فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1398 ساعت 10:54 صبح

استاد انصاریان: چه کسانی محبوب پروردگار عالمیان‌اند؟/ سفارش آیات و روایات بر تدارک قیامتی آباد

استاد انصاریان: چه کسانی محبوب پروردگار عالمیان‌اند؟/ سفارش آیات و روایات بر تدارک قیامتی آباد

دارالعرفان/ محقق، مفسر و پژوهشگر قرآنی، گفت: طبق مژده اولیای خداوند مشکلات حل می‌شوند و گره‌ها باز می‌گردد؛ همه ما باید زندگی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که ناامنیِ باطنی در دنیا نداشته باشیم. مدام این غصه را نداشته باشیم که چه کسانی را اذیت کرده‌ایم، آبرو و مال چه کسانی را برده‌ایم و حق چه کسانی را پایمال کرده‌ایم، در این صورت در عالم برزخ بسیار در آرامش و راحتی خواهیم بود.

 

سفارش آیات و روایات بر تدارک قیامتی آباد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در سخنرانی خود در حسینیهٔ همدانی‌ها در تهران، اظهار کرد: صدیقهٔ کبری(س) تا زمانی که در قید حیات بودند، با همهٔ وجود عمل‌کنندهٔ به قرآن و روش پیغمبر عظیم‌الشأن اسلام بودند. ایشان با سن کم، دستشان از ایمان و اخلاق و عمل پر بود. در رابطهٔ با برزخ و آخرتشان، چهار خواسته از پروردگار مهربان عالم داشتند و جالب این است که این چهار خواسته را تکرار می‌کردند؛ یعنی هر روز از پروردگار عالم می‌خواستند که این چهار خواسته تحقق پیدا کند.

 

چهار خواستۀ صدیقۀ کبری(س) از خداوند

استاد برجسته اخلاق حوزه‌های علمیه به چهار خواستۀ صدیقۀ کبری(س) از خداوند اشاره و بیان کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: «خدایا زمانی که جان مرا گرفتی و من را از دنیا به آن‌طرف انتقال دادی، «فاجعل روحی فی الارواح الرابحه» روح من را در آن ارواحی قرار بده که اتصالشان با تو قطع نیست و تا وقتی قیامت برپا شود، دائماً از وجود مقدس تو فیض می‌گیرند. «ونفسی فی الانفس الصالحه» آن وجود نفسانی من را در نفوس صالحان قرار بده، «وجسدی فی الاجساد المطهره» بدن مرا در آن بدن‌هایی قرار بده که یک‌ذره آلودگی ندارند؛ عمری حلال خورده‌اند، خوب عمل کرده‌اند و خوب هم از دنیا رفتند. «وعملی فی الاعمال المتقبله» خدایا این 9 سالی که من مکلف بودم و اعمالم را انجام داده‌ام، این اعمال مرا بعد از مرگم در آن اعمالی قرار بده که قبول می‌کنی».

 

سعی کنید در دنیا به خدا و خُلق خدا بدهکار نباشید

استاد انصاریان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از خداوند دنیا و آخرتی آباد، پاک و همراه با آرامش را طلب کردند، گفت:  در قرآن و روایات بسیاری سفارش شده که در دنیا اقداماتی انجام دهید تا از وضع خود مطمئن شوید تا بعد از مرگتان و در آخرت آرامش داشته باشید. به عبارت ساده تر سعی کنید در دنیا به خدا و خلق خدا بدهکار نباشید تا از این طریق برزخ و قیامت سالم و آبادی برای خود تدارک ببینید. امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند: «اگر کسی در آخرت دچار جریمه شود، دیگر آزاد نمی‌شود؛ دچار بیماری از عذاب الهی شود، دیگر درمان نمی‌شود».

