فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
9
نفر 0

شيطان‌ پرستي(3)

 دراین فصل به رابطه میان صهیونیسم و یهودیت و ارتباط آن با شكل‌گیری ودوام شیطانیسم می‌پردازیم.
لازم به ذكر است كه متون دینی یهود وعمده‌ ترین عامل ایجاد این نحله فاسد فلسفی و فرهنگی (ضد فرهنگی) بوده است.
1- متون
از منظر یهودی و نقش آنها در شكل‌گیری شیطان‌پرستی چند نكته ذیل قابل توجه است .
براساس آموزه‌های یهودی و عبرانی شیطان نه یك موجود بد ، بلكه یك فرشته خادم برای آزمایش انسان‌ها است .
در مكاشفات نیز به عدد 666 عدد مقدس شیطان‌پرستان اشاراتی شده و آن عدد وحش توصیف شده است كه باید شمرده شود .
 خواه‌ناخواه متون یهودی منبع برداشت برای مسیحیان نیز قلمداد می‌شوند و نگاه خاصی یهودیت به شیطان‌ تاثیرات فراوانی را بر مسیحیت داشته است .
2-  تصوف یهودی (كابالا)
كابالایا قبالا یا همان تصوف یهودی آئینی است كه به نوع خاصی ازریاضت های شیطانی یهودیت دلالت دارد. برابر نظریات كارشناسان ملل و نحل این فرقه تحت تاثیر عرفان و تصوف اسلامی در اثر هم‌نشینی مسلمانان آندلس با برخی از یهودیان تشكیل شده است. كابالا بخش رمز‌آلود و بسیار سری دین یهودی طی 500 سال اخیر محسوب شده و عمده تحولات جهان توسط كابالیست‌ها دنبال می‌شود.
كریستف كلمب و همكارانش همگی كابالیست بودند و از فنون جادوگری كابلایی و منجمان آن در راه پیدا كردن قاره آمریكا بهره‌برداری نمودند. كابالا عمیقا بر برخی باورهای خرافی همچون جادوگری استوار است و رسماً برای آن تقدس قائل است واین عمده‌ترین نقطه اشتراك شیطان‌پرستی درگذشته و حال با شیطان
‌پرستی است. هم‌اكنون اصطلاح كابالا وصف‌كننده تمرین آئین و دانش محرمانه یهود است . مهم‌ترین منابع و كتب كابالیستی كه به عنوان ستون فقرات و پایه اصلی آئین كابالا درآمدند ، شامل مجموعه كتب عبری بهیر  (به معنای كتاب روشنایی) و  هیچالوت  (به معنای كاخ‌ها) می‌شوند كه به قرن اول میلادی بازمی‌گردند. نهایتاً درقرن سیزدهم میلادی كتاب زوهار  نوشت شد كه تفكر وشكل كنونی آئین كابالا  را تشكیل داد .
دكتر عبدا... شهبازی نویسنده مجموعه كتاب‌های زرسالاران یهودی و پارسی و متخصص تاریخ ، در پایگاه خوددرباره فرقه كابالا مقاله جامعی دارد ودیدگاه‌های وی با آنچه در دانشنامه ویكی پدیا آمده‌است، متفاوت است. شهبازی در قسمت نخست مقاله خود درباره تعریف كابالا می‌نویسد :
كابالا نامی است كه بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی  كباله  عبری است به معنی  قدیمی و  كهن این واژه به شكل  قباله  برای ما آشناست. پیروان آئین كابالا یا كابالیست‌ها این مكتب را  دانش سری و پنهان  خاخام‌های یهودی می‌خوانند وبرای آن پیشینه‌ای كهن قائل‌اند . برای نمونه ، مادام بلاواتسكی رهبر فرقه تئوسوفی، مدعی است كه كابالا (قباله) در اصل كتابی است رمزگونه كه از سوی خداوند به پیامبران ، آدم و نوح و ابراهیم و موسی نازل شد و حاوی دانش پنهان قوم بنی‌اسرائیل بود. به ادعای بلاواتسكی ، نه تنها پیامبران بلكه تمامی شخصیت‌های مهم فرهنگی و سیاسی وحتی نظامی تاریخ چون افلاطون و ارسطو و اسكندر و غیره، دانش خود را از این كتاب گرفته‌اند. مادام بلاواتسكی برخی از متفكرین غربی، چون اسپینوزا و بیكن و نیوتون را از پیروان آئین كابالا می‌داند.
