فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استادحسین انصاریان : آبرو، مال و جان مردم ارزشمندترين مواردي است كه بايد حفظ شوند

استادحسین انصاریان : آبرو، مال و جان مردم ارزشمندترين مواردي است كه بايد حفظ شوند


 به گزارش خبرنگار ايرنا، استاد حسين انصاريان در جمع فرماندهان و كاركنان نيروي انتظامي كرمانشاه، با بيان اينكه حفظ و نگهداري آبروي مسلمان در دين مبين اسلام بسيار توصيه و سفارش شده است، همگان را به حفظ آبروي مومنان سفارش كرد.
ایشان افزودند: دين اسلام آبروي مومن را با جان و خون او برابر دانسته است، يعني به روشني مي توان دريافت كه ريختن آبروي مومن برابر با ريختن خون اوست و همگان بايد از اين كار زشت پرهيز كنند.
استاد انصاريان تصريح كردند: گناه ريختن آبروي مسلمان گناه بسيار بزرگ و نابخشودني محسوب مي شود و در بسياري روايات آمده كه توبه اين شخص به سختي پذيرفته خواهد شد.
وي در ادامه وظيفه كاركنان نيروي انتظامي را در حفظ آبروي مومنان بسيار پراهميت خواند و گفتند: اين افراد به واسطه شغلي كه به آن مشغول هستند آبروي بسياري از افراد در دستان آن ها قرار دارد كه بايد با يك مديريت صحيح و به گونه اي كه خدشه اي به آبروي كسي وارد نشود به انجام وظيفه بپردازند.
استادانصاريان ادامه دادند: يكي از صفات برجسته خداوند متعال نيز همين حفظ آبروي مردم است، به گونه اي كه امام علي (ع) در نهج البلاغه و امام حسين (ع) در دعاي عرفه بخوبي به اين موضوع اشاره مي كنند.
استاد در ادامه حفظ جان انسان را نيز مورد تاكيد اسلام و قرآن دانست و خاطرنشان ساختند: نيروهاي خدوم انتظامي در اين بخش نيز وظيفه بسيار حساس و مهمي برعهده داشته و با ايثارگري ها و زحمت هاي شبانه روزي خود اين توصيه اسلام را به منصه ظهور رسانده اند.
استاد انصاريان حفظ مال انسان را نيز بسيار مهم عنوان و تصريح كردند: اسلام آنقدر براي حفظ مال مومن ارزش و احترام قايل است كه در روايات ديني آمده اگر كسي به دفاع از مال خود به دست سارق كشته شود،شهيد از دنيا رفته است.
معظم له در پايان بار ديگر با مهم برشمردن وظايف، خدمات و زحمات نيروي انتظامي، وجود آن ها را بسيار پربركت و مايه آسايش جامعه دانست و گفتند: كار و زحمت آن ها در نزد خداوند متعال از اجر بسيار بالايي برخوردار مي باشد.


منبع : ایرنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
...



گزارش خطا  

^