فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

حضرت استاد حسین انصاريان (دامت برکاته) :ايثار و كرم از بزرگترين شاخصه‌هاي اخلاقي معصومين(ع) است

 استاد حسین انصاريان ايثار، كرم، خلوص نيت و نوع‌دوستي را بزرگترين شاخصه‌هاي اخلاقي معصومين(ع) عنوان كرد.
به گزارش سرويس فرهنگي پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، حضرت استاد حسين انصاريان در مراسم عزاداري كه به مناسبت شهادت امام موسي كاظم(ع) در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با بيان اين مطلب افزودند: ايثار و بخشندگي بي حد و اندازه معصومين(ع) در همه جاي تاريخ تشيع و اسلام به ثبت رسيده و تا جايي اين ايثار پيش رفته كه سوره دهر در قرآن كريم درباره ايثار و جان‌فشاني حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س) نازل شده است.
معظم له با تفكيك ايثار از مسائل مشابهي چون انفاق يا صدقه، خاطرنشان كردند: ائمه اطهار(ع) ايثار را به اوج خود رسانده بودند، ما نيز بايد بدانيم ايثار با گذشت، انفاق يا صدقه متفاوت است چرا كه آدمي كه ايثار مي‌كند آنچه را خود به آن به شدت نيازمند است و با نداشتن آن با خطرات و مشكلات جدي مواجه مي‌شود را مي‌بخشد.
این استاد اخلاق و حوزه با اشاره به بشردوستي معصومين(ع)، ادامه دادند : تمامي انبياء و خصوصاً نبي مكرم اسلام(ص) و معصومين(ع) با تمام وجود دغدغه كل مردم جهان را داشتند و اين حس تا جايي پيش رفته كه پيامبر(ص) فرمودند: از ما نيست آن كه غم مردم در دلش نباشد.
ایشان اضافه كردند: امامان معصوم(ع) آن چنان غم و درد مردم را در دل مي‌پروراندند كه حتي جانشان را هم براي هدايت مردم دادند و حتي در راهنمايي دشمنان خود نيز بيشترين تلاش را به كار مي‌بستند، به عنوان نمونه در واقعه كربلا مي‌بينيم كه امام حسين(ع) تا آخرين لحظات و قبل از دست بردن به شمشير به دنبال راهنمايي و ارشاد دشمنان خونخواه خويش بودند.
اين مفسرقرآن و كارشناس علوم ديني با تأكيد بر اينكه تمام شيعيان بايد در اولين گام نوع‌دوستي خود را تقويت كنند، اذعان داشتند: بشر دوستي و غصه خوردن براي ديگران اخلاقي است كه به گفته معصومين(ع) اگر مردم جامعه‌اي آن را در وجود خود تقويت كنند، مطمئناً رستگاري در انتظار آن جامعه است.
ایشان در ادامه تصريح كردند: كرم، جود و سخاي معصومين(ع) در تاريخ اسلام به عنوان يكي از مشهورترين اخلاقيات نقل شده از آن بزرگواران است و همين كرم بود كه هيچگاه نيازمند و مسكيني را از در خانه اين بزرگواران نااميد نكرده و نمي‌كند.
حضرت استاد انصاریان اخلاص در عمل ائمه اطهار(ع) را يكي از بزرگترين و كامل‌ترين الگوها برشمرد و يادآور شدند: همواره پيشوايان بزرگ ديني ما بر اين تأكيد داشته‌اند كه خلوص نيت بزرگترين اصل در انجام هر عملي است و با اين خلوص گاهي انسان‌ها مي‌توانند كمترين هزينه را متحمل شده و بيشترين منفعت را كسب كنند.


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقییقاتی دارالمعارف الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

استاد حسین انصاریان : بر خی از افراد جامعه نسبت به ...
استقبال علاقمندان از ترجمه قرآن کریم استاد حسین ...
سفر زیارتی استاد حسین انصاریان به عتبات عالیات + ...
همایش تخصصی هم اندیشی پیرامون عرفان اهل بیت (ع) ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^