فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1388 ساعت 06:13 صبح

توطئه محرمانه عربستان براي تخليه شهرهاي عراق از شيعيان

توطئه محرمانه عربستان براي تخليه شهرهاي عراق از شيعيان

 دولت عربستان در اقدامي محرمانه با حمايت مالي گسترده از عناصر بعث قصد دارد با هدف قرار دادن شيعيان، شهرهاي عراق را به صورت کامل از وجود شيعيان تخليه کند.  
 به گزارش پايگاه خبري نهرين‌نت، در ادامه دخالت‌هاي عربستان سعودي در امور داخلي عراق و وجود برخي اطلاعات دقيق از کمک اين کشور به عناصر حزب بعث در ايجاد ناامني و انجام انفجارهاي اخير در بغداد، برخي منابع ديپلماتيک از تلاش‌هاي اين کشور عليه شيعيان در عراق خبر دادند.
منابع ديپلماتيک در بروکسل که در اتحاديه اروپا فعاليت دارند، به نهرين نت گفتند که بيشتر کشورهاي اروپايي نيز با اقدامات عربستان براي تغيير روند سياسي در عراق موافق هستند، رياض تلاش دارد تا با به وجود آوردن حوادث بزرگ در عراق، تغييراتي را به نفع سياست‌هاي خود در منطقه به وجود آورد و در همين راستا از جريان‌هاي بعثي و گروه‌هاي افراطي سني نيز حمايت مي‌کند.
اين منابع فاش کردند که بر اساس اطلاعات مهمي که از چندين پايتخت اروپايي به آنها رسيده است، عربستان سعي دارد که در عملياتي محرمانه موسوم به "پاک سازي لانه‌ها " عمليات تروريستي را عليه شيعيان در شهرهاي مختلف عراق بويژه در موصل و دياله انجام دهد، هدف از اين طرح خالي کردن اين مناطق از شيعيان است.
اين اقدام رياض بعد از ‌آن صورت مي‌گيرد که اين کشور در اقدامات خود در سال‌هاي 2004 و 2005 براي تبديل شهر بغداد به پايتختي با اکثريت سني نشين شکست خورد.
بر اساس اعلام اين منابع، مرحله اول عمليات پاک‌سازي لانه‌ها با هدف قرار دادن شيعيان در موصل آغاز شده است، بويژه اينکه اين منطقه شش روستاي شيعه نشين دارد.
اين منابع همچنين فاش کردند که حمايت مالي گسترده‌اي از سوي عربستان براي انجام اين طرح وجود دارد تا اين منطقه پاکسازي شده و به منطقه‌اي با حضور کامل اهل تسنن تبديل شود و شيعيان به صورت کامل از اين منطقه تخليه شوند.
بنا بر اين گزارش، بعثي‌ها در دو شاخه سياسي و نظامي خود در شهر موصل به صورت طبيعي به فعاليت‌هاي خود بازگشته‌اند، بطوري که اين منطقه پايتخت بعثي‌ها به شمار مي‌رود، جلسات روزانه اين حزب در موصل به صورت طبيعي برگزار مي شود و فعاليت‌هاي سازماني اين حزب و رسانه‌هاي آن از جمله روزنامه الثوره ارگان رسمي بعثي‌ها در اين منطقه فعاليت‌هاي خود را از سر گرفته‌اند.
اين منابع تاکيد دارند که مجموعه‌هاي زيادي از بعثي‌ها و ملي‌گراهاي افراطي در سازمان‌هاي امنيتي و ارتش عراق در موصل فعاليت‌ مي‌کنند که از حمايت کامل سازمان بعث برخوردارند، اين مجموعه‌ها در راستاي فعاليت‌هاي خود به نفع بعثي‌ها، گزارش‌هاي غيرواقعي و غلطي را از وضعيت امنيتي اين منطقه براي دولت مرکزي "نوري‌المالکي " نخست‌وزير عراق در بغداد ارسال مي‌کنند.
 

 

   


منبع : صدای شیعه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

علمای عربستان خواستار توقف حج
تشدید فعالیت شیطان پرستان در شیراز
برگزاری دوره آموزشی «نقاط عطف در تفكر شيعی» در ...
اهمیت شناخت خود ازنظر استاد انصاريان
آغاز نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمين
استاد انصاریان: نور هدایت به انسان اطمینان خاطر ...
استاد انصاریان:مشکلات اقتصادی نباید انسان را از ...
استاد انصاریان: به صفات و نشانه های شیعه، آراسته ...
گزارش تصویری/ شب میلاد امام حسین(ع) در حرم حضرت ...
گزارش تصویری مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^