فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

شهر به شهر برای تثبیت انقلاب

با پیروزی انقلاب ، مردم هر شهر و دیاری احساس آزادی کردند و این احساس برایشان بسیار جالب  و تازه بود . هنوز حد و حدودی برای آزادی ، و قاعده و نظامی برای بهره برداری از آن تعریف نشده بود . هر کس آزادانه خیال پردازی می کرد و چیزی می گفت . در این بحبوحه ، افراد سودجویی که خود را طلبکار و صاحب انقلاب می دانستند ، در تودۀ مردم نفوذ کرده ، حرفهای ناصواب در دهان آنان می انداختند ، که چه بسا موجب بی نظمی و آشوب می شد .
آقای دکتر باهنر ، که در شورای انقلاب بود ، به وسیلۀ یکی از دوستان پیغام داد که بهتر است برای حفظ تثبیت انقلاب ، به شهرهای مختلف سفر کرده ، مردم را راهنمایی کنم و به اوضاع آشفته سر وسامانی بدهم . محدودۀ مأموریت ما از سبزوار تا گرمسار تعیین شد ؛ از این روی همراه چند تن از دوستان ، از جمله حاج محسن طاهری و حاج آقا عطری نژاد ، که در حل اختلاف و مسایل شرعی تبحر زیادی داشت ، حرکت کردیم .
ابتدا یکی –  دو شب در سبزوار سخنرانی کردم . جمعیت خوبی جمع شد . سپس به یکی از بخشهای سبزوار  رفتم که اوضاع آشفته ای پیدا کرده بود . همۀ مردم از کوچک و بزرگ جمع شده بودند و من سخنرانی مفصلی کردم . آن بخش با وجود وسعت و جمعیت زیاد ، هنوز برق نداشت . من به مردم قول دادم که از تهران برای برق کشی آنجا پول بفرستم  . بر این اساس ، به محض رسیدن به تهران ، مبلغ دویست هزار تومان تهیه کردم و به وسیلۀ یکی از جوانان اهل آنجا ، که درتهران بود ، برایشان فرستادم . این مسئله در جلب توجه مردم به انقلاب و حضرت امام بسیار موثر بود .
پس از آن ، به شاهرود ، دامغان و سمنان رفتیم . در هر جا با اعلام قبلی ، مردم را جمع کرده ، با ایشان صحبت می کردیم و حد حدود آزادی ، دیدگاه های اسلام و برنامه های حکومت اسلامی را برایشان تعریف و توصیف می کردم . بحمدالله سفرهای به جا و سودمندی بود که زمینه ساز برقراری نظم و آرامش در آن مناطق شد و دهان یاوه گویان منافق و گروهکهای دین ستیز را بست .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
رویای صادقه
شهر به شهر برای تثبیت انقلاب
عتاب پیامبر اکرم (ص)
به عشق وطن
شروع تبلیغ
درس خارج
آرامش و برکت منبر
فضای باز سیاسی
پرچم های دعای کمیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^