فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 19 آبان 1389 ساعت 09:40 صبح

برگزاری نشست شورای عالی آموزش، علوم و فرهنگ اقليت‌های مسلمان در مراكش

يازدهمين نشست شورای عالی آموزش، علوم و فرهنگ اقليت‌های مسلمان در رباط، پايتخت مراكش، برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ISESCO»، اين نشست با قرائت پيام «عبدالعزيز عثمان التويجری»، دبيركل سازمان آيسسكو، توسط «هادی عزيززاده»، معاون دبيركل سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی، آغاز شد.
التويجری در پيام خود خطاب به حاضران در نشست گفت: اين نشست قبل از همايش رؤسای انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی در خارج از جهان اسلام برگزار می‌شود؛ در همين زمينه از همه شركت‌كنندگان درخواست می‌كنم تا برنامه‌های تدوين‌شده برای مسلمانان مقيم كشورهای غيراسلامی را به نحو مناسب اجرا كنند.
وی در ادامه پيام خود افزود: سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی در راستای اجرای اين برنامه‌های تدوين‌شده، نخستين نشست رؤسای انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی اروپا را در سال 1993 برگزار كرد و بعد از آن نشست‌هايی در بلژيك و اسپانيا نيز ترتيب داد.
دبيركل آيسسكو تصريح كرد: سازمان آيسسكو برنامه‌های مدوّنی برای فعاليت‌های فرهنگی مسلمانان در خارج از مرزهای اسلامی در نظر گرفته است؛ اين برنامه‌ها در 27 مين نشست وزرای امور خارجه كشورهای اسلامی در سال 2009 در مالزی و نيز نهمين نشست اسلامی دوحه مطرح شد و سپس با اكثريت آراء به تصويب رسيد.
التويجری در بخش ديگری از پيام خود به موفقيت‌های آيسسكو در حوزه آموزش‌های دينی اشاره و عنوان كرد: برگزاری اين نشست‌ها افتخاری بسيار بزرگ برای سازمان آيسسكو و اعضای آن محسوب می‌شود؛ چراكه اين نشست‌ها نقطه آغازی برای ماست تا روابط خود را با سازمان‌های ديگر توسعه و در زمينه آموزش، فرهنگ و علوم در كشورهای اسلامی خدماتی به مسلمانان ارائه دهيم.
وی در پايان خاطرنشان كرد: همگام با پيشرفت‌های جهانی، يازدهمين نشست شورای عالی آموزش، علوم و فرهنگ اقليت‌های مسلمان موضوعاتی چون فعاليت‌های آيسسكو در زمينه گسترش برنامه‌های فرهنگی ويژه مسلمانان ساكن كشورهای غيراسلامی، موفقيت‌های آيسسكو طی سال‌های اخير، گسترش آموزش‌های اسلامی ـ عربی در مدارس كشورهای غيراسلامی و طرح توجه به نقش روزنامه‌نگاران مسلمان در خارج از مرزهای اسلامی برای مقابله با اسلام‌هراسی را مورد بررسی قرار خواهد داد. در ادامه اين مراسم، «محمد يحيی بلافيتشينی»، نماينده وزارت اوقاف و امور اسلامی كويت، رئيس شورای عالی آموزش، علوم و فرهنگ اقليت‌های مسلمان و نائب‌رئيس مجمع اسلامی ايتاليا نيز به ايراد سخنرانی پرداخت.
گفتنی است نخستين نشست رؤسای انجمن‌ها و مراكز اسلامی در خارج از جهان اسلام در رباط با حضور نمايندگان 37 انجمن و مركز اسلامی از 31 كشور اروپايی، آفريقايی، آمريكای لاتين، جنوب شرق آسيا، حوزه كارائيب و اقيانوس آرام و با هدف بررسی روند فعاليت‌های اسلامی در كشورهای غيراسلامی و نيز برنامه‌های اجرا شده در اروپا، آمريكای لاتين و ديگر نقاط جهان برگزار می‌شود.


منبع : خبرگزاری ایکنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

علمای عربستان خواستار توقف حج
لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
"معارف انقلاب" از نگاه رهبر معظم انقلاب رونمایی ...
اهمیت شناخت خود ازنظر استاد انصاريان
آغاز نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمين
استاد انصاریان: تقویت اعتقادات دینی و ارتباط با ...
تظاهرات جنبش ضداسلام پگیدا در سراسر اروپا + ...
گزارش تصویری/ مراسم شب 19 رمضان 1438 در حسینیه ...
اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^