فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

درخواست مهرورزى براى ذريّه

مهرورزى مثبت از چنان ارزشى برخوردار است كه ابراهيم مهربان از خداى مهربان براى ذريه و نسلش در قلوب مؤمنان درخواست مهربانى و مهرورزى مى كنند :
رَبَّنَا إِنِّى أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتى بِوَادٍ غَيْرِ ذِى زَرْعٍ عِندَ بَيْتِكَ الُْمحَرَّمِ رَبَّنَا لِيُقِيمُوا الصَّلوةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِى إِلَيْهِمْ وَارْزُقْهُم مِنَ الَّثمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ يَشْكُرُون .
پروردگارا ! من برخى از فرزندانم را در درّه اى بى كشت و زرع نزد خانه حرمت يافته ات سكونت دادم ؛ پروردگارا ! براى اين كه نماز را بر پا دارند ؛ پس دل هاى گروهى از مردم را به سوى آنان علاقمند و متمايل كن ، و آنان را از انواع محصولات و ميوه ها روزى بخش ، باشد كه سپاس گزارى كنند
بايد به اين نكته مهم توجه داشت كه ذريه ابراهيم عليه السلام فقط اسماعيل و اسحاق و فرزندشان در زمان خودشان نمى شود بلكه كلمه ذريه ، شامل نسل مؤمن ابراهيم عليه السلام و به ويژه امامان معصوم و اهل بيت پيامبر قدس سرهما كه همه از ذريه ابراهيم اند ، مى شود .
چنان كه در روايات زيادى به اين معنا اشاره شده است ، از جمله در روايتى از اميرالمؤمنين عليه السلام نقل شده كه فرموده : « نَحْنُ آلُ إبْراهِيْمَ »  .
علامه مجلسى روايات متواتره اى از طريق شيعه و اهل سنت در كتاب با عظمت بحار الأنوار نقل مى كند كه دوستى نسبت به اهل بيت قدس سرهما و عشق ورزى به آنان و يارى نمودن ايشان و اعتقاد به امامتشان واجب است . آن مرد بزرگ روايات مستفيضه اى را نقل مى كند كه مقصود از ذريّه در دعاى ابراهيم كه براى آنان در قلوب مؤمنان درخواست محبّت مى كند نيز اهل بيت و امامان معصوم قدس سرهما هستند .
آنان كه خواهان سعادت و خوشبختى در دنيا و آخرت اند لازمه تأمين اين سعادت شناخت اهل بيت و امامان معصوم قدس سرهما است كه نتيجه قهرى آن مهرورزى و عشق و محبّت به آنان است .                                             


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ریسمان ولایت علی بن ابی طالب(ع)
در راه خدا باش!
هبوط
نسل آدم و حوا
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
توبهٔ واقعی
نام و لقب و كنيه زين العابدين
مؤمن تسليم خواسته ى خداست
همنشينان پاك وناپاک
خوشبختی دنیا و آخرت

بیشترین بازدید این مجموعه

مؤمن تسليم خواسته ى خداست
نام و لقب و كنيه زين العابدين
در ستايش حق تعالى و معناى الحمدللّه
هبوط
نسل آدم و حوا
توبهٔ واقعی
دعا برای دختر دار شدن
خودنگهداری
امام زمان(عج) مشتاق دیدار شما
خوشبختی دنیا و آخرت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^