فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند

ازدواج و تشکیل خانواده

 پدرم واسطه شده بود تا دختر یکی از همکارانش را برای کسی خواستگاری کند . وقتی پدرم قضیه را مطرح می کند ، از او می پرسد آیا خودت پسر نداری ؟! پدرم پاسخ مثبت می دهد و آنها خصوصیات مرا جویا می شوند . ایام تولد حضرت سید الشهداء (ع) بود و من جایی منبر داشتم . آنها آدرس منبر مرا می گیرند . و به پای منبرم می آیند و مرا می پسندند. ازدواج ما در سال 1348 و در شب تولد حضرت زهرا(س) صورت گرفت . در مراسم عقد ما ، آیت الله العظمی سید احمد خوانساری و آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای که حضرت امام در نامه هایش بدو التماس دعا می گفت حضور یافت و باعث افتخار ما شد.
پدر خانم من ، « حاج علی اکبر حاجی پور » مردی درستکار و بسیار مومن است . وی در زمان شاه با حمایت آیت الله کاشانی و آیت الله خوانساری و علامه سمنانی ، خدمات دینی ارزنده ای به جامعۀ اسلامی کرده است . بستگان نقل می کنند که از اول سن تکلیف تا به حال ، نماز شب و هم چنین اذان صبح را ترک نکرده است . حتی موقعی که از طرف دولت برای خرید برنج به مدت دو سال به کشور آرژانتین رفته بود ، در آنجا نیز (که اطرافش همه مسیحی یا کافر بودند ) ، اذان صبحش را ترک نمی کرده و کسی قادر به ممانعت او نبوده است .
 من اکنون دو دختر و دو پسر دارم . یکی از دخترانم دانشجوی فوق لیسانس در رشته الهیات است . وی ازدواج کرده و اکنون دو فرزند دارد . دامادم پزشک و جوانی متدین است . دختر دیگرم نیز در مقطع دکترای علوم تربیتی تحصیل می کند . . هر دو پسرم با انتخاب خود ، دنبال دروس طلبگی رفته اند . اکنون محمد ، معمم است  اواخر دروس سطح را می خواند . امیر هم مشغول خواندن لمعه است .
من اعتقاد دارم اولین وظیفۀ اشخاصی که در لباس روحانیت هستند خوش رفتاری با خانواده و اقوام و آشنایان است . در حقیقت باید طوری عمل کرد که نزدیکان ، شیفتۀ اسلام و دین و معنویت گردند . الحمد لله پسران من به دلخواه خود دنبال طلبگی رفته اند و یکی از زمینه های ایجاد این انگیزه در آن ها جو سالم و صمیمی خانۀ ما و رابطۀ خوب من با آنها و مردم بوده است . من همیشه از خداوند می خواهم چنان باشم که اگر منفعتی برای دینش ندارم ، لااقل ضرری هم نداشته باشم .


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
100% (نفر 2)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی
حسینیۀ ارشاد
توسل به حضرت رضا (ع) برای آمدن میهمان

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید مبارزات
نامه ای به رزمندگان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^