شهبازی در رد این ادعا می‌گوید : این ادعا نه تنها پذیرفتنی نیست بلكه برای تصوف یهودی ، به عنوان  ‌یك مكتب مستقل فكری  پیشینه جدی نمی‌تواند یافت.
شهبازی دیرینه مكتب كابالا را به اوایل سده سیزدهم میلادی محدود كرده و ماقبل آن را گرته‌برداری یهودیان از مكتب فیلو اسكندرانی درفرهنگ هلنی و فلسفه یونانی وكپی‌برداری از آموزه‌های عرفانی مكتب اسلام می‌داند. وی در قسمت دوم مقاله خود می‌نویسد : سرآغاز طریقت كابالا به اوایل سده سیزدهم میلادی و به اسحاق كور (1160 ـ 1235 م) می‌رسد. او در بندر ناربون (جنوب فرانسه) می‌زیست و برخی نظرات عرفانی بیان می‌داشت .
وی در جایی از قسمت اول مقاله خود درباره گذشته تصوف یهود ، پیش از ظهور كابالا ، می‌نویسد : مشاركت یهودیان درنحله‌های فكری رازآمیز وعرفانی به فیلواسكندرانی در اوایل سده اول میلادی می‌رسد.
سپس می‌افزاید : در دوران اسلامی نیز چنین است . نحله‌های فكری گسترده عرفانی رازآمیز كه در فضای فرهنگ اسلامی پدید شد بر یهودیان نیز تاثیر گذارد و برخی متفكرین یهودی آشنا با مباحث عرفانی پدید شدند كه مهم‌ترین آنان ابویوسف یعقوب اسحاق القرقسانی (سده چهارم هجری / دهم میلادی) است .
شهبازی درباره نمونه تاثیرات فرهنگ اسلامی بر تصوف یهود می‌نویسد :
 بسیاری از مفاهیم آن [كابالا] شكل عبری مفاهیم رایج رد فلسفه و عرفان اسلامی است. درواقع اندیشه‌پردازان مكتب كابالا، به دلیل زندگی در فضای فرهنگ اسلامی وآشنایی با زبان عربی، به اقتباس از متون مفصل عرفان اسلامی دست زدند و با تاویل‌های خود به آن روح و صبغه یهودی دادند. این كاری است كه یهودیان در شاخه‌های متنوع علوم و دانش انجام دادند. برای نمونه باید به مفاهیم  هوخمه (حكمت)، كدش (قدس) ،  نفش (نفس)، نفش مدبرت (نفس مدبره)، نفش سیخلت (نفس عاقله)، نفش حی (نفس حیات‌بخش)، روح و ... در كابالا اشاره كرد.
مكتب كابالا نیز به دو بخش حكمت نظری  و حكمت علمی تقسیم می‌شود .درتصوف كابالا بحث‌های مفصلی درباره خداوند و خلقت وجود دارد كه مشابه عرفان اسلامی است به ویژه در تاریك فراوان آن بر مفهوم  نور و مراحل تجلی آن . این استاد تاریخ در انتهای بحث خود می‌افزاید : آنچه از زاویه تحلیل سیاسی حائز اهمیت است ، شیطان‌شناسی و پیام مسیحایی این مكتب است و دقیقاً این مفاهیم است كه كابالا را به عنوان یك ایدئولوژی سیاسی معنادار می‌كند. مناسك جنسی درفرقه كابالا مسئله دیگری كه در فرقه كابالا حائز اهمیت است مناسك جنسی این فرقه است كه از نیمه سده هجدهم و براساس آموزه‌های فری به نام یعقوب بن یهودا لیب،كه با نام یاكوب فرانك (1719 ـ 1726) شهرت دارد، ظهور كرد.
یاكوب فرانك شاخه  فرانكسیت  فرقه كابالا را بر بنیاد میراث شاخه‌های متعلق به  شابتای زوی  و  ناتان غزه‌ای بنا نهاد . وی كه به یك خانواده بنا نهاد. وی كه به یك خانواده ثروتمند تاجر وپیمانكار یهودی ساكن اوكراین تعلق داشت و همسرش نیز از یك خانواده ثروتمند تاجر بود، در جوانب به طریقت كابالا جذب شد ،كتاب  ظُهَر (Zohare) (كتابی كه موسی‌بن شم تاولئونی در سال‌های 1280 ـ 1286 میلادی نوشت و با تدوین این كتاب، تصوف راز‌امیز كابالا به صورت یك نظام فكری وعملی سازمان‌سافته و منسجم درآمد و شكل نهایی یافت) را خواند و به عضویت شاخه شابتای‌زوی درآمد . در دسامبر 1755 فرانك از سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان به همراه دو خاخام راهی زادگاه خود شد . فرانك در راس فرقه شابتای در پودولیا قرار گرفت ولی كمی بعد ، در ژانویه 1756 كارش به رسوایی كشید. زمانی كه فرانك و پیروانش در یك خانه در بسته مشغول اجرای مناسك جنسی مرسوم در فرقه شابتای بودند ، به علت باز شدن تصادفی پنجره‌ها ، مردم مطلع شدند و ...
