فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 دى 1389 ساعت 08:26 صبح

رشد تروریسم در منطقه حاصل تبلیغات رسانه‏های وهابیون

به گزارش ادیان نیوز به نقل از ابنا ، دکتر \"ریاض نعسان الأغا\" متفکر سوری در گفت وگو با رسانه های عربی از تبلیغات افراط گرایان در شبکه های ماهواره ای و دیگر رسانه ها انتقاد کرد و آن را عامل ترویج تروریسم در منطقه دانست.
الأغا گفته است شبکه های به ظاهر اسلامی، با به صحنه آوردن روحانی نمایان تندرو وهابی، برخی بی خبران و ساده لوحان را به سمت سازمان ها و گروه های تروریستی سوق می دهند.
الأغا افزوده است که فاجعه تروریستی کلیسای اسکندریه مصر نتیجه همین تبلیغاتی است که در شبکه های ماهواره ای تندرو و از سوی عالمان وهابی انجام می شود.
وزیر سابق فرهنگ سوریه اذعان داشته است به نظر من شبکه های ماهواره ای و دیگر رسانه های وابسته به وهابیون و برخی کشورهای عربی پشتیبان القاعده و تروریسم، از جایی دیگر دستور می گیرند. آمر اصلی آنها صهیونیسم است که قصد دارد با این شیوه، اسلام را به عنوان دینی خشن و طرفدار تروریسم نشان دهد.
الأغا دلیل این گفته خود را وابستگی نخستین شبکه ماهواره ای القاعده و وهابیون به انگلیس اعلام کرد و گفت این شبکه که نخستین بار در دهه هفتاد سده گذشته از لندن برنامه پخش می کرد، وابسته به دستگاه های جاسوسی انگلیس و رژیم صهیونیستی بود.
اگر غربی ها و امثال \"هانتینگتون\" و \"فوکویاما\" از جنگ های صلیبی مدرن حمایت نمی کردند، الآن خبری از جنگ میان اسلام و مسیحیت نبود. این بخشی از گفته های الأغا متتفکر سوری است. او ادامه داد: هرچند که صهیونیست ها نیز از دمیدن در آتش جنگ های مذهبی و دینی سود فراوانی می برند و همین الآن هم آنها پشت تمامی این انفجارها هستند.
متفکر سوریه ای اضافه کرده است که: «البته غربی ها و مسیحیان نیز از سوی دیگر در این زمینه مقصر هستند. آنها با راه اندازی بیش از چهارهزار شبکه ماهواره ای مبلغ مسیحیت و نیز هزاران شبکه تلویزیونی مروج اباحه گری، بسترهای تحریک مسلمانان و برانگیخته شدن روح اسلام خواهی آنان را فراهم می کنند و باعث می شوند تا مسلمانان را نسبت به پیروان مسیحیت بدبین کنند.» پیشتر نیز برخی از متفکران و اندیشمندان عرب، رژیم صهیونیستی را متهم اصلی بمب گذاری های اخیر در مصر و عراق و بر ضد مسحیان معرفی کرده بودند.

 


منبع : ادیان نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
گزارش تصویری / عزاداری عاشقان و محبان اهل بیت(ع) ...
چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
بانک اسلامی در جمهوری چچن تأسیس می‌شود
کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^