فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1389 ساعت 08:30 صبح

برگزاری حدود 1200 نشست اخلاقی در مدارس علمیه

به‌گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان، صبح امروز در نخستین نشست معاونان تهذیب حوزه علمیه سراسر کشور به فعالیت اداره کل اخلاق حوزه اشاره کرده و گفت: طلابی که به تاز‌گی وارد حوزه می‌شوند و می‌خواهند الگوی اخلاقی جامعه باشند باید با آثار و اخلاق اسلامی آشنا شوند و برای این کار نیاز به متون اخلاقی است و این اداره عهده‌دار این وظیفه می‌باشد.
وی افزود: زمانی که طلاب با این متون تئوری آشنا شوند، می‌توانند آموخته‌های خود را در ارتباط خود با خانواده، همسایه و جامعه، عملی سازند.
مدیر کل تربیت اخلاقی حوزه‌ با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس‌های هفتگی اخلاق در مدارس علمیه اظهار داشت: این کلاس‌ها باید در زمان مفیدی باشند که طلاب بتوانند از آن بهره‌کامل را ببرند نباید کلاس‌ها در زمانی که طلاب دچار خستگی ذهنی یا مشغله فکری هستند برگزار شوند.
وی گفت: روایات معصومین (ع) و سیره آنها و بزرگان حوزه برای طلاب بیان می‌شود، اگر طلاب با این مسئله آشنا شوند و به آن اهتمام ورزند از نظر اخلاقی رشد چشمگیری خواهند داشت.
حجت الاسلام و المسلمین همتیان در تبیین دیگر فعالیت‌های اخلاقی برای طلاب گفت: مسئله تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت از جمله مسایلی است که در این اداره به آن توجه می‌شود؛ چرا که لباس روحانیت شرافت خاصی دارد از این رو برای جلوگیری از سوء استفاده‌ دشمنان لازم است که ساماندهی شود.
وی اضافه کرد:  طلابی که می‌خواهند به لباس مقدس روحانیت ملبس شوند باید از اداره تلبس مجوز داشته باشند آنان برای دریافت مجوز باید از چند استاد تاییدیه اخلاقی بگیرند و در مصاحبه شرکت کنند.
مدیر کل تربیت اخلاقی حوزه به تبیین فعالیت‌های اداره مطالعات این اداره کل پرداخته و گفت: در این اداره، مطالعات لازم پیرامون برنامه‌ها و طرح‌ها انجام می‌شود، همچنین عهده‌دار آسیب‌شناسی حوزه‌ها و روحانیت و شناخت خطراتی که طلاب را تهدید می‌کند، می‌باشد.
وی، اداره آموزش‌های کوتاه مدت را از دیگر واحد‌های این اداره کل معرفی کرده و افزود: لازم است که اساتید اخلاق، معاونان تهذیب، ائمه جماعات و طلابی که می‌خواهند ملبس شوند آموزش‌های اخلاقی را فرا گیرند؛ بنابراین با توجه به نیازها این آموزش‌ها ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان ساخت: برای تحقق این امر، کارگروه‌های لازم  انتخاب و موضوعات مورد نیاز برای آموزش بررسی شده است.
مدیر کل تربیت اخلاقی حوزه‌ با اشاره به اهمیت حضور ائمه جماعات در مدارس، گفت: کسی که به عنوان امام جماعت انتخاب می‌شود، باید دارای سجایای اخلاقی باشد تا بتواند تاثیر بیشتری داشته باشد.


منبع : حوزه نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
اجازه گسترش شیعه را در مصر نمی‏دهیم
تشدید فعالیت شیطان پرستان در شیراز
برگزاری دوره آموزشی «نقاط عطف در تفكر شيعی» در ...
نصب تبلیغات جدید در شهرهای آمریکا
استاد حسین انصاریان: حقیقت هیچ شیءای برای ...
استاد انصاریان: شیعیان چه جایگاهی در نزد ائمه(ع) ...
انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
استاد انصاریان: ستاد دیه مصداق عملی آیه «تعاونوا ...
گزارش تصویری مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^