یكی از مواردی كه توانسته از كابالا به شیطان‌پرستی راه یابد نماد  ‌پنتاگرام  یا ستاره پنج پر است كه در بخش بعدی اشاره بدان خواهد شد . این نماد به مثابه ابزاری برای جادوگران كابالیست مورد استفاده قرار می‌گرفته . همچنین شنیدنی است كه بخش عمده‌ای از بازیگران و خوانندگان فحشا محور جهان همچون  مدونا  كابالیست می‌باشند .  مدونا  سال 2005 رسما عضویتش را در گروه های كابالا اعلام كرد و نام یهودی  ‌استر را بر خود نهاد. نقطه دیگر اشتراك كابالا با شیطان‌پسرستی دیدگاه جنسی این دوست كه در هر دو نحله فاسد لذت جنسی در اولویت قراردارد . بنیان‌گذاران كابالا همان افرادی هستند كه سپس نهضتی ! را با عنوان  پرستش زنان تشكیل دادند كه می‌توان به صراحت آن را یك جریان شهوت‌محور خطاب كرد. این گروه جریانی را در ادامه بنا نهاد تا رابطه جنسی نه به مثابه یك عمل برای تداوم نسل بلكه در راستای هدف انسان در زندگی به آن نگاه شود. برخی از كارشناسان بر این باورند كه كابالیست‌ها ذائقه جنسی مردان و زنان را در سراسر عالم مورد دست‌ خوش تغییر و تحول به سمت توحش قرار داده‌اند، مانند تغییر جنسیت  مایكل جكسون  و ... اگرچه ذكر سایر توضیحات مناسب این نوشتار ارزیابی نمی شود لكن یادآوری این نكته ضروری است كه یهودیان و صهیونیست‌ها به شدت از سخن راندن درباب كابالا پرهیز دارند و امروز تنها یك كتاب فارسی در این خصوص قابل دسترسی بوده و در صفحات مقالات اینترنتی نیز تا دو سال قبل به جز  ‌كابالا شدن مدونا خبری در دسترس عموم قرار نداشت.
3- نمادها
در بررسی نمادهای متعلق به شیطان‌پرستی خط بسیار روشنی از ارتباط صهیونیسم و شیطانیسم به وضوح قابل مشاهده است. در ذیل برخی از نمادها كه به عنوان نگین انگشتر،‌گردنبند ، تصاویر بر روی دست ‌بندها، پیراهن، شلوار ، كفش ،‌ ادكلن ، ساعت و ... درج شده واز جمله به ایران اسلامی نیز راه یافته است، مورد بررسی و معرفی قرار می‌گیرد : اگر نوشته وسط نماد یعنی (Satanism) به معنای شیطان‌گرایی به همراه دایره حذف كنیم،آن وقت یك ستاره پنج‌ضلعی بر جای می‌ماند كه همان نشانه ستاره صبح یا پنتاگرام (pentagram) باقی می‌ماند. اگر خوانندگان محترم با یاد داشته باشند این همان ابزاری است كه در نجوم كابالایی مورد استفاده قرار می گرفت و انواع آن در علائم شیطان‌پرستی دیده می‌شود .
این سمبل نیز همان پنتاگرام است،با فرق اینكه انواع آن گاه پنج‌ضلعی وارونه snvertedpentagram) یا دیو (Buphomet ) وبه شكل در میان نمادهای شیطان‌پرستان به چشم می‌خورد .لازم به یادآوری است كه برخی از شیطان‌گرایان محدوده جغرافیایی  تحت سلطه  این نماد و در واقع منطقه نفوذ شیطان‌گرایی را در نقشه ذیل توصیف می‌نمایند. (محدوده درایسلند و اروپا) درمیان پنتاگرا‌های قبلی تصویر سر یك بز تعبیه شده است كه اقدامی ضد مسیحی، ‌به این معناست كه مسیحیان معتقدند كه مسیح همچون یك بره برای نجات
ایشان  قربانی شده است و با توجه به اینكه ایشان بز را نماد شیطان و در برابر بره می‌دانند این آرم را انتخاب كرده‌اند .


