فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

شيطان پرستي (1)

يكي از جريان‌هاي فاسد فكري وفرهنگي كه ابتدا مرزهاي اخلاقي را دركشورهاي اروپايي وآمريكايي در هم شكسته و سپس به سرزمين‌‌هاي شرقي رسيد، شيطان‌پرستي يا شيطان‌گرايي است.
کشور ايران به خصوص در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب نسبت به ديگر كشورهاي اسلامي و شرقي با بيشترين حجم و تنوع آسيب‌ها و تهديدات فرهنگي دست به گريبان بوده‌ است. در اين ميان تلاش كشورهاي غربي براي استحاله فرهنگي نيز به عنوان عامل شتاب ‌دهنده نقش موثري ايفا كرده است.
شيطان‌پرستي يكي از جريان‌هاي ضد فرهنگي بين‌المللي است كه به دليل ماهيت وعملكرد داراي زواياي پنهاني مي‌باشد. درده سال گذشته موسيقي متاليكا به صورت زير زميني وغير زميني وارد كشور شده است ودر چارچوب آن مفاهيم نحله انحرافي شيطان پرستي دراختيار جوانان قرار گرفته است. مهمترين زمينه ي ورود نوع جديد شيطان پرستي به ايران؛ ميل جوانان به استفاده از موسيقي متاليكا وسازگيتار بوده است .
اقدام تامل برانگيز وبسيار ناشيانه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي درصدور مجوز براي گروه ها وآلبوم ها و كتابهاي اشعار موسيقي  متاليكا نيز نقش اساسي را در جلب توجه عموم مخاطبان جوان به اين نحله انحرافي فراهم آورد. گفتني است هوي متال، متال تاريك،گوتيك متال يا متال گوتيك چند سبك ازموسيقي شيطاني متاليكا بود كه با غفلت اعجاب انگيز مسئولان فرهنگ از دهه70  وارد كشورايران شد. 
کارشناسان فرهنگی با اشاره به پوشش ها ومدل‌های جدید مد برخی از دختران وپسران از گسترش فعالیت گروه های شیطان پرستی در جریان ضد فرهنگی اعلام خطر كرده اند ودرسایه غفلت مسئولان به سرعت درقالب شبکه های زیرزمینی دربرخی از شهرستان ها ومراکز استان وهمچنین  تهران بزرگ ریشه دوانیده است. متاسفانه برخی از آهنگ های آگهی بازرگانی وتیتراژ برخی فیلمها وسریال ها درکنار صحنه آرایی برخی برنامه ها،برگرفته از آئین‌ها وملودی‌های گروه های شیطان پرستی است.
مأموریت آشكار این افکار وارداتی اسلام ستیزی، مسلمان گریزی وتخدیر اصول پاک ناب محمدی وانكار واژه های ایثار وشهادت وآرمان گرايي است. با همراهی ورفاقت بیشتر با طیف جوان که انباشته از انرژی ودرعین متفاوت بودن است، بایدحساسیت بیشتری نسبت به مسائل اعتقادی وعرفانی جامعه وجوانان داشته باشیم. بنابراين بايد کارشناسان وصاحب نظران ومديران درجهت آگاه سازی افراد جامعه به ويژه جوانان ونوجوانان نسبت به فرقه های انحرافی با همکاری رسانه ها تلاش مضاعف داشته باشند وخانواده ها نیز با حساسیت بیشتر ضمن آگاهی به این گونه مسائل درجهت مراقبت وراهنمایی فرزندان خود اهتمام ورزند. دراين گردآوري اندك سعي شده از اطلاعات موجود وقابل دسترس، بيشترين بهره‌برداري شود.           شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می‌دهند ودلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظرگرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر و شر می‌دانند. شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می كند كه هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریك می‌گویند. شیطان پرستی حقیقتی را جستجو می كند كه در این جهان یافت نمی شود. خود كشی توجیهی اینگونه دارد : اگر بپرسی چرا خودت را می كشی؟  پاسخ می‌دهد: می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت دراین دنیا به دست نمی آید. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به كودكان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید.
