فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN وابسته به مسیحیت تبشیری

گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN وابسته به مسیحیت تبشیری

تی.بی.ان تاکنون 35 شبکه تمام‌وقت ماهواره‌ای و 252 شبکه کابلی و IPTV در اختیار داشته که حدود 168 عدد از آن‌ها را تابه‌حال واگذار کرده است.

 

سازمان بین‌المللی TBN، مجموعه‌ای گسترده از شبکه‌های تلویزیونی، کابلی و اینترنتی (IPTV) با رویکردی بسیار افراطی مسیحی - صهیونی است که با مشارکت «پل کراوچ»، «جن کراوچ»، «جیم بکر» و «تامی. اف.بکر» در سال 1973 تاسیس شد؛ اما در ادامه به جهت ایجاد اختلافات بین آن‌ها، بکر در سال 1975 این مجموعه را ترک کرد تا مرکز تبشیری مستقل خود را بنیان نهد. اکنون پل کراوچ و همسرش جن کراوچ مدیریت این سازمان را بر عهده دارند و پسرشان نیز مدیر بخش کارمندان این مجموعه عظیم است.

 

تی.بی.ان از مهم‌ترین و تندروترین شبکه‌های مسیحیت صهیونیست نه تنها در ایالات متحده بلکه در جهان است. فعالیت تی.بی.ان ابتدا از مجموعه‌ی کوچکی از کانال‌های محلی آغاز شد و تا به آنجا رسید که در حال حاضر علاوه‌بر شبکه‌های کابلی و تولیدات استدیویی، تعداد قابل توجهی شبکه‌های ماهواره را نیز اداره می‌کند که با همان نام «تی.بی.ان» و به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی و ... فعالیت می‌کنند.

 

رویکرد این شبکه به حدی افراطی است که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به ارائه چهره‌ی افراطی از دین در ایالات‌ متحده توسط این شبکه ابراز نگرانی کرده و با اعتراض، خواستار برچیدن مجموعه این شبکه‌ها شدند. تی.بی.ان اما بیکار ننشست و با استفاده از لابی قدرتمند صهیونیست‌ها از این فرصت برای مظلوم‌نمایی استفاده کرده و به سرعت بر فعالیت‌های خود افزود.

 

در سال‌های اولیه، این مجموعه، پخش برنامه‌های خود را با اجاره دو ساعت آنتن در روز از یکی از شبکه‌های تلویزیونی «فونتانای» کالیفرنیا آغاز کرد. بعد از اندکی با جمع‌آوری پول از طریق اعانه، شبکه‌ی تلویزیونی خود را راه‌اندازی کرد و در سال 1977 نام آن را به TBN تغییر داد. این شبکه به‌تدریج فعالیت‌های خود را افزایش داد تا در سال 1978 به پخش 24 ساعته رسید و همزمان پخش ملی خود از طریق تلویزیون کابلی را هم آغاز کرد.

 

ساختمان اصلی شبکه تی.بی.ان در شهر «کاستامسا» در ایالت کالیفرنیای ایالات ‌متحده واقع است و شعبات و استودیوهایی نیز در شهرهای «ایروینگ» تگزاس، «هندرسانویل» ایالت تنسی، «گدزدن» آلاباما، «میامی» فلوریدا، «دکاتر» جورجیا، «تولسا» ایالت اکلاهاما، «اورلاندو» فلوریدا و شهر نیویورک دارد.

 

همچنین «بنیاد لبخند یک کودک»[1] از زیر مجموعه‌های این سازمان در سال 2005 توسط TBN و با مدیریت جان کراوچ تأسیس شد و هدف آن، تمرکز برجذب کمک‌ها برای کودکان آسیب‌دیده هائیتی در زمین‌لرزه 12 ژانویه 2010 و استفاده از این ابزار برای ترویج باورهای بسیار خطرناک صهیونیستی بوده است.

