فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 4 بهمن 1389 ساعت 07:02 صبح

افزایش تعداد زوار کربلا پس از انفجارها

به گزارش" شیعه نیوز" به نقل از العالم، با وجود اینکه گروه های تروریستی تهدید کرده اند زائران را در اربعین، هدف قرار می دهند، صدها هزار نفر از مردم عراق پای پیاده عازم کربلا شده اند تا در این مراسم شرکت کنند.
رزاق محسن شریف، سرپرست استاندار نجف اشرف گفت: بیش از هفت میلیون زائر از عراق، کشورهای عربی و غیر عربی برای شرکت در این مراسم از طریق نجف اشرف راهی شهر کربلا شده اند.
وی با اشاره به اینکه انفجارهایی که روز پنجشنبه در کربلا رخ داد و دهها قربانی برجا گذاشت بر شمار زائران تاثیر منفی نگذاشته است، افزود: شمار زائران بعد از انفجارها افزایش یافته و این پیامی روشن برای به چالش کشیدن اقدامات تروریستی است.
دو انفجار تروریستی روز پنجشنبه هفته گذشته در کربلا رخ داد که براثر آن 56 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 170 نفر زخمی شدند.
شریف اظهار داشت: شمار زائران بویژه از کشورهای عربی و غیرعربی که از طریق فرودگاه بین المللی نجف آمده اند، امسال نسبت به پارسال بسیار افزایش یافته و دولت تسهیلات زیادی به این زائران ارائه کرده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های ویژه دستگاههای امنیتی و خدماتی برای مراسم اربعین افزود: اجرای این طرح ها تا سالگرد رحلت حضرت ختمی مرتبت(ص) که عراقی ها در این روز حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نجف اشرف را زیارت می کنند، ادامه خواهد یافت.
رزاق محسن شریف، خواستار همکاری زائران با دستگاه های امنیتی شد و تصریح کرد امسال مراسم اربعین، طبق برنامه پیش می رود و از امکانات همه نهادهای مختلف کشور برای خدمت رسانی به زائران استفاده می شود.
از سوی دیگر سرلشگر احمد علی زوینی، رئیس پلیس کربلا گفت: تدابیر امنیتی در روزهای نزدیک به اربعین تشدید شده که از جمله آنها افزایش بازرسی ها در مبادی ورودی و فرودگاه هاست و نیروهای بیشتری از ارتش برای مشارکت در طرح امنیتی وارد کربلا شده اند.
زوینی افزود: تغییرات تاکتیکی در طرح امنیتی متناسب با تدابیر محافظت از میلیون ها زائر ایجاد شده و شامل افزایش تعداد مراکز ایست و بازرسی می شود.
وی اظهار داشت: هدف از این تغییرات بویژه با توجه به تهدیدات گروه های تروریستی، محافظت بیشتر از زائران و جلوگیری از وقوع انفجار یا اقدامات تروریستی است.
زوینی تأکید کرد وزارت دفاع با اعزام نیروهای اضافی، نیروهای امنیتی را تقویت کرده و پروازهای ارتش برای کنترل اوضاع و ارائه اطلاعات به اتاق عملیات مشترک درباره هرگونه اقدام مشکوک، افزایش یافته است.

 


منبع : شیعه نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

جمع‌آوري نمادهاي مذهبي شيعيان عربستان
افزايش نفوذ شيعيان در قاره آفريقا
توهین‌ ارتش انگلیس به نمادهای‌اسلامی
توهين گروه‌هاي ناشناخته يمني به قرآن
برگزاری گردهمایی مسلمانان فرانسه
تخريب بزرگترين قبرستان مسلمانان قدس
آغاز همايش بين‌المللی «واقعه كربلا» در تركيه
اجرای دوره تابستانه آموزش علوم اسلامی در «شارجه» ...
جمع آوری ده هزار كتاب با موضوع امام علي (ع) در ...
مقابله با کتب آموزشی اسلامی در تگزاس

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^