فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

مسافرت به زاهدان

  اوایل انقلاب به زاهدان مسافرت کردم و دو - سه روزی در آنجا ماندم . هدفم فقط دیدار آن مناطق و آشنایی با مردم بود . از سال 1370 به بعد ، سفرهای تبلیغی من به أنجا شروع شد . اولین بار با حاج آقا عبادی ، امام جمعۀ زاهدان ، به طور رسمی از من دعوت کرد . پس از او ؛ یعنی زمانی که حاج آقا محمدیان امام جمعه بود ؛ باز هم دعوت می شدم و چون پیگیر منبرهای من خود حاج آقا محمدیان بود ، مجالس بسیار عالی و مفید واقع شد . چند نوبت نیز برای برادران اهل سنت صحبت کردم .
یکبار که در نماز جمعۀ برادران اهل سنت سخنرانی می کردم ، موضوع بحثم قرآن کریم بود . در پایان استدلال کردم که امروزه در دنیای اسلام ، جماعت شیعه در صف مقدم عمل به قرآن مجید هستند ؛ زیرا ما با استکبار جهانی ، صهیونیسم بین المللی در ستیزیم ، در حالی که کشورهای اهل سنت فقط به قرائت قرآن اکتفا می کنند و فرامین آن را دربارۀ جنگ و ستیز علیه کفار نادیده می گیرند . سخنرانی فوق العاده ای بود و پس از منبر ، امام جمعه  و برادران اهل سنت گفته های مرا تصدیق کردند .
یک نوبت نیز برای طلاب و اساتید حوزۀ اهل سنت و در نوبتی دیگر برای بزرگان آنها ، از مولوی ها و تجار صحبت کردم . از آنجا که من کتب اهل سنت را به خوبی مطالعه و یادداشت برداری کرده بودم ، مطلب خود را به آن کتب استناد می دادم . بعد از منبر ، بعضی از چهره های باسوادشان اذعان می کردند که علمای شیعه نسبت به علمای سنت به کتب آنها واردترند .
البته جوانی نیز برخورد مخالفت آمیزی با من کرد که با روی خوش ما روبه رو شد . پس از چندی ، با تشویق دوستان ، او را به جلسۀ دعا کمیل کشاندم . روز بعد که با هواپیما عازم تهران بودم ، آن جوان کنار دستم نشسته بود . می گفت : « دیشب زن و بچه ام را هم به مراسم دعا آورده بودم . آن دعای امیر المومنین با آن حالتی که خوانده می شد ، آنقدر در ما اثر کرد که وقتی برگشتیم ، همه به اهل بیت گرایش خاصی پیدا کرده بودیم . » 


منبع : منتشر شده توسط اسناد انقلاب اسلامي
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
رویای صادقه
شهر به شهر برای تثبیت انقلاب
عتاب پیامبر اکرم (ص)
به عشق وطن
شروع تبلیغ
درس خارج
آرامش و برکت منبر
فضای باز سیاسی
پرچم های دعای کمیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^