فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

استواري در عقيده

آورده اند اند که امام حسین (ع) فرمود: «منا اثنا عشر مهديا، أولهم أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب و آخرهم التاسع من ولي، و هو الامام القائم بالحق، يحيي الله به الأرض بعد موتها و يظهر به دين الحق علي الدين کله و لو کره المشرکون. له غيبة يرتد فيها أقوام و يثبت فيها علي الدين آخرون، فيؤذون و يقال لهم: متي هذا الوعد؟ ان کنتم صادقين».

ترجمه:

ما خاندان پيامبر دوازده نفر به عنوان مهدي خواهيم داشت که نخستين آنان علي و آخرينشان امام از نسل من است. و اوست که بحق و براي حق، قيام مي کند و خداوند بوسيله او زمين را پس از آن که مرده است زنده مي سازد و دين حق را بر همه عقايد و مذاهب، گر چه شرک گرايان را ناخوش آيد، پيروزي کامل مي بخشد. او غيبتي طولاني خواهد داشت و به دليل آن، گروهي از مردم راه انحراف و ارتداد در پيش مي گيرند و گروهي در دين و آيين توحيدي خويش و ايمان به دوازدهمين امام نور، ثابت قدم واستوار مي مانند و بخاطر اين استواري در عقيده، اذيت و آزارها را تحمل مي کنند و به تمسخر، به آنان گفته مي شود: «متي هذا الوعد؟ ان کنتم صادقين.»(سوره يونس و يس، آيه 48)

اگر راست مي گوييد اين وعده (و نويد ظهور)کي خواهد بود؟
اما بدانيد که شکيباي بر اذيتها وآزارها در عصر غمبار غيبت آن حضرت، بسان مجاهدي است که پيشاروي پيامبر با شمشيرش در حال جهاد و پيکار با کفر و ارتجاع است.


منبع : اکمال الدين، ج 1، ص 317.
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


 
نظرات کاربر




گزارش خطا  

^