 

 کروچ در تأسیس بیمارستان و یتیم‌خانه تبشیری صاحب ‌تجربه‌ی زیادی است. کنسرت‌های موزیکال تبشیری و پوشش زنده‌ی مراسم مسیحیت صهیونیستی، اجرای برنامه‌های تغذیه، ورزش و سرگرمی با محتوای تبشیری و برنامه‌های ویژه‌ی کودکان ازجمله برنامه‌های این سازمان است.

 

تی.بی.ان سعی کرده از گروه‌های مختلفی برای پیشبرد اهدافش بهره ببرد. پروتستان‌های سنتی، کاتولیک، کلیساهای انجیلی، مؤسسات خیریه غیرانتفاعی، یهودیان ماشایی و شخصیت‌های تبشیری مسیحی ازجمله این گروه‌ها هستند. افراد مطرح و فعالان مسیحیت صهیونیستی نیز برنامه‌های خاص خود را در شبکه‌های تی.بی.ان دارند.

 ازجمله «بنی‌هین» در برنامه «این روز توست» و «بیلی گراهام» در برنامه «جنگ صلیبی بیلی گراهام»، «جان هگی» در برنامه «جان هگی امروز»، «پت رابرتسون» در برنامه «هفتصد کلوپ پت رابرتسون» در شبکه‌های TBN برنامه اجرا می‌کنند.

فعالیت

تی.بی.ان تاکنون 35 شبکه تمام‌وقت ماهواره‌ای و 252 شبکه کابلی و IPTV در اختیار داشته که حدود 168 عدد از آن‌ها را تابه‌حال واگذار کرده است. TBN  در بیش از 70 شبکه ماهواره‌ای و بیش از 18 هزار تلویزیون کابلی محلی در سرتاسر دنیا برنامه پخش می‌کند. شبکه‌های «شفا» به زبان عربی و شبکه «نجات» به زبان فارسی برای خاورمیانه و شبکه‌های «چرچ»[2]، «لبخند کودک»[3]، «اینلیث»[4] و «جی.سی.تی.وی»[5] متعلق به این مجموعه هستند. این مجموعه، فیلم‌های مستند تبشیری را نیز تهیه و پخش می‌کند.

 

شبکه تلویزیونی «شانس دوباره» با هدف تولید برنامه‌های مناسب برای جذب زندانیان راه‌اندازی شده است. این مجموعه همچنین استودیو بسیار مجهز تصاویر متحرک و فیلم‌سازی به نام Gener8Xion Entertainment در هالیوود دارد. این سازمان از سرویس‌های برنامه اینترنتی app نیز در جهت توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کند.

 

گزارش مالی

گزارش مالی سال مالی 2010 این سازمان به شرح زیر است:[6]

سال مالی 2010 FYE 12/2009))

درآمدها

$92,509,010

مجموع اعانات جمع‌آوری‌شده

$64,404,222

درآمدهای کسب‌شده از برنامه‌ها

$156,913,232

مجموع درآمد

$18,650,105

درآمدهای دیگر

$175,563,337

مبلغ کلی درآمد

سال مالی 2010 FYE 12/2009))

مخارج

$146,358,721

مخارج برنامه‌ها

$35,268,450

مخارج اجرائی

$12,107,156

مخارج صرف شده برای جمع‌آوری اعانات

$193,734,327

مجموعه مخارج اجرائی

$0

پرداخت‌ها به مجموعه‌های وابسته

$-18,170,990

اضافه (و یا کسر) بودجه سالیانه

$827,608,766

خالص دارایی‌ها

---------------------------------------------------------

منابع:

[1] Smile of a Child Foundation

[2] The Church Channel

[3] Smile of a Child TV

[4] TBN Enlace

[5] JCTV

[6] Charity Navigator, www.charitynavigator.org/index.cfm?bay=search.summary&orgid=4574

 



0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارشی از سازمان رسانه‌ای TBN وابسته به مسیحیت ...
درباره کلیسای اتحاد
گزارشی از فعالیت سازمان‌های مسیحیت تبشیری
بررسی روش‌های تبشیری مسیحیت صهیونیستی

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^