فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اعمال در معرض ديد اهل بيت قدس سرهما

در پايان اين بخش و پس از اشاره به اين معنى كه اهل بيت قدس سرهما مظهر تام وتمام مهرورزى و محبت مى باشند بايد به اين مطلب آگاه بود كه تمام اعمال و رفتار و كردار و گفتار ما در معرض ديد اهل بيت قدس سرهما مى باشد ، لذا بايد بر تمامى اعمال بسيار مواظبت نمود كه زمانى كه به محضر آن ذوات مقدس و آن حقايق عرشى ارائه مى گردد سبب مهر و محبت افزون آنان به انسان شود و از رحمات خاص اولياء اللّه خود را بى نصيب نگذاشت .
بى ترديد اگر همه مردم به ويژه آنان كه ادعاى دين دارى و ايمان و مخصوصاً ارادت به پيامبر و اهل بيت قدس سرهما را دارند ، اين حقيقت را با تمام وجود باور داشته باشند و نسبت به آن ، اهل يقين باشند ، در همه اعمال و رفتار و منش خود گرچه به اندازه ذره باشد مواظبت و مراقبت قطعى مى كنند كه در آن ها تخلف و تجاوز صورت نگيرد و آن چه را هماهنگ با خواسته هاى خدا و پيامبر و امامان قدس سرهما نيست انجام ندهند .
عبداللّه بن ابان زيّات كه در پيشگاه حضرت رضا عليه السلام از مقام و منزلت برخوردار بود مى گويد كه :
به حضرت رضا عليه السلام عرض كردم : براى من و زن و فرزندم نزد خدا دعا كن ، فرمود : آيا اين كار را انجام نمى دهم كه از من درخواست مى كنى ؟ به خدا سوگند اعمال شما هر روز و هر شب به من عرضه مى شود ، عبداللّه مى گويد : اين مطلب را بسيار بزرگ شمردم گويا باورش بر من دشوار بود ، حضرت فرمود : آيا كتاب خدا نخوانده اى كه فرموده : وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللّه ُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ . . . .
و بگو : عمل كنيد به زودى خدا و پيامبرش و مؤمنان اعمال شما را خواهند ديد . . . « قَالَ هُوَ وَاللّه ِ عَلىُّ بنُ أبِى طَالِب »  . حضرت فرمود : به خدا سوگند ! منظور از مؤمنان على بن ابى طالب است . يعقوب بن شعيب مى گويد از حضرت امام صادق عليه السلام از قول خداى متعال در آيه . . .فَسَيَرَى اللّه ُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ . . . پرسيدم : منظور از مؤمنان چه كسانى هستند ؟ حضرت فرمود : امامان .
داود بن كثير مى گويد : خدمت حضرت امام صادق عليه السلام نشسته بودم كه حضرت خود شروع به سخن كرده ، فرمود : اى داود ! بى ترديد روزهاى پنجشنبه اعمال شما بر من عرضه مى شود ، در آن چه از عمل تو بر من عرضه شد ديدم كه نسبت به فلانى كه عموزاده توست صله رحم به جا آورده اى ، مرا شاد و مسرور كرد ، من مى دانم كه صله تو در نابودى او و مرگش شتاب و سرعت فوق العاده ايجاد مى كند !
داود مى گويد : پسر عمى داشتم دشمن اهل بيت ، ناصبى و خبيث ، به من خبر رسيد كه خود و زن و فرزندش در مضيقه مالى هستند ، پيش از رفتنم به مكه حواله اى براى دريافت هزينه زندگى برايش فرستادم ، حضرت امام صادق عليه السلام پس از برگشت از مكه و زيارتم اين جريان را به من خبر داد.


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حکايتي عجيب اندر مسأله تلبيه
شعاع رحمت و كرم خدا
ثمرات اعتقاد به قیامت
احسن الحديث
عظمت حق در كلام امام على عليه السلام‏
غریزه جنسی
ارزش محبت پروردگار در برابر پادشاهى عالم‏
اوج عشق به ديگران
خواسته‏ هاى شايسته انسان از خدا
قانون قضا در اسلام‏

بیشترین بازدید این مجموعه

توبه ى مردى بادیه نشین از کفر و بت پرستى
توبه برادران یوسف
اوج عشق به ديگران
ارزش محبت پروردگار در برابر پادشاهى عالم‏
شعاع رحمت و كرم خدا
اعمال برادر دينی
وجود انسان
طلب یاری از خداوند
ارزش مؤمن در کلام امام عسکری(ع)
برگ درختان سبز در نظر هوشیار ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^