شيطان پرستی به معنی پرستش شيطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسيار قويتر و موثرتر از نيروهای خوب دنيوی همچون خداست. درشيطان پرستی، شيطان به عنوان نماد قدرت وحاکميت بر روی زمين، قدرتی به عنوان برترين قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و اين دنيايی را که به عنوان دوزخ برشمرده مي‌شود را قانونمند می‌کند. در شيطان پرستی، غير از استفاده از شيطان به عنوان قدرت تاريکی و قدرت مطلق از نيروها و اجنه و روح های پليد و شيطانی نيز برای رسيدن به اهداف خود استفاده می‌شود؛ ودر نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است.
مفهوم شیطان در طول قرنها مورد مکاشفه قرار گرفته‌است. شايد بتوان تاريخچه شيطان پرستی را به قرون اوليه پيدايش آدمی نسبت داد. موضوعی که امروزه درباره شيطان پرستی قديمی وجود دارد و در برخی کتابها ديده می‌شود به اين مطلب برمی‌گردد که اصولا شيطان را کليسا به وجود آورد تا تمام بديها و پليديها را به آن  نسبت دهد تا به نوعی هم خدمتی به بشريت کرده باشد و گناهان را از خود دور کند و جادوگران را نيز که در قرون وسطا از قدرت زيادی برخوردار  بودند با عنوان جادوگران سياه به عنوان پيروان شيطان معرفی کند تا هم گناهان را دفع کند و هم قدرت جادوگران را کم کند.
شیطان در ۹ جمله شیطانی منتسب به لاوی خلاصه می‌شود:
1- شیطان می‌گوید: دست و دلبازی کردن بجای خساست.
2- شیطان می‌گوید: زندگی حیاتی بجای نقشه خیالی و موهومی روحانی.
3- شیطان می‌گوید: دانش معصوم بجای فریب دادن ریاکارانه خود.
4-  شیطان می‌گوید: محبت کردن به کسانی که لیاقت آن را دارند بجای عشق ورزیدن به نمک نشناسان.
5- شیطان می‌گوید: انتقام وخونخواهی کردن بجای برگرداندن صورت. (اشاره به تعالیم مسیحیت که می‌گوید هرگاه برادری به تو سیلی زد، آن طرف صورتت را جلو بیاور تا ضربه‌ای به طرف دیگر بزند)
6-  شیطان می‌گوید: مسئولیت پذیری در مقابل مسئولیت پذیران بجای نگران بودن خون آشام‌های غیر مادی
7 - شیطان می‌گوید: انسان مانند دیگر حیوانات است، گاهی بهتر ولی اغلب بدتر از آنهایی است که روی چهار پا راه میروند، بدلیل آنکه انسان دارای خدای روحانی و پیشرفت‌های روشنفکرانه، او را پست‌ترین حیوانات ساخته‌است.
8- شیطان تمام آن چیزهایی که گناه شناخته می‌شوند را ارائه می‌دهد، چون که تمام آنها به یک لذت و خوشنودی فیزیکی، روانی یا احساسی منجر می‌شوند.
9- شیطان بهترین دوست کلیساست چراکه درمیان تمام این سالها وجود شیطان دلیل ماندگاری کلیساهاست. در طی 25 سال گذشته به دنبال روی آوردن مردم به سوی‌ معنویات وبه منظورجلوگیری ازگرایش مردم به سوی ادیان الهی 2500 فرقه جدید ساخته شده است كه با یك حساب سرانگشتی یعنی تقریبا هفته ای 2 فرقه! شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی واخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی ما فوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایشات خودپرستانه دارند. یكی از این فرقه ها كه خود دارای اشكال مختلفی است شیطان پرستی می باشد كه نزدیكی بسیار زیادی با جادوگری- witchcraft - دارد كه جوانان بسیاری را به دنبال خود كشانده است و بیشتر از همه خود را در غالب گروههای موسیقی به جوامع معرفی كرده است.گذشته از اعتقادات شیطان پرستی، این گروه دارای سمبل ها و نشانه هایی هستند:
