فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

‌بشارت ظهور حضرت مهدي(عج) در ‌‌انجيل

‌‌‌طبق اخبار بشارت ظهور كه در كتاب انجيل به وفور آمده است، حضرت مسيح‌ به دنبال قيام حضرت مهدي(عج) ‌در «فلسطين» آشكار خواهد شد و به ياري آن حضرت خواهد شتافت، و پشت سر حضرتش نماز خواهد گزارد، بشارت‌ها در اناجيل مختلف عبارتند از:
الف) انجيل متي
عيسي چون به كوه زيتون نشسته بود شاگردانش در خلوت نزد وي آمده گفتند: به ما بگو كه ‌نشان آمدن تو و انقضاي عالم چيست؟ عيسي ‌گفت: زنهار كسي شما را گمراه نكند. زآن رو كه بسا به نام من آمده خواهند گفت كه من مسيح هستم و بسياري را گمراه خواهند كرد. و جنگ‌ها و اخبار جنگ‌ها را خواهيد شنيد، زنهار مضطرب مشويد؛ ‌زيرا كه وقوع اين همه لازم است ليكن انتها هنوز نيست. ‌اگر كسي به شما گويد: اينك مسيح در اينجا يا در آنجاست باور مكنيد، زيرا كه مسيحيان كاذب و ‌ظاهر شده علامات و معجزات عظيمه چنان خواهند نمود كه اگر ممكن بودي برگزيدگان را نيز گم‌راه كردندي. اينك شما را پيش خبر دادم. پس اگر شما را گويند: اينك در صحراست بيرون مرويد، يا آن‌که در خلوت است باور مكنيد؛ زيرا هم‌چنان كه برق از مشرق ساطع شده تا به مغرب ظاهر می‌شود ظهور پسر انسان نيز چنين خواهد شد..... ‌پس از درخت انجير مثلش را فراگيريد كه چون شاخه اش نازك شده برگ‌ها می‌آورد می‌فهميد كه تابستان نزديك است. هم‌چنین شما نيز چون اين همه را ببينيد بفهميد كه نزديك ـ بلكه بر در ـ است.‌
چون پسر انسان در جلال خود با جميع ملائكه مقدس خويش آيد آن‌گاه بر كرسي جلال خواهد نشست. و جميع امت‌ها در حضور او جمع شوند و آنها را از هم‌دیگر جدا می‌كند به قسمي كه شبان ميش‌ها را از بزها جدا می‌كند و ميش‌ها را بر دست راست و بزها را بر چپ خود قرار دهد. آن‌گاه پادشاه به اصحاب طرف راست گويد: بياييد‌ای بركت يافتگان از پدر من ! و ملكوتي را كه از ابتداي عالم براي شما آماده شده است، به ميراث گيريد.
ب) انجيل مرقس
و چون او بر كوه زيتون مقابل هيكل نشسته بود... از وي پرسيدند: ما را خبر ده كه اين امور كي واقع می‌شود و علامت نزديك شدن اين امور چيست ؟ آن‌گاه عيسي در جواب ايشان سخن آغاز كرد كه: زنهار كسي شما را گمراه نكند. زيرا كه بسياري به نام من آمده خواهند گفت كه: من هستم، و بسياري را گمراه خواهند نمود.اما چون جنگ‌ها و اخبار جنگ‌ها را بشنويد مضطرب مشويد، زيرا كه وقوع اين حوادث ضروري است. ليكن انتها هنوز نيست.
ج) انجيل لوقا
كمرهاي خود را بسته، چراغ‌های خود را افروخته، بداريد. و شما مانند كساني باشيد كه انتظار آقاي خود را می‌كشند، كه چه وقت از عروسي مراجعت كند، تا هر وقت آيد و در را بكوبد بی‌درنگ براي او باز كنند. خوشا به حال آن غلامان كه آقاي ايشان چون آيد ايشان را بيدار يابد... پس شما نيز مستعد باشيد، ‌زيرا در ساعتي كه گمان نمی‌بريد پسر انسان می‌آيد.
مطابق نوشته مسترهاكس امریکايي در «قاموس كتاب مقدس» ‌عبارت پسر انسان حدود 80 بار در انجيل و ملحقات آن ‌آمده است كه فقط 30 مورد آن با حضرت عيساي مسيح(ع) قابل تطبيق است.» و اما 50 مورد ديگر از نجات دهنده‌ای سخن می‌گويد كه در آخر زمان و پايان روزگار ظهور خواهد كرد و حضرت عيسي(ع) نيز با او خواهد آمد. او كسي جز حضرت مهدي(عج) ‌نيست.‌
د) انجيل يوحنا
‌و بدو قدرت بخشيده است كه داوري هم بكند؛ زيرا كه پسر انسان است. و از اين تعجب مكنيد، زيرا ساعتي می‌آيد كه در آن جميع كساني كه در قبول می‌باشند آواز او را خواهند شنيد و بيرون خواهند آمد، هر كه اعمال نيكو كرد براي قيامت حيات، و هر كه اعمال بد كرد به جهت قيامت داوري.
ويژگي‌هاي‌ بشارت ظهور دراناجيل چهارگانه در جدول زير خلاصه شده است:
وصف مهدي(عج) وصف زمان قبل از ظهور حقوق بشر در عصر ظهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
حق سعادت‌‌ حق ‌برابري در برابرقانون حق عدالت حق مشاركت
پسر انسان، نشسته بر كرسي جلال، با جميع ملائكه مقدس ظهور مسيحيان كاذب و‌ ظهور علامات و معجزات عظيمه و جنگ و قتال و گمراهي وفريب همه بجز برگزيدگان ‌ساعتي می‌آيد كه در آن جميع كساني كه در قبول می‌باشند آواز ‌او را خواهند شنيد و بيرون خواهند آمد جميع امت‌ها در حضور ‌پسر انسان ‌جمع شوند... هر كه اعمال نيكو كرد براي قيامت حيات، ‌و هر كه اعمال بد كرد به جهت قيامت داوري آنها را از هم‌دیگر جدا می‌كند به قسمي كه شبان ميش‌ها را از بزها جدا می‌كند و ميش‌ها را بر دست راست و بزها را بر چپ خود قرار دهد. پس شما نيز مستعد باشيد، ‌زيرا در ساعتي كه گمان نمی‌بريد پسر انسان می‌آيد
‌نتيجه
1. هيچ‌يك از افراد انسان،‌ در عصر ظهور از شمول «حقوق بشر» خارج نيست.