منبع : خبرگزاری فارس
9
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

فرهنگ نماز در سیره امام رضا(ع)
در شب ليلة الرغائب چگونه آرزو کنیم؟!
برهان هماهنگی و وحدت بر اثبات خدا
درگذشتگان را دریابیم!
آیا پیامبر اکرم بر خاک کربلا سجده کرده است؟
پیمانه صبر علی علیه السلام لبریز شد!
شجاع ترین افراد را بشناسید!!
بهترین ذخیره انسان برای بعد از مرگ!
فضایل و مناقب امام موسی بن جعفر (ع)
مردم، برادران حاکم هستند!!

بیشترین بازدید این مجموعه

توبه كننده واقعى حدّ ندارد
پژوهشی در اربعین حسینی
تقریر غایت گرایانه از علم دینی
پشت سر مردگان غیبت نکنید!
شجاع ترین افراد را بشناسید!!
وضع يتيم در روزگار جاهليت‏
نقش امام رضا علیه السلام در وحدت ملی و انسجام ...
افزایش رزق و روزی با نسخه‌ امام جواد (ع)
اشاره به برخی از فواید نماز شب
متن دعای معراج + ترجمه

 
نظرات کاربر

m yas
ممنون.مطالب جالبي بود.
پاسخ
0     0
11 بهمن 1390 ساعت 01:00 صبح
gaban
خوب اگر ما در هنگامی که دنیا به سجده شیطان افتاده نگاه دلمان شکاک باشه که خیلی طبیعیه!!!
پاسخ
0     0
28 مهر 1390 ساعت 02:20 صبح
فواد
مطالب بسیار آموزنده و خوبی است.امیداست که سطح دانش و آگاهی ها ی بدانجا رسد که حق را ازباطل و درست را از نادرست ودوست را از دشمن تمیز دهیم.ودر راه اسلام ناب محمدی (ص)آن گونه که شایسته وبایسته است گام برداریم.
پاسخ
0     0
21 مهر 1390 ساعت 10:30 بعد از ظهر
فواد
مطالب بسیار آموزنده و خوبی است.امیداست که سطح دانش و آگاهی ها ی بدانجا رسد که حق را ازباطل و درست را از نادرست ودوست را از دشمن تمیز دهیم.ودر راه اسلام ناب محمدی (ص)آن گونه که شایسته وبایسته است گام برداریم.
پاسخ
0     0
21 مهر 1390 ساعت 10:25 بعد از ظهر
ali
نمی شود ایشان خودشان را با این القاب خطاب نفرماید
پاسخ
0     0
3 مهر 1390 ساعت 8:31 بعد از ظهر
دکتر محمود صادقلو
لام مبحث بسیار خوبیست دوست دارم در این باب متالب عمیقتر و تخصصی تر در سایت گذارده شود تا بیشتر استفاده نمایم- با تشکر از شما خادمین راستین نظام
پاسخ
0     0
1 مرداد 1390 ساعت 10:16 بعد از ظهر
دربارهی فروماسونرها بگو افتاد
پاسخ
0     0
21 تير 1390 ساعت 09:12 صبح
عباس
مطالب خیلی کلی بود اگر به نام برداری فرقه های تاثیر گذارنده می پرداختید بهتر بود
پاسخ
0     0
2 خرداد 1390 ساعت 10:30 بعد از ظهر
مصطفی
اشتراک بدهید
پاسخ
0     0
16 اسفند 1389 ساعت 6:45 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^