فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 ارديبهشت 1389 ساعت 07:53 صبح

تصاویر به آتش کشیدن مسجدى توسط در فلسطين

به گزارش شیعه آنلاین، شبکه خبری الجزیره قطر به نقل از «جمال ضراغمه» رئیس شورای محلی روستای «اللبن» گزارش داد: شهرک نشینان صهيونيستی با حمله به مسجد اصلی روستاي «اللبن» در جنوب شهر شهر «نابلس»، آنرا به آتش كشيدند. بر اثر اين جنايت، فضای درونی اين مسجد و تمام قرآن‌ها‌ي آن به طور كامل در آتش سوختند.
از سوی دیگر «ماجد ضراغمه» رئیس کمیته توسعه مساجد فلسطین در این باره گفت: پیش از نماز صبح بود که اهالی محل متوجه شدند فضای داخلی این مسجد در حال سوختن است. عملیات خاموش کردن آتش حدود نیم ساعت به طول انجامید. به رغم انکار فوری صهیونیست‌ها به دست داشتن در این اقدام اما تمام مدارک و شواهد موجود نشان می‌دهد که کار خود آنهاست.
در همین راستا «محمود الهباش» وزیر اوقاف تشکیلات خودگردان فلسطین با محكوم كردن اين جنایت، اعلام كرد: چنين اقدام جنايتکارانه‌اي اولین بار نیست که توسط صهيونيست‌ها انجام می‌شود بلکه آنان مرتب آن را تکرار مي‌کنند. به آتش کشیدن مسجد روستاي «ياسوف» و «شهرك حواره» و نیز نوشتن عبارات توهين آميز بر روي ديوار مساجد ديگر شهرها و روستاهاي مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن، از جمله اين جنايات صهيونيست به شمار می‌رود. در همین حال شیخ «محمد حسن» مفتی شهر بیت المقدس ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه گفت: متأسفانه طی یک ماه گذشته این اولین باری نیست که این صهیونیست‌ها دست به چنین جنایت‌هایی ضد مقدسات اسلامی می‌زنند بلکه یک بار دیگر نیز جنایت مشابهی را مرتکب شدند از همین رو می توان نتیجه گرفت که آنان تجاوز به مقدسات اسلامی و به آتش کشیدن مساجد مسلمانان را به سیاست اصلی خود تبدیل کرده اند.
ناگفته نماند محکوم کردن و اعتراض به این جنایت ضد اسلامی تنها از سوی مسلمانان انجام نگرفت بلکه مسیحیان فلسطین نیز به چنین رفتار جنایتکارانه اعتراض کرده و آن را به شدت محکوم کردند. در همین راستا «مناویل مسلم» عضو «هیئت مسیحی - اسلامی برای نجات بیت المقدس و مقدسات دینی» این رفتار را جنایتی ضددینی توصیف کرد و مسئولیت آن را بر عهده کابینه صهیونیستی انداخت.
قابل ذکر است سال گذشته نيز در اقدام مشابهی شهرک نشینان صهيونيست مسجدي را در شهر نابلس به آتش کشيدند. آن جنايت نیز در وقت خود با واکنش شدید و محكوميت‌هاي گسترده مواجه شد تا جاييكه «مناخيم فرومن» خاخام صهيونيستی اين اقدام را جنون آميز و كفرانگيز توصيف کرد.
گفتنی است اقدامات امروز صهیونیست‌ها در حالي انجام شد كه مسجدالاقصي، قبله اول مسلمانان جهان، به شدت در معرض تهديد قرار دارد و گروه‌ها و شخصيت‌هاي فلسطيني نسبت به منهدم کردن و ويراني كامل اين مكان مقدس بارها و بارها هشدار داده اند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^