فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آل یزید و یزیدیان

آل یزید و یزیدیان

وابستگان و پیروان یزید ، چه در فکر و چه در عمل ، چه درگذشته و چه عصر حاضر . همه هواداران یزید و عمل کنندگان در آن راه ، از دودمان یزید و « آل یزید » محسوب می شوند و مورد لعن خدا و نفرت مردمند . تعبیر « آل یزید » در برخی زیارتنامه ها هم آمده است ، همچون « زیارت عاشورای غیر معروفه » که می خوانیم : « أللهُم الْعَنْ یزیدَ و آلَ یزیدَ وَ بَنی مَروان جَمیعا » و همانجاست که : روز عاشورا ، روزی است که خشم و لعنت الهی بر یزیدیان و آل زیاد و شمر و عمر سعد ، تجدید و نازل می شود : « هذا یوْمٌ تَجَددُ فیهِ النِقْمَةُ وَ
 
تُنَزلُ فیهِ اللعْنَةُ عَلَی اللعینِ یزیدَ وَ عَلی آلِ یزیدَ وَ عَلی آلِ زیادٍ وَ عُمرَ بنَ سَعدٍ وَ الشمرِ » . (1) بعلاوه همه کسانی که راضی به گفتار و رفتار یزید باشند و از اولین و آخرین هر کس که از آنان پیروی و تبعیت نموده و با آنان بیعت کرده باشد و آن گروه را مساعدت کرده یا رضایت داشته باشد ، مورد لعن قرار گرفته اند ، نیز همه آنان که ماجرای عاشورا را شنیده و به آن راضی شدند ، تا روز قیامت ، همه آل یزیدند و ملعون خدا و خلق : « أللهُم وَ الْعَنْ کل مَنْ بَلَغَهُ ذلِک فَرَضِی بِهِ مِنَ الاَولینَ وَ الا خِرینَ وَالخَلایقِ اجمَعینَ اِلی یوْمِ الدینِ » (2) .
 
این لعن و نفرینها نشان دهنده گستردگی جبهه یزیدیان است که همه زمانها و مکانها را فرا می گیرد و هر کس که حامی آن تفکر و مخالف و دشمن اهل بیت باشد و با داشتن ماهیتی یزیدی به قلع و قمع مبارزان راه حق و آزادی بپردازد « آل یزید » است . امروز صهیونیستها و عوامل استکبار جهانی از مصادیق روشن « یزیدیان » اند . امام خمینی « ره » شهادت زائران خانه خدا را در « حج خونین » و در کربلای حجاز و قتلگاه حرم ، تکرار فاجعه همان یزیدیان صدر اسلام می داند که شمشیر کفر و نفاق را در لباس دروغین احرام پنهان کرده بودند . (3) و نسبت به جبهه متحد کفر بر ضد انقلاب اسلامی و مسلمانان مظلوم ایران می فرماید : « ... شهدای ما مکرر شهدای کربلا و مخالفان ما مکرر یزید و وابستگان او هستند . » (4)
 
پی نوشتها:
1 - مفاتیح الجنان ، زیارت عاشورای غیرمعروفه ، ص 465 .
 
2 - همان ، ص 466 .
 
3 - صحیفه نور ، ج 20 ، ص 228 .
 
4 - همان ، ج 9 ، ص 57 .
 


منبع : منبع: پایگاه حوزه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عمر سعد و گندم عراق
قیس بن اَشْعث
عبدالرحمن بن ابی سبره جُعفی
دشمن امام حسین (ع) کیست ؟
گنجينه ها و ثروتهاى بادآورده در زمان خلفا
ابن زياد و امام زين العابدين عليه السلام
يزيد و سوزاندن خانه كعبه
مردی که سيراب نشد
نصايح معاويه به يزيد
آل ابی سفیان

بیشترین بازدید این مجموعه

قیس بن اَشْعث
عمر سعد و گندم عراق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^