فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

برگزاری نشست مشترک بررسی و تدوین طرح تحقیقاتی عرفان اهل بیت (ع) درقم

سومین نشست از سلسله نشستهای مشترک بررسی و تدوین طرح تحقیقاتی عرفان اهل بیت (ع) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی در مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، آیت پیمان در این نشست با ارائه گزارشی هدف از برگزاری آن را تجمیع دیدگاه ها ونقطه نظرات صاحبان اندیشه  ذکر کرد و افزود: این هم اندیشی پنجره های جدیدی را خواهد گشود و افق های روشنی را ترسیم خواهد کرد.
وی با اشاره به فعالیت های متمرکز مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی در حوزه عرفان اهل بیت(ع) گفت: مهم ترین اقدامی که تاکنون مرکز در این خصوص انجام داده شرح و تفسیر مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه منسوب به امام صادق(ع) به نام "عرفان اسلامی" در 15 مجلد  است که سال گذشته ازچاپ خارج شد و مورد استقبال  نیز قرار گرفت.
مدیر عامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی با اشاره به تهیه و تدوین طرح  تحقیقاتی عرفان اهل بیت (ع)گفت: اهمیت علمی مرکز از ابتدا طرح را از جمله پروژه های مهم خود تلقی نمود و هئیتهای تخصصی در این خصوص برگزار کرد که مورد استقبال مجامع حوزوی و دانشگاهی قرار گرفت.
ریاست سارمان مطالعات و تدوین کتب دانشگاهی در این نشست با استقبال از اجرای این طرح، توجه به مبانی و ریشه یابی اصول عرفان اهل بیت(ع) همراه با استدلال عقلانی و استقلال فکری را مورد توجه قرار داد و گفت: عرفان اسلامی باید ناب باشد و موجب بیداری همگان شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی با اشاره به گسترش عرفان های کاذب در جامعه عنوان کرد: شناسایی عرفان حقیقی و عارفان حققیقی مساله ایست که هم قابلیت خنثی سازی عرفان های دروغین را دارد و هم می توان آن را به دنیا عرضه کرد.
دکتر عبدللهیان مدیر اجرایی پروژه، ضرورت برگزاری این نشست را در تبییین و اجماع دیدگاه ها دانست و افزود: همه جانبه بودن و جامعیت طرح با استقلال فکری  همراه با مستندات دینی میسر می گردد. 
حجت الاسلام لاجوردی مدیر موسسه تحقیقاتی لیله القدر همه جانبه نگری، جامعیت و ارائه نتایج و آثار با ادبیات مردم را مورد توجه قرارداد و گفت: امروز خلا یک موسوعه عرفانی، مجله عرفانی به خصوص در زمینه عرفان های نوظهور امری محسوس است واگر تحقق نیابد عرفان های کاذب رشد و نمو می یابند.
دکتر جوادی  از اساتید دانشگاه نیز در این نشست ارکان دین را معرف، عقاید، نظام ها و احکام ها بر شمرد و افزود: نقطه عزیمت اانسان به دین معارف است و این معارف باید براساس زبان فکری مردم و با قابلیت نقد و بررسی عرضه شود.
خاطرنشان می شود طرح تحقیقاتی عرفان اعل بیت توسط مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی و با مشارکت سایر نهاد های تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی در حال تدوین می باشد.                             


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...
پیام استاد حسین انصاریان در پی جنایات هولناک ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^