فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تعاليم پر مهر و محبت قرآن

وجود مبارك حضرت حق ، رحمت و مهر بى نهايت است و رحمت و مهرش ملك و ملكوت و غيب و شهادت و ظاهر و باطن و حاضر و غايب را فرا گرفته است ، اللّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِى وَسِعَتْ كُلَّ شَى ءٍ.
از آثار رحمت او كه در رأس همه آثار و عنايات و الطاف اوست و چيزى از نظر ارزش و قيمت معادل آن نيست ، قرآن مجيد است ، تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْحَكِيمِ * هُدىً وَرَحْمَةً لِّلْمُحْسِنِينَ  . اين آيات [ با عظمتِ ] كتاب محكم و استوار است ، * كه سراسر هدايت و رحمتى است براى نيكوكاران .
اين قرآن رحمت از سوى خداى رحمت بر قلب حضرت رحمة للعالمين نازل شد تا با زبانى ليّن و نرم و بيانى پر مهر و گرم بر مردم بخواند و معانى اش را به آنان تعليم دهد تا مردم هم با تسليم شدن به مقام نبوت و تعاليم وحى و كرنش و بندگى در پيشگاه خدا مطلع الفجر ارزش ها شوند و وجودشان در سايه خدا و قرآن و پيامبر صلي الله عليه و آله ، منبع رحمت و مهر و عشق و عاطفه گردد . . . . رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ . . . .
. . . در ميان خودشان با يكديگر مهربانند . . .
آرى ؛ با كمك نبوت و وحى و توفيق خاص حق از چنان معرفتى برخوردار گردند كه قلبشان خانه و كاشانه « . . . أَشَدُّ حُبَّاً للّه ِِ . . . »
و از عرش پاك قلبشان مهر و محبتشان نسبت به خدا شديدترين مهر و محبّت رخ نمايد و موج پرارزش آن متوجه پيامبران و امامان و سپس مؤمنان و پدر و مادر و زن و فرزند و اقوام و خويشان و ساير خلق خدا گردد و در صورت زمينه داشتن ، موج محبتشان نسبت به همه انسان ها فراگير گردد چنان كه به حضرت عيسى عليه السلام وحى شد چون خورشيد به همگان بتاب و شعاع مهر و محبتت را نسبت به همه فراگير قرار بده  . خورشيد وقتى طلوع مى كند از پهن كردن شعاع نورش دريغ نمى ورزد و خانه و لانه و باغ و كوير و هيچ موجودى از بهره بردن از نورش استثنا نمى كند ، مؤمن هم مثل خورشيد بايد بر همه بتابد و سودش را به همه برساند و نسبت به كسى در رسانيدن مهر و محبتش دريغ نورزد .


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

همه حرام ها ضرر دارند
نماز در روايات‏
آب تو هاون کوبیدن!
مخفى بودن شب قدر
آيا راهى براى فرار از ربا هست؟
آموزش سحر براى ابطال سحر
الگوی امام زمان(عج)
عذاب كافران‏
مهمترین هدف
حساب عمل اندک انسان

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار چشيدن مزه عشق‏
نماز در روايات‏
آموزش سحر براى ابطال سحر
آيا راهى براى فرار از ربا هست؟
عذاب كافران‏
همه حرام ها ضرر دارند
مجالس اهل‌بیت(ع)
توجه به دستورات بهداشت فردی و اجتماعی
حسادت به مال دیگران
دستگیرهٔ نجات ما در قیامت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^