فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 9 خرداد 1389 ساعت 09:14 صبح

افزایش چشمگیر مسلمانان در جهان

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از البرز، طبق گزارش موسسه آمريکايي پيو ،جمعيت مسلمانان جهان به يک ميليارد و پانصد و هفتاد ميليون نفر رسيده است و اين بدان معناست که تقريبا از هر چهار نفر در دنيا يک نفر مسلمان است . انگليس يک ميليون ششصد و چهل و هفت هزار مسلمان دارد که اين معادل دو و هفت دهم درصد از جمعيت اين کشور است. اين در حالي است که دو و چهار دهم درصد جمعيت اروپا مسلمان هستند.
گزارش موسسه پيو آمار دقيقي از جمعيت مسلمانان که سالها طولاني فقط با حدس و گمان همراه بوده، ارائه کرده است. برآوردها از شمار اين جمعيت از يک ميليارد تا يک ميليارد و هشتصد ميليون نفر متغير بوده است. مطالعه و پروژه مذکور که مدت ها روي آن کار شده است،نمايي از جمعيت مسلمانان ارائه مي کند که ممکن است باعث تعجب شود. به عنوان مثال، آلمان بيش از لبنان مسلمان دارد، چين بيش از سوريه و روسيه نيز بيش از کل اردن و ليبي مسلمان دارد. اتيوپي نيز به اندازه افغانستان مسلمان دارد. به گفته آمني جمال استاديار علوم سياسي دانشگاه پرينستون اين ايده هم که مسلمانان عرب هستند و اعراب مسلمانند،در اين گزارش رد شده است. مقامات موسسه پيو مدعي اند که گزارش شان جامع ترين گزارش از اندازه و توزيع پيروان دومين دين بزرگ جهان بعد از مسيحيت است. مسيحيت دو ميلياد و صد تا دو ميليارد و دويست ميليون پيرو دارد.
محققان از گزارش هاي سرشماري، مطالعات مردم شناسي و نظرسنجي هاي عمومي جمعيتي براي تعيين تعداد مسلمانان در دويست و سي و دو کشور استفاده کرده اند. در اين گزارش همچنين تلاش شده است جمعيت شيعه و سني نيز مشخص شوند. اما به علت اينکه در کمتر کشوري وابستگي هاي فرقه اي مشخص مي‌شود، اين کار دشوار شده است. در نتيجه شمار دقيق شيعيان تعيين نشده و به صورت برآوردي جمعيت شيعيان ده تا سيزده درصد کل جمعيت مسلمانان تعيين شده است. حدود هشتاد درصد شيعيان در کشورهاي ايران،پاکستان،هند و عراق زندگي مي کنند.
گزارش موسسه پيو گواه بيشتري است مبني بر اينکه اگرچه خاورميانه قلب تپنده دنياي اسلام است، شمار زيادي از مسلمانان يعني شصت درصد در آسيا زندگي مي کنند. حدود بيست درصد در خاورميانه و شمال افريقا، پانزده درصد در آفريقا،دو و چهار دهم درصد در اروپا و سه دهم درصد نيز در آمريکا زندگي مي کنند. در حاليکه خاورميانه و شمال آفريقا به طور کلي کمتر از آسيا مسلمان دارند، اما مناطق مذکور اکثر کشورهاي مسلمان نشين را در خود جاي داده اند. گزارش این موسسه می افزاید: قرار است سال بعد کار روي گزارش مشابه اي در خصوص مسيحيت نيز شروع شود.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
استاد انصاریان: فرهنگ انبیا فرهنگ توحید، اخلاق و ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^