها یکی  دو پست است که زنان از تصدی آن معاف شمرده شده اند و این معافیت از نظر اسلام بزرگترین کرامت و تاج افتخاری است که اسلام بر سر زنان نهاده است و چون اسلام مقام زن را بسیار بالاتر از افتادن در دست و پای سیاستمداران بی رحم و ستمگر می داند معافیت او ار از بین یکی دو پست به جهت ارزشمندی و مقام والای زن داشته اند نه به جهت کمبود و نقص در او و متاسفانه این برداشت سوء از طرف دشمنان اسلام صورت گرفته. مثلا اگر اسلام حکم جهاد و جنگ را از زن برداشته است این مطلب نه به خاطر نقص اوست بلکه به جهت رعایت حرمت و کرامت اوست که او را از ورود به چنین صحنه هایی معاف نموده است و اگر اسلام حکم قضاوت را از زن برداشته به دلیل این است که به اعتراف تمام دانشمندان غربی و شرقی زن موجودی کاملا غریزی و عاطفی و احساسی است و خیلی زود تحت تاثیر احساسات و عواطف خود قرار می گیرد و روی این جهت عدالت و قضاوت با احساسات و عاطفیت سازگاری نخواهد داشت و اگر به وجدان خود مراجعه کنید غیر از این را خواهید دید؟! بنابراین خواهشی که داریم این است که مجددا این مطلب را با چشم حقیقت بین و با بررسی ادله و مستندات علمی و فنی مشاهده فرمایید و مطمئن باشید که کاملترین ادیان الهی که  اسلام است کاملترین برنامه را برای زنان به ارمغان آورده است.
 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

فرشتگان چه نوع موجوداتی هستند و چگونه خلق شده ...
میخواستم بدونم ترک گناه بدون پشیمونی توبه محسوب ...
اوصاف آخرالزمان در روایات
آیا عقیده به خاتمیت را می توان شروع عصر عقلانیت ...
آیا معلولیت‌ها و نقایصی که در خلقت بعضی افراد ...
آیا مرجع تقلیدی بیهوش شود مرجیعت خود را از دست ...
از نظر اسلام ثروت اندوزی چگونه است؟
آیا اعمال خوب غیبت کننده به غیبت شونده می رسد؟ چه ...
چرا بعضی از دعاها به استجابت نمی رسد؟
آيا خداوند اوّل عاشق انسان بود يا انسان عاشق ...

بیشترین بازدید این مجموعه

چرا ما به خدا نیاز داریم؟
قرآن چطور در کتب غیر عربی آمده است؟
چگونه بفهميم كه خداوند ما را دوست دارد و از ...
سرانجام كسي كه نماز نخواند چه مي شود و مجازات او ...
چگونه هميشه به یاد مرگ باشیم؟
گناهانی که بخشیده نمی‌شوند کدامند؟
راه ترک خودارضایی ( استمنا ) چیست؟
برای در امان ماندن از جن زدگی چه باید کرد؟
چرا سگ نجس است و نمی‌توان آن را درخانه نگه داشت؟
در مورد سند و اعتبار زیارت عاشورا که در آن به ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^