فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

حضرت استاد انصاریان:برخورد امام صادق(ع) باجریانات فکری انحرافی، برتری اسلام برهمه مکاتب را ثابت کرد

رئيس موسسه دارالمعارف الشیعی  گفت: امام صادق(ع) با برخورد با جریانات فکری انحرافی ، و رو برو شدن با علمای علوم گوناگون و بحث و مناظره علمی و شیرین که حوصله و بردباری اخلاقی امام رابه دنبال داشت ، برتری اسلام را در چهار چوب تشیع بر همه مکاتب ثابت کرد .
 به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در همايش بین المللی "مکتب علمی امام صادق(ع)" در تركيه خاطرنشان كرد: امام جعفر صادق (ع) در برابر مکتب اموی و عباسی به تبین اسلام راستین پرداخت و با کوشش خستگی ناپذیر پیرایه های بسته شده به اسلام را از جانب دشمنان داخلی و مکتبهای وارداتی زدود  و این امر آوازه شهرتش در دانش و بینش ، کرامت اخلاقی و منشش با دانشجویان ، و پشت کارش در انتقال علوم ، و پاسخ گوئی اش به شبهات را در همه امور طنین انداز کرد.
وي اظهار داشت: به این خاطر از اطراف و اکناف مختلف ، دانشجویان و عاشقان علم روی به مدینه نهادند ودر حوزه دروس او هر یک مطابق ذوق خود زانو زدند ، و از خرمن دانشش بهره ها بردند ، که اغلب، اهل نظر ، شاگردان حوزه او را تا چهار هزار نفر قلمداد کرده اند .
استاد انصاریان که پیرامون نقش امام صادق در توسعه فرهنگ و تمدن بشری سخن می گفت، بیان داشت:  امام برای گسترش علوم ، فرهنگ ، مدنیت نسبت به پیاده سازی  اخلاقیات همراه یا توسعه ارزش ها ،  تربیت شاگردان وگفتگو با سران و ایدئدلوگ های ادیان و مذاهب با در نظر گرفتن جامعیت فرهنگ و تمدن اقدام نمود لذا به همه شاخه های علوم اهتمام ورزید . 
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: کتاب مرآة الجنان می گوید : شاگرد امام جابر بن حیان کتابی در هزار برگ نوشته که رساله حضرت را در علوم گوناگون که حدود 500 رساله است در برمیگیرد .
این حجم گسترده و عظیم علمی در رشته های متعدد سبب زیر ساخت فرهنگ و تمدن غنی اسلام را فراهم کرد  و گویای اثر گذاری امام بر فرهنگ و تمدن اسلامی و بعد از آن فرهنگها و تمدن های جهان است .
حضرت استاد انصاریان در اين همايش كه توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي در تركيه و دانشكده الهيات دانشگاه سلجوق قونيه برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) با دانش فراوانش در انواع رشته های علمی که از اعماق قرآن و علوم پدرانش و پیامبر به او رسیده بود توانست چراغ نهضت علمی و فرهنگی اسلامی خود را روشن کند ، و نور دانش استوار ، و متکی به وحی و عقل و برهان خود را به گستره حیات انسان بتاباند.


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
...



گزارش خطا  

^