فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 31 ارديبهشت 1388 ساعت 05:41 صبح

بی حرمتی نسبت به مقدسات اسلامی و عدم عذر خواهی پاپ

ديدار پاپ واتيكان بنديكت شانزدهم از اردن و سفر زيارتي او به فلسطين يك سيلي ديگري به روي مسلمانان مي‌باشد، او از بي‌حرمتي صريح خود به اسلام عذرخواهي نمي‌كند. 
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از فارس، روزنامه الاحرار در سرمقاله‌اي از بي‌حرمتي پاپ به مقدسات اسلامي و سكوت برخي كشورهاي عربي در اين زمينه ابراز تاسف كرده است.
 روزنامه الاحرار الجزاير در سرمقاله‌اي به قلم نجيب بلحيمر تحت عنوان "خفت و خواري " مي‌نويسد: ديدار پاپ واتيكان بنديكت شانزدهم از اردن و سفر زيارتي او به فلسطين يك سيلي ديگري به روي مسلمانان مي‌باشد، او از بي‌حرمتي صريح خود به اسلام عذرخواهي نمي‌كند و كساني كه او را به مسجد الحسين بن طلال همراهي مي‌كردند به او دستور ندادند كه هنگام ورود به مسجد كفش خود را درآورد و وي با همان حالتي كه وارد كليسا، قهوه‌خانه و يا رستوراني مي‌شود به مسجد وارد مي‌شود.وي در اردن از روابط خود با ملت يهود و سازش او بااين ملت سخن گفت. كساني كه دور و بر پاپ بودند و از او استقبال ويژه‌اي كردند نخواستند كه اين صاحب قداست را آزرده خاطر كنند و به همين جهت به او اجازه دادند كه با كفش وارد مسجد شود شايد منظور از اين نزاكت و مهرباني تاكيدي بر مسامحه مسلمانان به ويژه در قبال پيشواي مسيحيان كه كمال بي‌حرمتي به دين و مقدسات اسلام كرده است، باشد. بد نيست كه پاپ در داخل مسجد نماز گذارد و مهم هم نيست كه چه چيزي را بخواند ولي سرانجام نماز خواند و مسلمانان هم به جهان ثابت مي‌كنند كه براي اثبات عدم افراط‌گري خود آماده چشم‌پوشي از هر چيزي مي‌باشند. تنها مشكل اين نيست كه پاپ از بي‌حرمتي خود به اسلام عذرخواهي نمي‌كند بلكه مشكل بزرگتري وجود دارد و آن اينكه پاپ از سوء تفاهم سخن مي‌گويد كه اين به مثابه يك اتهام ديگري به مسلمانان مي‌باشد.حال مشكل بزرگتر از آن اين است كه مقامات رسمي اردن سخن پاپ از سوء‌تفاهم را به عنوان عذرخواهي او مي‌شمارند، انگار دولت اردن خود را نماينده مسلمانان جهان گماشته است. در صورتي كه واضح و روشن است كه پاپ عذرخواهي از مسلمانان را شديدا رد مي‌كند و وقتي كه پاپ مي‌گويد اين سوء تفاهمي است يعني بر گفته اول خود تاكيد دارد. در عوض پاپ با درخواست‌هاي زياد اسرائيلي‌ها مواجه مي‌باشد. اسرائيلي‌ها از او خواستند كه مسئله هولوكاست را در واتيكان مورد بررسي قرار داده و يكي از وزراي دولت نتانياهو از او خواست آن اسقف كاتوليكي كه حادثه هولوكاست را رد كرده است را بلافاصله اخراج كند. با كمال اطمينان، پاپ در خصوص روابط خود با ملت يهود با احساسات شورانگيزي سخن مي‌گويد، او جزئيات تاريخ را به دقت بررسي كرده تا نشانه‌هايي دال بر نزديكي كليسا به يهوديان ورد كليه سوابق تاريخي را پيدا نمايد. امروز مسلمانان به گفتگوي تمدن‌ها مشغول مي‌باشند و حاضرند حتي با خودداري از دفاع از دين خود، مخالفت خود را با تروريسم ثابت نمايند و اين نهايت خفت و خواري آنها را مي رساند.

منبع :شیعه آنلاین

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
ممنوعیت استفاده از لفظ جلاله "الله" در مطبوعات ...
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
كويت ميزبان همايش ارزش‌ ميانه‌روی در فرهنگ ...
پخش ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری(ع) از رادیو ...
به دليل اشتباه چاپی؛ خريد و فروش نسخه‌ای از قرآن ...
استاد انصاریان:قیام عاشورا مصداق عینی امر به ...
افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی زائران اربعین در ...
استاد انصاریان: فاصلۀ بین ما از رحم مادر تا قبر یک ...
گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^