 Inverted Pentagram      پنج ضلعی وارونه : نشانه ستاره صبح، نامی که به شیطان تعلق دارد. این علامت در مراسم های مخفیانه (کابالا) و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی استفاده میشود. این علامت را شیطان پرستان با دو ضلع در بالا و ملحدان با یک ضلع در بالا استفاده میکنند. در هر حال این علامت نشانه شیطان است و مهم نیست که یک نوک ضلع آن بالا باشد یا هردوی آنها و یا دور آن دایره ای کشیده شده باشد یا خیردرهر حال این علامت شیطان است.
      Baphomet دیو با فومت علامت شیطان پرستی. خدای شیطانی و سمبل شیطان. ممکن است این علامت به شکل جواهرات دیده شود.
      666 : علامت انسان، نشانه جانور (هیولا) مکاشفات 13:18  پس هركس حكمت دارد عدد وحش را بشمارد، زیرا كه عدد انسان است و عددش 666 است
    Ankh سمبل باروری وشهوات درانسانها.روح شهوت قدرت این جمع زنان ومردان می باشد.
  Swastika or Sun Wheei      صلیب شکسته یا چرخ خورشید یک علامت مذهبی باستانی است که سالها قبل از قدرت گرفتن هیتلر به کار میرفت. این علامت در کتیبه های بودایی ومقبره های سلتی و یونانی استفاده میشده. درآیین پرستش خورشید، این علامت به نظر می رسد نشانه مسیر حرکت خورشید در آسمان باشد.
      All Seeing Eye چشمی که به همه جا می نگرد. آنها معتقدند که این چشم لوسیفر (شیطان) است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد بر تمام دارایی ها حکومت میکند. این علامت در پیشگویی ها به کار میرود. جادوها، نفرین ها، کنترل  های روحی و تمامی انحرافات تحت این علامت کار می کنند. این علامت روشنفکران است. به پول رایج ایالات متحده نگاهی بیندازید. این علامت اساس نظم نوین جهانی است.
      Upside Down Cross  صلیب وارونه  نشانه استهزاء و رد کردن مسیح میباشد. گردنبندهای آن توسط شیطان پرستان زیادی به کار میرود. این علامت را میتوان همراه خواننده های راک و روی آلبوم های آنها دید.
  Goat Head   (سر بز) : بز شاخدار، بز مندس (mendes) همان ba'al بعل خدای باروی مصر باستان، بافومت، خدای جادو،scapegoat  (بز طلیعه یا قربانی).این یکی از راههای شیطان پرستان برای مسخره کردن مسیح است زیرا گفته میشود که مسیح مانند بره برای گناهان بشر کشته شد. 
  Anarchy     (هرج و مرج) : این علامت به معنای از بین بردن تمام قوانین میباشد. به عبارت دیگر هرچه تخریب کننده است تو انجام بده یعنی همان قانون شیطان پرستی. این علامت توسط پانک ها هوی متالها و راک ها به کار میرود.
   Anti Justice (ضد عدالت) : تبر رو به بالا علامت عدالت روم قدیم بوده است که علامت واژگون شده آن نشانه ضدعدالت یا شورش وطغیان میباشد. فمنیست ها از دو تبر رو به بالا به معنی مادر سالاری باستانی استفاده می نمایند.  
منبع: سایت محاکمه

 


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقییقاتی دارالمعارف الشیعی
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ای بهترین بهانه برای گریستن از مهدی طهماسبی دزکی
دعای امام سجاد(ع) و عاقبت حرمله
گریستن جمادات بر امام حسین(ع)
همراه با معصومان در شب قدر
هدف بعثت پیامبر (ص) از دیدگاه استاد انصاریان
زنده نگهدار محرّم که هست از امیر عاملی
پرسشها و شبهات عاشورایی(9)
قرآن و لطايف عرفاني (1)
استخدام نخبگان در حکومت فاسدها
آیا براى اداره جهان، تقوا كافى است ؟

بیشترین بازدید این مجموعه

توبه كننده واقعى حدّ ندارد
لعنت نوح(ع) بر کشندگان امام حسین علیه السلام
پژوهشی در اربعین حسینی
آیا هر نفرینی مستجاب می شود؟!
حکایاتی آموزنده از زندگانی امام موسی کاظم (علیه ...
نفرین پدر از شمشیر برنده تر!!
اتفاقی گریز ناپذیر!!
آیا براى اداره جهان، تقوا كافى است ؟
جهاد در رکاب امام غائب !
متن دعای معراج + ترجمه

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^