فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 ارديبهشت 1398 ساعت 09:00 صبح

استاد انصاریان: هر روحانی باید سدی در برابر فرهنگ های بیگانه باشد/ علمی که با اخلاص همراه شود انسان را نجات می دهد

استاد انصاریان: هر روحانی باید سدی در برابر فرهنگ های بیگانه باشد/ علمی که با اخلاص همراه شود انسان را نجات می دهد

 دارالعرفان/ مبلغ برجسته عرصه بین المللی گفت: هر روحانی باید در شهر، حوزه و بر روی منبرش، سدی در برابر فرهنگ های بیگانه باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان عصر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم در مراسم گرامی داشت شهادت استاد مطهری یکی از مشخصات مهم عالمان، علم همراه با تقوا دانست و گفت: علمی که با اخلاص همراه شود انسان را نجات می دهد.

استاد انصاریان افزود: خداوند عاشق ارزشهاست، همه امور با ارزش، محبوب خداست و علم از مقوله های با ارزش در نزد خدای متعال است؛ عالمی که پیوسته در راه تحصیل دانش و نور تقواست، نزد خدا با ارزش است.

وی اظهار کرد: کالبد خاکی در این ظرف تقوا و علم، حیاتی ویژه و الهی و انسانی به دست می آورد و متعالی می شود.

مفسّر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: اولین نعمتی که خدا به انسان عطا کرد قرآن مجید است، انسان باید قدردان قرآن کریم باشد چرا که به او حیاتی با ارزش داده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن به انسان نور می دهد، اگر انسان نور را از خدا گرفت، موجودی به تمام معنا ارزشمند می شود.

استاد انصاریان گفت: علم نیز ارزش است، وقتی علم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و نورانیت آن تبدیل به کتاب های درسی شده است، چنین علمی ارزش دارد.

وی افزود: این کتاب (کتب درسی) را باید با نور خواند، فقیه یا مبلغ یا مدرس هم که باشند باید در این نور غوطه ور شوند و با چشم دل ببینند.

استاد اخلاق، تهذیب و تربیت حوزه علمیه اظهار کرد: این کتاب را باید نوری خواند، علوم الهیه و قرآنیه و فقهی که در همه کره زمین وجود دارد کمال واقعیت و ارزش را نشان می دهد، این علم پیامبر(ص) و قرآن است که تبدیل به کتاب های درسی شده است.

وی بیان کرد: باید با چشم دل، آینده و عاقبت خود را ببینیم که اگر ببینیم تغییرات مهمی را در دل و جان انسان ایجاد می کند.

استاد انصاریان عنوان کرد: خداوند اگر تحول را در وجود انسانی نهاده باشد حتی اگر غرق در غرور و گناه و کبر و مستی باشد تبدیل به نور الهی می شود.

وی گفت: حتی آنانی که برای کشتن سید الشهداء و سوزاندن خیمه ها آمده بودند، وقتی نور خدا در وجودشان بود با نگاه الهی زمینه پرواز یافتند و تبدیل به حر شدند.

استاد اخلاق حوزه افزود: وقتی از خیمه ها صدای گریه های ملکوتی می آمد امام حسین(ع) فرمود چه کسی من را یاری می کند و آنانی که با نور خدا هستند شنیدند و به یاری شتافتند و تحول پیدا کردند مسائل الهی به صورت نور به آن ها منتقل شد این نور تاریکی های درونشان را از بین برد.

وی اظهار کرد: این علمی که به دست آوردیم برای اینکه تبدیل به نور شود باید با اخلاص همراه باشد، باید  برای خدا درس خواندن و عالم شدن و فتوا دادن را یاد بگیریم.

استاد انصاریان ادامه داد: نورانیت کلام حق را باید فهمید، دانشمندان الهی مسلک، علمی نورانی را منتقل می کنند، موسی آراسته به تقوا بود اما وقتی از خدا پرسید عالم تر از من هم وجود دارد و وقتی پاسخ مثبت شنید حسادت نکرد و گفت می روم تا از او کسب علم کنم.

وی بیان کرد: این ها نشانه اخلاص و طهارت است، اگر علم بر بال اخلاص قرار بگیرد انسان را نجات می دهد.

این مفسر قرآن کریم در مورد فضیلت های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برای تزکیه و اخلاص ماه مبارک رمضان را قرار داده اند، در این ماه جوشش باطنی برای کسب علم و تقوا وجود دارد.

وی گفت: ماه رمضان بهترین کلاس برای اخلاص است، این فرصت ها را دریابیم و به طهارت باطن بپردازیم.

استاد انصاریان اذعان کرد: عالمان بزرگ، با معرفت و عشق به خدا طلاب را تربیت می کردند و در تربیت طلاب تلاش نموده، علم را با اخلاص توأم می کردند.

وی افزود: اگر روحانی بخواهد منبرش مورد توجه مردم باشد حتی اگر هزار مستمع داشته باشید، باید از اول تا انتهای منبر فقط یک نفر را در نظر بگیرد و آن خداست. در این صورت است که فقط با اخلاص سخن خواهیم گفت و ریا نخواهیم کرد.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: علم نور است، اخلاص نیز نور است و باید با عمل همراه باشد آن گاه در قیامت انسان را نجات می دهد؛ علم با اخلاص و طهارت موجب  نور می شود.

وی گفت: امامان معصوم در برخورد با مردم مؤمن یا گنهکار، بهترین شیوه را برمی گزیدند. نگاه ائمه(ع) به گنهکاران نگاه به بیماران بوده است. در هر قشری که هستیم کمال اخلاق حسنه، مروت و مدارا، و خوش خلقی با همه مردم را به کار بگیریم.

استاد انصاریان عنوان کرد: با خانواده و دوستان و اساتید که حق حیات علمی می دهند باید به نیکی رفتار کرد، علم باید همراه با نور باشد وگرنه اثری ندارد باید دیو درون را بشکنیم و این خودشکنی نیست دیوشکنی است.

وی اظهار کرد: اگر علم نور و اخلاص را انتقال دهیم غوغا خواهد کرد؛ هر روحانی باید در شهر، حوزه و بر روی منبرش، سدی در برابر فرهنگ های بیگانه باشد.

این استاد برجسته بیان کرد: روحانی برای داشتن چنین ویژگی، باید مطالعات جامع و جنبی و عرضی و اطلاعات وسیع از اوضاع جهان داشته باشد و از طهارت باطن و اخلاص برخوردار باشد.

 

  • استاد انصاریان
  • مدرسه علمیه معصومیه
  • گرامیداشت شهید مطهری
  • روز معلم
  • طلاب و روحانیون
  • علم و دانش اندوزی
  • نور علم
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
    مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
    پایان ساخت ضریح طلای مرقد مطهر امامین عسکریین ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
    گزارش تصویری / مراسم دعای عرفه در حسینیه هدایت ...
    استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
     استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
    ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^