فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مهرورزى بى‏كران اهل بيت قدس سرهما در قيامت

مهر و محبّت پيامبر صلي الله عليه و آله و اهل بيت گراميش نيز به مطيعان و تابعانش به اندازه اى است كه گرفتارى آنان را به خاطر پاره اى از گناهان و كمبودها در عرصه گاه قيامت با شفاعت ـ كه در حقيقت واسطه قرار دادن برخى از صفات حق چون رحمت و مغفرت بين خدا و شفاعت شونده است ـ به سوى بهشت رهنمون مى شوند .
آرى ؛ پيامبر و اهل بيت قدس سرهما از شدت مهر و محبّت و علاقه اى كه به مؤمن مطيع دارند ، او را در گرفتارى قيامت تنها نمى گذارند و با شفاعت خود كه درخواست و طلب رحمت براى مؤمن گرفتار است ، او را نجات مى دهند . حضرت امام باقر عليه السلام در توضيح آيه شريفه : وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى  .
و به زودى پروردگارت بخششى به تو خواهد كرد تا خشنود شوى . فرمود : « الشَفَاعةُ واللّه ِ الشَفَاعَةُ واللّه ِ الشَفَاعَةُ »  .
[ اين همان ] شفاعت است ، واللّه شفاعت است ، واللّه شفاعت است . رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود : « إنَّ اللّه َ أَعْطَانِى مسألةً فَأَخَّرْتُ مَسْأَلَتِى لِشَفَاعَةِ المُؤْمِنِينَ مِنْ أُمَّتِى يَوْمَ القِيَامَةِ فَفَعَلَ ذلِكَ »  . به يقين خدا درخواست بسيار مهمى را در اختيارم گذاشت و من آن درخواست را براى شفاعت مؤمنان از امتم در قيامت به تأخير انداختم و حضرت حق هم آن را به انجام رسانيد .
حضرت امام صادق عليه السلام فرمود : « إذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ نَشْفَعُ فى المُذْنِبِينَ مِنْ شِيْعَتِنَا فَأَمّا الْمُحْسِنُونَ فَقَدْ نَجَّاهُمُ اللّه ُ »  .
زمانى كه قيامت بر پا شود ، ما اهل بيت نسبت به شيعيانمان كه گرفتار گناهند درخواست رحمت و مغفرت از خدا مى كنيم اما نيكان از آنان را خدا نجات داده بود .


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

انسان با ایمان ثروتمند
تحلیلی پیرامون عارف و عرفان
وادار كردن مردم به حرام نمودن حلال و حلال كردن ...
سعد بن معاذ و گرفتارى در برزخ‏
ریسمان ولایت علی بن ابی طالب(ع)
در راه خدا باش!
هبوط
نسل آدم و حوا
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
توبهٔ واقعی

بیشترین بازدید این مجموعه

تحلیلی پیرامون عارف و عرفان
مؤمن تسليم خواسته ى خداست
نام و لقب و كنيه زين العابدين
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
هبوط
توبهٔ واقعی
دعا برای دختر دار شدن
خودنگهداری
امام زمان(عج) مشتاق دیدار شما
ریسمان ولایت علی بن ابی طالب(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^