فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 4 ارديبهشت 1389 ساعت 08:40 صبح

مرمت حرم حضرت علی(ع) توسط ایرانیان

مرمت حرم حضرت علی(ع) توسط ایرانیان

به گزارش شيعه آنلاين، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعزام گروهی از کارشناسان ایرانی برای بررسی چگونگی مرمت اشیاء تاریخی موجود در حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در شهر نجف عراق در سال جاری خبر داد.
"احمد میرزا کوچک خوشنویس" روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این گروه پنج نفره که اواخر سال گذشته به تولیت آستان حضرت امیر (ع) در نجف معرفی شده بودند، در سال جاری به عراق اعزام می شوند تا بررسی های لازم در مورد آسیب های اشیاء تاریخی و چگونگی مرمت و بازسازی آنها را جمع آوری کنند.
وی در مورد روند تصمیم‌گیری برای مرمت این اشیا توضیح داد: سال گذشته یک هیات سه نفره از آستان مقدس حضرت امیر (ع) به ایران آمدند و از ما دعوت کردند برای مرمت اشیایی که در انبارهای موزه حضرت امیر (ع) است،‌ اقداماتی را صورت دهیم. خوشنویس افزود: از آنها خواسته شد که تصاویری از این اشیا ارایه کنند که پس از بررسی تصاویر مشخص شد اشیاء آستان حضرت امیر (ع)،‌ از انواع و جنس های متفاوت مانند فلزی، چوبی، سنگی، شیشه ای و پارچه ای است که به صورت غیراستاندارد در انبارها نگهداری می شود.
وی گفت: کارشناسان ایرانی که به نجف اشرف اعزام خواهند شد،‌ متخصصانی در پنج زمینه مرتبط با جنس این اشیا هستند تا بررسی های اولیه برای مشخص کردن شرح خدمات پروژه ای را که باید با تولیت حضرت امیر (ع) منعقد شود، انجام دهند.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی همچنین به بازسازی حرم و گنبدهای حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل اشاره کرد و توضیح داد: از تولیت های سایر آستان های مقدس عتبات عالیات در عراق مانند حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) به صورت مجزا با پژوهشگاه میراث فرهنگی برای بازسازی و مرمت این اماکن تماس گرفته شده است.
خوشنویس در ادامه افزود: پژوهشگاه نیز آنها را به ستاد بازسازی عتبات در ایران معرفی کرده است تا از طرف این ستاد پس از انجام بررسی‌های لازم و انعقاد توافق نامه‌ها، پروژه جهت اجرا به پژوهشگاه معرفی شود. رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی به همکاری های این مرکز با آستان عتبات عالیات عراق در گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته مرمت‌هایی بر روی نسخ خطی موجود در نجف اشرف از سوی این پژوهشگاه صورت گرفت که مورد استقبال مسوولین مربوطه عراقی واقع شد و در نتیجه آنها خواستار ادامه همکاری ها در این زمینه با ایران شدند.
خوشنویس افزود: تاکنون 2 گروه کارشناسی عراقی برای آموزش در این زمینه به ایران فرستاده شده اند که پس از تایید ستاد بازسازی عتبات در ایران برای گذراندن دوره های آموزشی به پژوهشگاه میراث فرهنگی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه پژوهشگاه به مسوولین عراقی پیشنهاد داده است برای آموزش تعداد بیشتری از افراد، متخصصان ایرانی به عراق اعزام شوند، گفت: این پیشنهاد مورد استقبال زیاد طرف عراقی قرار گرفته است و در این زمینه در آینده نزدیک اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
عکس خبری/ پیاده روی زائرین اربعین حسینی در جنوب ...
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
فضیلت شب و روز دحوالارض و اعمال آن
استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^