فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

تالیفات

 من تاکنون حدود 30 کتاب نوشته ام که از همه معروفتر ، عرفان اسلامی در 12 جلد است . هدفم از این کار ، پاسخ به نیاز روز جوانان بوده است . زیرا بعد از انقلاب با مطرح شدن مسایل عرفانی ، به خصوص از ناحیۀ حضرت امام (ره) ، همه در جستجوی چند و چون قضیه و شناخت عرفان اسلامی برآمدند و از آن جا که اکثرا دسترسی به استاد و منابع نداشتند ، بیم آن می رفت که عرفان اصیل اسلامی با عرفان التقاطی خلط گردد . به همین دلایل من کتاب « مصباح الشریعه» را که حاوی روایات گهرباری از عرفان و اخلاق اسلامی است و مورد توجه خاص حضرت امام بود و در نوشته های خود زیاد از آن نقل می کردند در 12 جلد شرح دادم و آن را « عرفان اسلامی » نام نهادم . کتاب عرفان اسلامی تاکنون چهار بار به چاپ رسیده است . این کتاب ، از کتابهای مرجع به شمار می رود و مولفان و شخصیتهای  علمی از آن نقل می کنند .
کتاب دیگر من « دیار عاشقان » ، شرح صحیفه سجادیه در هفت جلد است . صحیفه شرح فارسی نداشت و مهم ترین شرح عربی آن مربوط به چهارصد سال پیش است . شارح آن ،  سید علی خان ، تحت تاثیر مکتب ملاصدرا ، بار فلسفی زیادی بدان داده است . وقتی مرحوم استاد علامه جعفری رحمت الله علیه شرح مرا دیده بود ، بسیار خوشحال شده و نامه ای برایم نوشته بود که با کسب اجازه ، ان را در اول کتاب چاپ کردم .
یکی دیگر از تالیفاتم « نظام خانواده در اسلام » است . بیش از یکصد هزار جلد از این کتاب در ده نوبت چاپ و هم اکنون جزو کتب درسی حوزۀ علمیۀ خواهران در قم و شهرستانها است .
کتابهای دیگر من عبارتند از : « ترجمۀ نهج البلاغه » ، « ترجمۀ  صحیفۀ سجادیه» ، « ترجمه مفاتیح الجنان » ، به نثر امروزی ، « اسلام و علم و دانش»، « اسلام و کار و کوشش » ، « چهره های محبوب و منفور در قرآن » ، « فروغی از تربیت اسلامی » ، « توبه آغوش رحمت » ، « با کاروان نور » (راجع به شخصیت اصحاب سید الشهدا) و دو کتاب درباره حج : « چهل حدیث حج » و « در بارگاه نور» (که توسط بعثه مقام رهبری به چاپ رسیده است ) و رساله ای به نام « از انسان چه می خواهند » ، « مونس جان » ( مناجات نامه ای به نثر ) .
سه دیوان شعر نیز از من به چاپ رسیده است . یکی از آن ها « چشمه سار عشق» که شامل هزار بیت شعر و به صورت ده بیتی است که دربارۀ شخصیت حضرت سید الشهداء سروده ام و در هر بیت حداقل یک بار نام مبارک « حسین » را آورده ام . دیوان دیگر ، « مناجات عارفان » ، مناجات های فراوانی است که همۀ اشعار آن مثنوی و به عشق 14 معصوم (ع) ، 14 بیتی اند . دیوان غزلی هم دارم که حاوی غزلیات بسیاری است و هنوز به چاپ نرسیده است . 
 


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نامه ای به رزمندگان
تشدید مبارزات
توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
برگزاری دعای کمیل در فاو
دعای آیت الله سید محمد تقی خوانساری در حق من
ترس از نزول عذاب الهی
انتشار کتاب شهید جاوید
وسوسۀ شیطانی
حسینیۀ ارشاد
توسل به حضرت رضا (ع) برای آمدن میهمان

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید مبارزات
نامه ای به رزمندگان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^