فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1389 ساعت 09:06 صبح

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ توسعه حرم رضوی مایه افتخار شیعه است

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) _ ابنا حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز طی سخنانی در دیدار استاندار و مسئولان استان خراسان رضوی، بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) را ملجاء بی‌پناهان و درماندگان دانسته و گفتند: توسعه‌ی بارگاه امام رضا(علیه السلام) حقیقتا اسباب افتخار برای همه‌ی ما شده است چرا که می‌توان از مشهد و بارگاه امام رضا(ع) ، معارف حَقّه‌ی شیعه را در سراسر جهان منتشر کرد.
ایشان همچنین با اشاره به وجود بارگاه منور رضوی در شهر مقدس مشهد، این شهر را مرکز هدایت جهان اسلام عنوان کرده و بر بهره‌گیری از این فرصت استثنایی در جهت ابلاغ پیام اسلام به دنیا تاکید نمودند . حضرت آیت الله صافی گلپایگانی همچنین ضمن تقدیر از برنامه‌های انجام شده در دهه مهدویت در مشهد، خاطر نشان کردند: در کنار گسترش فضای شهری و عمران و آبادی مشهد باید به رشد معنویات در این شهر توجه شود و ظواهر مشهد را باید بیش از پیش پاسداری نمود.
ایشان مسئولان شهر مشهد را به حفظ و صیانت از هویت اسلامی این شهر فراخوانده و افزودند: در مرحله اول باید مسئولان مشهد مراقب حفظ شعائر و ارزش‌های دینی باشند و با برنامه‌‌ریزی، مردم را نیز به این سمت هدایت نمایند زیرا اگر زائری از شهرهای دیگر به مشهد بیاید و با بی‌حجابی و منکرات دیگر در این شهر مواجه شود، ممکن است هنگام بازگشت به شهر خود قبح این اعمال از نظر او افتاده و در شهر خود مرتکب همین منکرات می‌شود. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که مشهد شهر شیعه است و باید با همه‌ی توان، در خدمت به شیعه و این شهر کوشید تصریح کردند: مناصب و پست‌های مملکتی برای هیچ کس ماندگاری ندارد و از بین خواهد رفت اما آنچه می‌ماند، آن است که در موقعیت یا مقامی که دارید سنّت حسنه‌ای از خود به یادگار گذارید و اگر سنّت سیئه‌ای هم بوده آن را از میان بردارید. ایشان در ادامه هجرت حضرت رضا(علیه السلام) از مدینه به مشهد را از اسرار و آیات الهی دانسته و بیان داشتند: تحولی که امروز به واسطه‌ی وجود حضرت رضا(علیه السلام) در مشهد برای شیعه رخ داده است یکی از این اسرار الهی می‌باشد و امروز به واسطه‌ی همین حضور، امر اهل بیت علیهم السلام در دنیا احیا شده است.
ایشان آستان قدس رضوی را مرکزی الهی در جهان دانسته و زوار و همجواران این بارگاه مقدس را به کسب معنویات از آن ترغیب کرده و گفتند: لقب عالم آل محمد(ص) که در آن زمان به حضرت رضا(علیه السلام) داده شد، لقبی بود که تا امروز هم می‌توان آثار و برکات آن را برای شیعه دید و حضور میلیونی زوار در مشهد از شهرها و روستاهای مختلف ایران و همچنین کشورهای مختلف جهان همه از اسرار لقب شریف آن حضرت و از اسرار هجرت ایشان از مدینه به مشهد می‌باشد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در خاتمه سخنان خود ، خطبه‌ها و بیانات امام رضا(علیه السلام) در باب الهیات و خداشناسی را نظیر کلمات امیر المؤمنین در نهج البلاغه دانسته و بر ضرورت معرفی و استفاده از این ذخیره‌ی گرانبهای شیعه تاکید کردند.
گفتنی است در ابتدای این دیدار آقای صلاحی استاندار خراسان گزارشی از وضعیت شهر مشهد و برنامه های عمرانی و فرهنگی این شهر ارائه کرد.


منبع : ابنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشرف یک هنرمند امریکایی به دین مبین اسلام
ساخت بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در گيلان
زین‌الدین زیدان: بنده خادم امام علی هستم
تمسخر حجاب در دانشگاه عربستان
بازچاپ نسخه خطی صحيفه سجاديه به خط احمد نيريزی
استاد انصاريان در جمع عزاداران حسینی دردانشگاه ...
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
استاد انصاریان:قیام عاشورا مصداق عینی امر به ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^