فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

دشمنی که به دوستی تبدیل شد

با تنی چند از دوستان ، جلسه ای خصوصی تشکیل داده بودیم و در آن جلسه راجع به مسایل دینی ، بحث و تبادل نظر کرده و نیز برای کارهای خیر و عام المنفعه اعانه جمع می کردیم . این جلسات در ایام غیر تبلیغی و اکثرا در شهرهای شمالی کشور برگزار می شد . از دوستان شهرستانی هم در این جلسه شرکت می کردند .
یک بار قرار بود جلسه به مدت پنج – شش روز در بابلسر و در منزل یکی از دوستان برگزار شود . سه تن از رفقای اصفهانی ، با یکی از دوستانشان به سمت بابلسر حرکت می کنند . نفر چهارم میانۀ خوبی با دین و دیانت نداشت و از آنجا که چند سالی در شوروی سابق تحصیل کرده بود ، روحیۀ بی دینی در وی تشدید شده بود . در بین راه به او می گویند : « اکنون که به شمال می رویم ، عمدۀ کارمان شرکت در جلسه ای مذهبی است و خط دهندۀ ما هم فردی روحانی است . » او بی درنگ می گوید که نگهدارید تا من پیاده شوم . اصلا من از روحانی و اینطور جلسات بدم می آید . دوستانش گوش نمی دهند و او را با اکراه می آورند . یک شبانه روزی که با ما بود و گفت و شنود دوستانه ، نماز و عبادات ، گریه و مناجات ما را دید و با بگو بخندهای ما گفت و خندید . او نزد من آمد و از وجود خداوند و الهیات پرسید . گویا نسبت به خدا هم شک داشت . چند جلسه ای با او صحبت کردم که به حالش خیلی سودمند بود . اذعان می کرد که تابه حال از هیچ کس این گونه مطالب مستدل و منطقی و در عین حال دلنشین و عاطفی نشنیده است . البته او قبلا با هیچ روحانی صحبت نکرده بود . خلاصه در همان چند روز ، روحیۀ او به کلی عوض شد و به مسایل الهی و ایمانی بسیار علاقمند گردید . بدین ترتیب او مرحله ای جدید از زندگی معنوی را شروع کرد . پس از چندی ما را به اصفهان دعوت کرد و به خاطر ما مهمانی مفصلی ترتیب داد که همۀ دوستان آمده بودند .
او از آن پس سعی می کرد در جلسات ما ، که در شهرهای نزدیک برگزار میشد ، شرکت کند و حتما خودش را برای دعای کمیل می رساند . ادعا می کرد که در دعای کمیل ، مکاشفاتی برایش حاصل شده و برای آینده اش نیز بشارتهایی داده می شود که پس از چندی به وقوع می پیوندد . پس از آن ، او خمس و سهم امام خود را پرداخت کرد و به من اظهار داشت که خیلی مایل است به حج مشرف شود . از آنجا که ثبت نام نکرده بود ، با وساطت من به حج مشرف شد . بعد از آن نیز دوباره با خانواده اش به عمره مشرف شدند . او اکنون از دوستان خوب ماست .
این نکته قابل توجه است که تنها حرف و حدیث برای ارشاد و هدایت انسانها کافی نیست ، بلکه آنها دوست دارند حداقل نیمی از گفتار را در رفتار ما مشاهده کنند .

 


منبع : منتشر شده توسط اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی
حسینیۀ ارشاد
توسل به حضرت رضا (ع) برای آمدن میهمان

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید مبارزات
نامه ای به رزمندگان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^