فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 30 فروردين 1389 ساعت 12:08 صبح

عدم تبلیغ مسلمانان در رسانه های برزیل

عدم تبلیغ مسلمانان در رسانه های برزیل

 به گزارش شيعه آنلاين به نقل از مرکز خبر حوزه، دبیر کل اتحادیه موسسات اسلامی در برزیل گفت: مسلمانان برزیل با سختی‌های زیادی برای حفظ هویت دینی خود روبرو هستند.
دکتر خالد تقی الدین در گفت‌وگو با شبکه «محیط» افزود: بی توجهی جهان اسلام و کمبود نهادهای تبلیغی در این کشور، مسلمانان برزیل را تهدید می‌کند. وجود شبکه‌های ماهواره‌ای اسلامی به زبان پرتقالی و توسعه فعالیت‌های تبلیغی برای ترویج امور شرعی بین مسلمانان برزیل ضروری است.
دبیر کل اتحادیه موسسات اسلامی برزیل با بیان اینکه مسلمانان این کشور هیچگونه رسانه رسمی اعم از مجله و شبکه ماهواره‌ای یا تلویزیونی در اختیار ندارند گفت: هرگونه تلاش برای انتشار نشریات اسلامی در برزیل با اتهامات و برخوردهای قهرآمیز مواجه می‌شود. وی به حضور مسلمانان برزیل در عرصه های سیاسی و اقتصادی این کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته اجازه ورود به این عرصه‌ها به مسلمانان داده نمی‌شد، اما به تدریج مسلمانان برزیل به برخی مناصب مهم در استانداری‌ها دست یافته‌اند.
دبیر کل اتحادیه موسسات اسلامی در برزیل با اشاره به پیشینه حضور مسلمانان در این کشور یادآور شد: طبق برخی نقل‌های تاریخی، مسلمانان در سال 1500 میلادی و قبل از پرتقالی‌ها این کشور را کشف کردند.
وی در ادامه به مهاجرت گروهی از مسلمانان آندلس (اسپانیای فعلی) به برزیل اشاره کرد و ابراز داشت: این اتفاق پس از شکست مسلمانان اندلس رخ داد.
دکتر خالد تقی الدین اظهار داشت: آمار دقیقی از تعداد مسلمانان در برزیل در دست نیست، اما بر اساس اعلام برخی منابع هم اکنون 2 میلیون مسلمان یعنی بیش از 5/1 درصد از جمعیت کل برزیل در این کشور زندگی می‌کنند. وی مسیحیت کاتولیک را دین رسمی برزیل دانست و افزود: مدارس تخصصی برای تعلیم علوم دینی در برزیل وجود ندارد و همین امر مسلمانان به خصوص نوجوانان را برای آشنایی با مسائل دینی با مشکل مواجه می‌کند. دکتر خالد تقی الدین همچنین از دیپلماسی ضعیف کشور‌های عربی و اسلامی در برزیل انتقاد و خاطر نشان کرد: این سفارتخانه‌ها تنها به برگزاری برخی مراسم رسمی اکتفا می‌کنند درحالی که رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری ویژه‌ای بر کشورهای آمریکای لاتین به ویژه برزیل کرده است. گویا سفارت‌خانه‌ کشورهای عربی به خواب عمیق فرو رفته‌اند.
دبیر کل اتحادیه موسسات اسلامی در برزیل همچنین به فعالیت مبلغان مسیحی در این کشور اشاره کرد و ابراز داشت: بی‌توجهی کشورهای اسلامی، راه را برای فعالیت مبلغان مسیحی بین مسلمانان باز کرده است.
وی در پایان درباره اتحادیه موسسات اسلامی در برزیل گفت: این اتحادیه در سال 1979 تاسیس شده و مهمترین برنامه آن تلاش در راستای راه‌اندازی مساجد و مراکز اسلامی و نشر تعالیم دینی است.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س)
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^