فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

از خدا جوییم توفیق ادب


یاران حضرت حسین (علیه السلام) این خداوندگاران فضیلت ، به رفتارشان و گفتارشان معنویّات اسلام را مجسّم مى دارند ، و بسان سروشى آسمانى حقایق اسلام را به جهان ما فرود مى آورند ، و ما را از شکوه وحى و عظمت سروش آسمانى که در مرتبه اول مغزها را بجوش آورده و دل ها را از عظمت فرا گرفته بود ، خبردار مى کنند .

کردار اینان براى هم کیشان در آماده کردن آنان براى توجّه به خداى کائنات از سروشى غیبى کمتر نیست ، و انضباط اسلامى را در این افراد خردمند آیین شناس به طور کامل مى توان دید .پیام این شهیدان کوى فضیلت ، و این نیک نامان عرصه گاه کرامت ، به تمام هم کیشان این است که : بیایید ادب نسبت به حقّ را که در عبادات ما جلوه دارد ، و ادب نسبت به پیامبر (صلى الله علیه وآله) را که در تسلیم ما نسبت به او دیده مى شود ، و ادب نسبت به قرآن را که در عمل و اخلاق ما مشاهده مى گردد ، و ادب نسبت به امام و رهبر را که در هدیه کردن جانمان در راه او ملاحظه مى شود ، تماشا کنید . و شما هم در هر کجا و هر موقعیتى و هر شرایطى و هر دوره اى هستید همانند ما به خدا و قرآن و پیامبر و امام معصوم ادب کنید . نماز را با تمام شرایط فقهى و معنویش بپا بدارید . زکات مال بپردازید امر بمعروف کنید . و نهى از منکر نمایید .این ادب حسین و یاران او در فضاى حیات و زندگى بود ، و این همه ثمره طاعت خدا و رسول تا پایان حیات بود .اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلاهَ وَاتَیْتَ الزَّکاهَ وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَاَطَعْتَ اللّهَ وَرَسُولَهُ حَتّى اَتاکَ الْیَقینْبى نماز ، آلوده به کبر است ; آن هم از نوع کبرى که ابلیس را از اطاعت امر حقّ در سجده به آدم باز داشت .خوددارِ از زکات ، بخیل است ; بخلى که مانع انجام هر خیرى از جانب انسان است ، و عامل و علت عذاب انسان در قیامت . . . . وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّهَ وَلاَ یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَاب اَلِیم
و کسانى را که طلا و نقره مى اندوزند و آن را در راه خدا هزینه نمى کنند ، به عذاب دردناکى مژده ده .تارک امر بمعروف سست کننده خوبى ها در حیات اجتماعى ، و تعطیل کننده نهى از منکر تقویت کننده زشتى ها در خیمه زندگى است .آن که جداى از نماز و زکات است ، آن که تارک امر به معروف و نهى از منکر است ، هم سو با حزب یزید و همراه با کاروان ظلمت است .

 از خدا جوییم توفیق ادب *** بى ادب محروم گشت از فیض رب
بى ادب تنها نه خود را داشت بد *** بلکه آتش در همه آفاق زد
از ادب پر نور گشته این فلک *** وز ادب معصوم و پاک آمد ملک
 اوج کرامت کاروان نور ، ادب آن در برابر خدا و پیامبر و قرآن و اهلبیت بود ، و فریاد رسایشان از میان امواج خون پاکشان همه را به این واقعیّت دعوت مى کند . بر همگان واجب شرعى و اخلاقى است که دعوت آنان را اجابت کنند ، ور نه در دنیا گرفتار خزى و در آخرت دچار عذاب مى شوند .

 

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

وصل شدگان به منبع نور
همنشینان ناسالم
نگاهی کوتاه به زندگی و شخصیت علمی استاد حسین ...
سزاى توهین به بلال
نفخه محرکه
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
سلامتى دين در عزلت‏
توبه ى دو برادر در آخرین ساعات عاشورا
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...

بیشترین بازدید این مجموعه

سزاى توهین به بلال
همنشینان ناسالم
دو بُعد معاشرت
وصل شدگان به منبع نور
نفس و هفت مرحله آن
تفسیر حکیم (جلد6) قسمت دوم
عبرت آموز: مجموعه‏اي از نکته‏ها و داستانها
سرّ مضمضه و استنشاق
نگاهی کوتاه به زندگی و شخصیت علمی استاد حسین ...
سلامتى دين در عزلت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^