   

در برابر خواسته‌های پروردگار مهربان عالَم، انسانِ فروتن و نرمی باشید

مبلغ برجسته بین الملل ادامه داد: گروهی محبوب پروردگارند و تعبیر خداوند از آنها «اولیاءالله» است؛ آنان گذشته،‌ حال و آینده‌ای داشتند که خدا هر سه زمان را در دو آیه بیان کرده است؛ آنان انسان‌هایی فوق‌العاده بیدار، فهمیده‌، باانصاف و متواضع بودند. در کتاب اصول کافی از موسی‌بن‌جعفر(ع) نقل شده که می‌فرمایند: «از جمله نصیحت‌هایی که لقمان به همان تک‌پسرش کرده، این بوده است: «تواضع للحق» در برابر هرچه حق است، آدم خاکسار و فروتنی باش». به عبارت دیگر باید جست‌وجو کنید که حق برای چه کسی است و زمینهٔ دسترسی شخص به حق را آماده کنید. یک مورد «تواضع للحق» هم این است که در برابر خواسته‌های پروردگار مهربان عالم، انسان فروتن و نرمی باشید؛ با خدا و خلق خدا چون و چرا نکنید.

 

طبق مژده اولیای خداوند مشکلات حل می‌شوند و گره‌ها باز می‌گردد

نویسنده کتاب ارزشمند «اوصاف اولیای الهی» تصریح کرد: با توجه به آیه 62 سوره یونس «أَلاٰ إِنَّ أَوْلِیٰاءَ اَللّٰهِ لاٰ خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلاٰ هُمْ یحْزَنُونَ» از جمله اولیا الله، حضرت زهرا(س) هستند و ایشان قهرمانِ قهرمانان تمام مسائلی هستند که بیان کردم. طبق فرموده خداوند، اولیا الله قبلاً کلاس باور کردن همهٔ حقایق را طی کرده‌اند و حال از باور نسبت به پروردگار پر هستند و محال است فردی در امور دنیایی از آنان دلگیر شود. اولیاالله در حال تقوا هستند «وَکٰانُوا یتَّقُونَ»(سورهٔ یونس، آیهٔ 63)، یعنی هر گناهی که پیش می‌آید، به گناه می‌گویند ما نمی‌توانیم با تو آشتی کنیم. خداوند بیان می‌کند:  «لَهُمُ اَلْبُشْریٰ فِی اَلْحَیٰاةِ اَلدُّنْیٰا وَفِی اَلْآخِرَةِ»(سورهٔ یونس، آیهٔ 64)، دنیای اولیای خدا پُر از مژده‌های من است. آنان انسان‌های بسیار خوبی هستند و در دنیا در معرض بشارت خداوند قرار دارند؛ بشارت‌های خداوند همین آیات قرآن است که تأکید دارد، پیروز می‌شوید، مشکلات حل می‌شوند و گره‌ها باز می‌گردد.

 

به‌گونه‌ای زندگی کنید که نا‌‌امنی باطنی در دنیا نداشته باشید 

استاد انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید: «لَهُمُ اَلْبُشْریٰ فِی اَلْحَیٰاةِ اَلدُّنْیٰا وَفِی اَلْآخِرَةِ لاٰ تَبْدِیلَ لِکلِمٰاتِ اَللّٰهِ»، من از رأی خود چه در دنیا و چه در آخرت نسبت به اولیا الله برنمی‌گردم و همواره با آنان هستم. زندگی را باید به گونه‌ای تنظیم کرد که ناامنیِ باطنی و غصه نسبت به خود در دنیا نداشته باشیم. این غصه را نداشته باشیم که چه کسانی را اذیت کرده‌ایم، آبرو و مال چه کسانی را برده‌ایم و حق چه کسانی را پایمال کرده‌ایم. در حقیقت به‌گونه‌ای زندگی کنیم که دچار چنین غصه‌هایی نباشیم و وقتی هم وارد عالم برزخ شدیم، بسیار راحت باشیم.

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • تواضع
  • اولیای خدا
  • صدیقۀ کبری(س)
  • مناجات خداوند
  • پاکان عالَم
  • قیامت آباد
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
    طرح استقرار روحانیون در مدارس
    برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
    متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
    گزارش تصویری / مراسم عزاداری عاشورای حسینی در ...
    نماز جمعه / زينبيه دمشق - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    گزارش تصویری/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز ...
    مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
    استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^