2. در اعلاميه حقوق بشر، اموري مانند: حق برابري در برابر قانون و دادگاه، حق عدالت ف حق امنيت اجتماعي و شخصي، حق آزادي مذهب و آزادي بيان، حق مالكيت، حق مشاركت، حق شغل، حق استراحت و سلامتي و رفاه، حق آموزش و پرورش‌ از حقوق مسلم و عمومي انسان تلقي شده است‌.
3. ‌جهان‌شمولي حقوق بشر در عصر ظهور به اين معناست كه برابري و مساوات در برابر قانون و عدالت و امنيت و مشاركت، همه زندگي مردم را در بر می‌گيرد و آن‌چه در ظرف ذهن براي بشر اثبات می‌شد، اكنون در عالم خارج براي عموم انسان‌ها تحقق می‌يابد.
4. ‌اخبار بشارت ظهور در كتب اهل سنت بر اموري ‌چون حق عدالت، حق برابري و مساوات در برابر قانون و محكمه، حق آموزش و پرورش، حق مشاركت، حق استراحت و سلامتي و رفاه، حق امنيت اجتماعي، تصريح دارد.
5. در اخبار بشارت ظهور در اناجيل چهارگانه، اموري‌ چون حق سعادت، حق برابري و مساوات در برابر قانون، حق عدالت و حق مشاركت، بيان شده است.‌‌

 

 


منبع : پایگاه اسلام شیعه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه

آثار تربیتی انفاق در راه خدا
ضمانت استجابت دعا
نشانه های خدا در قرآن
سخنی درباره امام حسن عسکری علیه السلام  
دو جریان فرهنگ ساز
راه هایی برای بخشیده شدن گناهان !
افزایش رزق و روزی با نسخه‌ امام جواد (ع)
امام جواد (ع) در آثار استاد انصاریان
سوره ای از قران جهت عشق و محبت
متن دعای معراج + ترجمه

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^