فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

برگزاری دعای کمیل در فاو

چندی بعد از عملیات و تصرف فاو ، شهید دستواره ، فرمانده لشکر محمد رسول الله ، از خط مقدم پیغام داد و ما را به جبهه فرا خواند . من به خرمشهر رفتم . از آنجا همراه چند تن از رزمندگان ، تا لب رودخانه رفتیم و پس از آن با قایق موتوری به سوی فاو روانه شدیم .
منطقۀ فاو زیر شدیدترین آتش عراقیها بود و از ترس حملات شیمیایی ، همه لباس مخصوص پوشیده بودند . در آن سفر ، آقای کابلی و حاج محسن طاهری ، مداح معروف ، همراه من بودند . مسجدی در فاو بود که رزمندگان هنگام شب به آنجا می آمدند . شب جمعه بود . در تاریکی و در بحبوحۀ صدای انفجار گلوله ها ، که مسجد را به لرزه درآورده بود ، دعای کمیل را شروع کردیم . مجلس ، بسیار پرشور و حال و ملکوتی شد و بچه ها به شور و هیجان درآمدند . (هفتۀ بعد نوار آن جلسه ، که به وسیلۀ ضبط صوت قوه ای و با کیفیت پایین ضبط شده بود ، از رادیو سراسری پخش گردید . ) فردا صبح با همراهان به طرف سایت حرکت کردیم تا از آنجا به صف مقدم برویم . وقتی به سایت رسیدیم ، با گلوله باران شدید عراقی ها مواجه شدیم .
همه روی زمین دراز کشیدیم . حرارت گلوله هایی را که از بالای سر ما رد می شد ، احساس می کردیم . در آنجا نیز شهادتین را بر زبان جاری کردیم . رزمندگان اسلام مقابله به مثل کردند و آتش عراقیها فروکش کرد و ما جان سالم به در بردیم و راه خود را به سوی خط مقدم ادامه دادیم .
در خط مقدم ، رضا دستواره داخل سنگری بود و عملیات را هدایت می کرد . ما ده روزی در فاو ماندیم و چون نمیشد جلسات عمومی برگزار کنیم ، سنگر به سنگر می رفتیم و با بچه ها دیدار و گفتگو می کردیم .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

علوم اسلامی ، مترقی در هر زمینه
ملاقات با پروفسور حامد الگار در لندن
نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی

بیشترین بازدید این مجموعه

ملاقات با پروفسور حامد الگار در لندن
علوم اسلامی ، مترقی در هر زمینه

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^