فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

شهادت حاج آقا مصطفی

شهادت حاج آقا مصطفی

این حادثه مانند شعله ای ، خرمن احساسات مردم را برافروخت . در آن زمان من در شهر سرخۀ سمنان منبر می رفتم . در چند روز آخر ، مسایل حاد سیاسی و شخصیت حاج آقا مصطفی را مطرح کردم و مقداری زودتر از موعد به تهران برگشتم تا ببینم دوستان و هم رزمان می خواهند چه بکنند .
روحانیت مبارزه تهران اعلامیه ای داد که عدۀ بسیاری ، از جمله ائمۀ جماعات تهران و بعضی از پیشکسوتان روحانی ، آن را امضا کردند و مراسم ختم مهمی در مسجد جامع بازار تهران بر پا گردید . آن مجلس بار سیاسی اش بسیار کم بود و بیشتر حالت معنوی داشت . به همین دلیل دوستان قانع نشدند و مجلس دیگری در مسجد ارک برگزار کردند که آقای روحانی ، نایب رییس قبلی مجلس شورای اسلامی ، خیلی شدید سخنرانی کرد و آرزوی انقلابیون را به خوبی برآورد . وی در ابتدا روحانیت را به دو بخش تقسیم کرد ، یکی روحانیت اهل تسنن ، که در طول تاریخ حامی دستگاه ها و در ردیف کارمندان دولت ها بوده اند ، دیگر روحانیت اهل تشیع ، که دارای استقلال رأی و آزادی کامل بوده ، علی رغم میل حاکمان وقت ، در جهت اعتلای فرهنگ اسلامی گام برداشته اند . آقای روحانی سپس بزرگواری و آزاد منشی حضرت امام را بیان و دیدگاههای ایشان را به خوبی برای مردم تشریح کرد. لقب « امام » برای اولین بار توسط آقای روحانی در آن مجلس برای آیت الله خمینی عنوان شد و از آن پس دردهانها افتاد .
به هر حال آن مجلس موفقیت بسیار خوبی برای بهره برداری سیاسی بود که خطیب به خوبی از عهده اش برآمد . یادم نیست که بعد از مراسم شعار داده شد یا نه ؛ ولی در مراسم ختم مرحوم کافی ، که از سوی آقای فلسفی و در مسجد ارک برگزار شد ، در پایان ، در حضور نیروهای زیادی از شهربانی ، مردم با شعار بر ضد دستگاه ، مسجد را ترک کردند .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی
حسینیۀ ارشاد
توسل به حضرت رضا (ع) برای آمدن میهمان
مسجد لاله زار تهران
رویای صادقه

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^