فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

دورى از مدعيان دروغين‏

البته مواظب باشيد كه در اين زمينه مدعى، على الخصوص در كشور ما، زياد است، ولى به يقين بدانيد كه: «از هزاران اندكى زين صوفيند.» «1» نود و نه درصد كسانى كه مى گويند: ما در خواب يا بيدارى اين چيزها را ديديم، بدانيد كه دروغ مى گويند. چون آن افرادى كه به اين منطقه راه پيدا مى كنند، به اين راحتى اين مسائل را بروز نمى دهند و چيزى نمى گويند. در بين مردم به صورت معمولى زندگى مى كنند. بند را به آب نمى دهند كه خود را با گفتن اين چيزها چهره معروفى كنند.
اخلاق آنان اين است كه از چهره شدن فرارى هستند. نمى خواهند مردم بدانند، مگر اين كه تكليف الهى اقتضا كند. دين را به مردم مى نمايانند و الا سرمايه هاى شخصى مربوط به خود را اغلب پنهان مى كنند. اگر كسى گاهى و به علتى چيزى از اين ها ديده باشد، چنان كه در كتاب هاى ما هست، او را صدا كرده و قسم داده كه من تا زنده ام، آنچه از من ديدى، جايى نقل نكن. خيلى از اين نقل ها براى بعد از مرگ اين چهره هاى برجسته است، نه براى زمان خودشان. در زمان ما، هر كس از راه مى رسد مى گويد: من يك شب در ميان، خواب مى بينم و با پيغمبر صلى الله عليه و آله گفتگو كردم و امام زمان عليه السلام اين گونه فرمود و به من گفتند:
اين را بنويس و زير آن اين را بنويس و همه بنويسند كه هر كس ننويسد به لعنت خدا گرفتار مى شود. اين ها را ما از زمان بچگى مى ديديم و تا به حال در اين زمينه، كسى به لعنت خدا گرفتار نشده است.
شما بايد دروغگوها را جدا كنيد؛ يعنى آن كسى كه شيعه واقعى نيست، مقلدِ مرجع تقليد شيعه نيست و دار و دسته خاصى دارد، اگر از اين ادعاها كند، از نظر خدا، قرآن كريم، روايات و ائمه عليهم السلام مردود است. چون خدا در قرآن، باز شدن درها به روى افراد منفى، حزبى و دار و دسته اى را قبول ندارد.
پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله دينى آورد و سفارش كرد كه اين دين براساس قرآن و اهل بيت عليهم السلام من است، چيز ديگرى اضافه ندارد و اعلام كردند كه اضافه كنندگان و بدعت گذاران به اين دين و آن كسانى كه به ما حرفهايى را نسبت مى دهند و كسانى كه عالم به قرآن و فرهنگ اهل بيت عليهم السلام نيستند، مى آيند براى مردم قرآن را تفسير مى كنند، همه اين ها را فرمود: بدون ترديد در قيامت، نشيمنگاه آنان را از آتش جهنم پر مى كنيم.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

تهران مسجد حضرت رسول- دهه اول فاطمیه 94 سخنرانی اول
خاطره‌اي در لذت ياد خدا
اجابت دعوت بندگان معصيت‏كار
پاداش دنیوی و اخروی پروردگار برای مؤمنین
عناوين مسايل مربوط به اصلاح نفس‏
آیه‌ای عجیب درباره شیطان
اندیشه در اسلام - جلسه هفتم
اهميت ارتباط عقل اول و دوم‏
تهران هیئت محبان‌الزهرا دههٔ اوّل جمادی‌الاوّل ...
مقربین چه کسانی هستند؟

بیشترین بازدید این مجموعه

اجابت دعوت بندگان معصيت‏كار
انفاق به قدر بضاعت
علامت چهارم: عزت و شجاعت در برابر دشمنان خدا
ارتباط با خدا از راه ذكر
تقدير خدا بر روزى موجودات
توبه جوان گناهکار
خاطره‌اي در لذت ياد خدا
تهران مسجد حضرت رسول- دهه اول فاطمیه 94 سخنرانی اول
تهران هیئت محبان‌الزهرا دههٔ اوّل جمادی‌الاوّل ...
پاداش دنیوی و اخروی پروردگار برای مؤمنین

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^