فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 28 مهر 1398 ساعت 12:42 صبح

ماجرای نصیحت خواستن آیت الله بروجردی از زبان استاد انصاریان

ماجرای نصیحت خواستن آیت الله بروجردی از زبان استاد انصاریان

دارالعرفان/ مبلغ برجسته عرصه بین الملل گفت: آیت الله بروجردی(ره) در اوج مرجعیت خود به آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی(ره) در نجف نامه نوشت و از ایشان خواست که سید حسین را نصحیت کن، ایشان هم نوشت؛ اندکی از عمر ما باقی نمانده است مراقب باشید مرجعیت و ریاست شما را به دنیا آلوده نکند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان، در سخنرانی در بقعه شیخ نوایی خوی، با بیان اینکه انسان بی‌عاطفه و بی‌محبت از دین بویی نبرده است، اظهار داشت: اینکه خدای متعال همه موجودات را روزی می‌دهد و انسان‌های گناه‌کار را سریع عقاب نمی‌کند و ۱۱۴ بار «بسم الله الرحمن الرحیم» را در قرآن آورده، نشان از شعله محبت الهی است.

 

وی ادامه داد: مجموع محبت انبیا و ائمه(ع) درسی است برای بندگان الهی که با محبت و مهربانی رفتار کرده و از سخت‌گیری کردن دوری کند. اهل ایمان محبتشان به خدای متعال شدید است و انسان فاقد محبت نه تنها مؤمن نیست، بلکه نمی‌تواند به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند محبت داشته باشد و انسان دارای عاطفه و محبت نمی‌تواند اهل دوزخ باشد.

 

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: تمام حدود الهی معنای محبت می‌دهد و خدای متعال نمی‌پسندد کسی در قیامت دچار عذاب شده و به دوزخ برود و ذات انسان بهشتی بودن است و جهنم عارضی می‌باشد.

 

وی اضافه کرد: در هر بخشی از آیات الهی صدای محبت الهی را می‌شنویم و در روایات انسان را به آراسته بودن به اخلاق خدا دستور می‌دهند و رحمت الهی از اخلاق الهی است.

 

استاد حوزه با اشاره به اینکه عذاب دوزخ نتیجه رفتار انسان است گفت: باطن گناه آتش است و در روز قیامت دامن انسان را می‌گیرد. قرآن بیان می‌کند کسانی که اموال ایتام را با زد و بند از دست آن‌ها می‌گیرند از همان لحظه تصرف اموالِ یتیم در شکم خود آتش را شعله‌ور می‌کنند و روز قیامت از همان شکم آتش بیرون می‌زند. در سایر گناهان هم این شرایط وجود دارد و چون پرده دنیا روی ما کشیده شده است کسی آن آتش را در دنیا نمی‌بیند.

 

وی عبرت گرفتن از موجودات عالَم را از دیگر وظایف انسان دانست و تصریح کرد: دین اسلام به ما سفارش کرده است که چیزی را عادی تلقی نکنید و از همه چیز درس گرفته و در زندگی خود استفاده کنید و بعد از گذشت فرصت، حسرت آن را نخورید.

 

استاد انصاریان با اشاره به اینکه فهم به انسان ارزش می‌دهد، گفت: ائمه معصومین(ع) و آیات قرآن بالاترین ارزش را، فهم و دانستن عنوان می‌کنند و انسان باید تا دم مرگ دنبال دانش و فهمیدن باشد و در زندگی خود از آن فهم و دانش استفاده کرده و به خدا برسد. علت جهنمی شدن جمع کثیری از مردم این است که آن‌ها از فهمیدن حقایق فرار کرده و به شیاطین گوش سپرده‌اند.

 

وی با اشاره به اوج تواضع در آیت الله بروجردی عنوان داشت: آیت الله بروجرودی(ره) در اوج مرجعیت خود به آیت الله سیدجمال‌الدین گلپایگانی(ره) نامه ‌نوشت و در آن نامه از ایشان ‌خواست که سید حسین؛ من بروجردی را موعظه کن، ایشان هم در پاسخ ‌فرمود: «اندکی برای رفتن ما زیر خاک باقی مانده مواظب باشید مرجعیت و ریاست شما را درگیر دنیا نکند».

 

خطیب توانای حوزه‌های علمیه، پست‌ترین جای جهنم را برای منافقین دانست و تأکید کرد: قرآن پست‌ترین جای جهنم را برای منافقین بیان می‌کند، اما با این حال بیان می‌کند که اگر منافقی توبه کند جزو مسلمین است. مؤمن باید معدن محبت و عاطفه باشد و محبت به پدر و مادر که تشنه محبت هستند از واجبات است و باید با دلسوزی به آن‌ها محبت کرد.

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • منافق
  • شعله محبت الهی
  • آراسته بودن به اخلاق خدا
  • باطن گناه
  • فهم و دانش
  • پست‌ترین جای جهنم
  • معدن محبت و عاطفه
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    نام مبارک «محمد» رایج ترین نام در هلند
    آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
    برگزاری همايش بين‌المللی گفت‌وگوی اديان در هند
    چرا پیامبر اسلام در خانه خود به خاک سپرده شد؟
    70درصد قربانیان اسلام ستیزی در بلژیک زنان هستند
    مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، ...
    گزارش تصویری/ دسته میلیونی «طویریج» در کربلا
    حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در گفتگو با فارس: ...
    استاد انصاریان: در جامعه روزه دار، حرکات ...
    ارائه کاملترین مفاتیح الجنان صوتی در سایت استاد ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^