فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

زنان اهل بهشت‏

وجود مبارك شيخ صدوق كه در قرن سوم، يعنى حدود هزار و دويست سال پيش، در زمان غيبت صغرى به دنيا آمد و در آن زمان زندگى مى كرد، يعنى زندگى ايشان به زمان امامت امام حسن عسكرى عليه السلام متصل بوده است، پدر شيخ صدوق در شهر مقدس قم، وكيل حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام بودند.
امام عسكرى عليه السلام نامه هاى بسيار باارزشى را به پدر شيخ صدوق نوشتند.
ايشان در كتاب «خصال» از قول وجود مبارك پيامبر عظيم الشأن اسلام صلى الله عليه و آله نقل مى كند: بهشت مشتاق چهار زن در اين عالم است. «1» معنايش اين است كه بهشت مشترى هاى خود را مى شناسد و نسبت به آنها حال متفاوتى دارد. عاشق و معشوق همه نيست، براى همه خوبان عالم آمادگى دارد.
ولى در ميان خوبان عالم اشتياق، رغبت و شوق به چهار زن را دارد. به عبارت ساده تر بهشت به خاطر اين چهار زن، قبل از اينكه بميرند دلتنگ بوده، طبق گفتار پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله، بهشت با اشتياق، اين چهار زن را مى خواست.
حضرت آسيه عليها السلام و ايمان حقيقى
يكى از زنان كه بهشت مشتاق او بود و رغبت شديدى به او داشته، آسيه همسر فرعون است. يك خانم جوان مصرى كه همسر پادشاه و از تمام امكانات رفاهى برخوردار است و قدرت دوم مملكت مى باشد، كسى هم جرأت مقابله و مخالفت با او را ندارد.
با شنيدن مسائل الهى از زبان موسى، باطن او بيدار مى شود، مى فهمد زن فرعون بودن، نشستن بر سر اين سفره ها، به گردن انداختن طلا و جواهرات، بها دادن به اين فرهنگ و اين نوع زندگى اشتباه است. توبه كرد، يك توبه واقعى و حقيقى. فرعون فهميد كه اين زن به خدا ايمان آورده و قيامت را باور دارد، موسى را به پيغمبرى قبول كرده و خدا را عبادت مى كند. طبق آيات قرآن و روايات وقتى فرعون از او نااميد شد، او را محكوم كرد و دستور داد كه سربازان او را به روى زمين بخوابانند و دو مچ پا و كف دستانش را با ميخ هاى بزرگ به زمين بدوزند و يك سنگ بسيار سنگين را از بالا چنان روى بدن او بيندازند كه تمام اسكلت او روى زمين و زير سنگ خورد بشود. كاخ، طلاها و ملكه بودن را از او مى گيرند، مى خواهند او را بكشند، ولى مى گويد: براى من مهم نيست. آن چيزى كه براى من مهم است خدا و دين خدا است. من با كشته شدن، خاموش نمى شوم. بدن را از من مى گيريد، اما روح من پيش پروردگار مى رود و بعد هم شهيد شد. پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مى فرمايد: بهشت عاشق و مشتاق اين زن است.


منبع : مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ارزشها و لغزشهای نفس - جلسه پانزدهم
کلام ارزشمند حضرت زهرا(س) در بیان دین
دهه دوم محرم 94 خوی آرامگاه شیخ نوایی سخنرانی هفتم
خودشناسی - جلسه اول
ارزش عمر و راه هزينه آن-جلسه بیست وچهارم (متن ...
شیطان و اهل تقوا - جلسه پانزدهم – (متن کامل + ...
رفع حجاب‏ها با ايمان و تقواى مستمر
صله با قاطع رحم
اهميت واجبات از ديدگاه اسلام
ردّ ادعاى كهنگى دين اسلام‏

بیشترین بازدید این مجموعه

رفع حجاب‏ها با ايمان و تقواى مستمر
تفاوت «ضرر» و «خسران»
ارزش عمر و راه هزينه آن-جلسه بیست وچهارم (متن ...
صله با قاطع رحم
درخواست همسر از خدا روش بزرگان است‏
اهميت واجبات از ديدگاه اسلام
درسى آموزنده‏
شب قدر
ایمان و آثار آن - جلسه بیست و یکم - (متن کامل + ...
عشق به خدا، نتیجۀ معرفت و شناخت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^