فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 8 دى 1389 ساعت 00:00 صبح

سخنرانی رجب اردوغان در روز عاشورا درجمع عزاداران امام حسین(ع)

سخنرانی رجب اردوغان در روز عاشورا درجمع عزاداران امام حسین(ع)

 رجب طیب اردوغان برای اولین بار در تاریخ این كشور در مراسم عاشورای حسینی در استانبول شركت كرد و در مدح و شناخت امام حسین (ع) سخن گفت.
در این روز ماتم من قبل از هر چیز امید دارم كه حضور در سر مزار شهدای كربلا نصیب هر كس شود. از پیغمبر(ص) سوال كردند كه كدام یك از اهل بیت را بیشتر توجه دارید؟ ایشان فرمودند: امام حسن(ع) و امام حسین(ع). حسین از من است و من هم از حسین. كسی كه حسین را دوست دارد من و خدا را دوست دارد. كسی كه خدا را دوست دارد حسین را دوست دارد.
وی در مراسم عاشورا گفت: در این روز ماتم من قبل از هر چیز امید دارم كه حضور در سر مزار شهدای كربلا نصیب هر كس شود. از پیغمبر(ص) سوال كردند كه كدام یك از اهل بیت را بیشتر توجه دارید؟ ایشان فرمودند: امام حسن(ع) و امام حسین(ع). حسین از من است و من هم از حسین. كسی كه حسین را دوست دارد من و خدا را دوست دارد. كسی كه خدا را دوست دارد حسین را دوست دارد.
امام حسین(ع) 1370 سال قبل در چنین روزی به همراه خانواده اش در كربلا شهید شد. از آن روز تا به امروز سینه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است. از آن روز تا به امروز دعاها و مرثیه های ما عرش را به لرزه در می آورد. از آن روز تا به امروز می دانیم كه فرشته ها در عرش ها گریه می كنند. شهادت امام حسین(ع) مرگ نیست، نابودی نیست بلكه زندگی و زنده بودن است. وداع نیست، به وصال رسیدن است. پایان نیست، بلكه شروع است. جدایی نیست، بلكه وصلت است.
شهادت آن انسان مبارك كه به خاطر آن عرش اشك می ریزد، وسیله ای برای برادری است. وحدت و همبستگی است. بدانید كه هر كس بخواهد از فاجعه كربلا به منظور استثمار و ایجاد تفرقه سو استفاده كند علیه امام حسین(ع) حق كشی كرده است. پیغمبر اسلام امام حسن و امام حسین (علیهما اسلام) را به دو گوشواره عرش الهی تشبیه كرده است.
امام حسین (ع) در 1370 سال قبل به همراه خانواده عزیزش در كربلا به شهادت رسیده اند. تاریخ تا به امروز شاهد چنین قتل عامی نبوده و ما امروز در دهم محرم سنگینی این درد و رنج را با خود حمل می كنیم.
امام حسین (ع) در آن روز وقتی صدای فریاد خواهرش حضرت زینب (ع) را شنید با متانت و صبری تاریخی گفت: خواهرم به خدا پناه ببر و بدان كه هرچه در آسمان و زمین هست روزی خواهد مرد، آسمان هم باقی نخواهد ماند، به غیر پروردگار همه چیز محكوم به نابودی است. مادرم، پدرم و برادرم حسن (ع) خیرشان از من بیشتر بود. هر كدام از آنها یك به یك رفتند. خداحافظ زینب.
وقتی می شنویم در یك جایی یك انسان معصوم و بیگناه به قتل رسیده كربلا، امام حسن، امام حسین و حضرت علی اكبر (علیهم السلام) یادمان می آید و قلبمان به لرزه می افتد.
نخست وزیر تركیه در ادامه سخنانش ضمن اشاره به حادثه تروریستی چابهار كه منجر به شهادت 38 انسان بیگناه شد گفت:
در ایران 38 انسان بیگناه شیعه و سنی به قتل رسیدند. ما حملات ترویستی را چه در ایران و یا هرگوشه ای از دنیا رخ دهد محكوم می كنیم. ما نمی خواهیم كربلاهای جدیدی را شاهد باشیم. نمی خواهیم با كشتارهای جدید تنمان به لرزه بیافتد. وقتی در پاكستان، یمن، عراق در مسجدی بمبی منفجر می شود باور كنید احساس ناراحتی كلیه اندام مان را به درد می آید و حادثه كربلا را مجددا شاهد می شویم. قتل انسانهای معصوم جنایتی پست است. لازم به یادآوری كه سخنان اردوغان در مراسم عاشورا بارها با صلوات عزاداران حسینی همراه شد.


منبع : عصر امید
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اجازه گسترش شیعه را در مصر نمی‏دهیم
مفتی قدس خواستار برگزاری نشست فوری سازمان ...
شكايت وارثان منشاوی از شيخ الأزهر
انتشار مجموعه سخنان مقام معظم رهبری درباره مقام ...
قاتل مسلمانان میانمار نامزد جایزه نوبل شد
نصب تبلیغات جدید در شهرهای آمریکا
اولین محفل انس با قرآن در حرم امام حسن عسکری(ع) ...
استاد انصاریان مطرح کرد:اعتراف استاد الازهر مصر ...
استاد انصاریان: ستاد دیه مصداق عملی آیه «تعاونوا ...
ارتباط ائمه(ع) پس از شهادت با شیعیان قطع نمی‌شود

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^