فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
40% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1397 ساعت 1:31 بعد از ظهر

استاد انصاریان: کنار اسلام دین‌سازی نکنید/ داروی حل مشکلات، توسل به نام حضرت زهرا(س) به پیشگاه پروردگار است

استاد انصاریان: کنار اسلام دین‌سازی نکنید/ داروی حل مشکلات، توسل به نام حضرت زهرا(س) به پیشگاه پروردگار است

دارالعرفان/ محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: در تمام شمال آفریقا، عربستان، عراق، هند، کشورهای دیگر و کشور خودمان صد نوع دین به نام اسلام موج می‌زند. شمارش دین‌هایی که برچسب اسلام دارد، بسیار است، در حالی که پروردگار مهربان عالم یک دین داشته ولی بعد از مرگ پیغمبر دین‌سازی شروع شده و این کارخانه هنوز کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان استاد حسین انصاریان در مسجد جامع غدیرخم تهران، به شخصیت و عظمت حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: وجود مبارک امام عصر(عج) که خلاصۀ وجود همۀ انبیا و ائمۀ طاهرین(ع) است و از او در روایاتمان تعبیر به طاووس بهشتیان شده در مورد حضرت زهرا(س) می‌فرماید: کل زندگی حضرت صدیقه(س) برای من سرمشق است.

 

داروی حل مشکلات، توسل به نام حضرت زهرا(س) به پیشگاه پروردگار است

وی ادامه داد: در روایتی در کتب معتبرمان داریم که یک نفر در مدینه از کنار منزل حضرت باقر(ع) عبور می‌کرد، صدای نالۀ امام را شنید که امام ذکر «یا فاطمه» دارد. دَر زد، کسی آمد در را باز کرد، گفت: می‌خواهم امام را زیارت کنم. گفت: بیا داخل. وقتی آمد دید حضرت بیمار است و درد می‌کشد، پرسید: یابن رسول‌الله ذکر «یا فاطمه» گرفتید؟ فرمود: همۀ ما به این اسم برای حل مشکلاتمان به پیشگاه پروردگار توسل داریم. این نکته در مورد نام حضرت فاطمه(س) است، وجود حضرت جایگاه عظیمی در این عالم هستی دارد.

 

حضرت مریم برگزیدۀ زنان روزگار خود و صدیقه کبری بهترین زنان جهانیان است

استاد اخلاق حوزه های علمیه برای پیدا کردن شخصیت و عظمت صدیقه کبری به سراغ قرآن مجید رفت و گفت: امتی که از فرمایشات ائمۀ ما به چشم می خورد مؤمنین واقعی هستند و در رأس این امت که از همۀ امت‌ها برترند، صدیقه کبری قرار دارد؛ بنابراین «سیدة نساء العالمین» وقتی با «وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ» در کنار همدیگر گذاشته می‌شود؛ حضرت مریم(ع) برگزیدۀ زنان روزگار خود و صدیقه کبری(س) برترین امت و بهترین زنان جهانیان است.

استاد انصاریان تصریح کرد: آیه ای در قرآن خطاب به پیغمبر است که مسئولیت می دهد این مطلب را به گوش همۀ امت برساند، «قُلْ لَوْ كانَ الْبَحْرُ» اگر کل دریاها مرکب شود، برای اینکه هر چه نویسنده در این عالم خلقت است، موجودات را بنویسند؛ «قُلْ لَوْ كانَ الْبَحْرُ مِداداً لِكَلِماتِ رَبِّي» برای نوشتن شمار موجودات «لَنَفِدَ الْبَحْرُ» کل مرکب‌ها تمام می‌شود «قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ كَلِماتُ رَبِّي» پیش از اینکه شمارۀ موجودات مالک و پروردگار و مربی تمام شود «وَ لَوْ جِئْنا بِمِثْلِهِ مَدَدا» (کهف، 109) اگر بعد از تمام شدن تمام دریاها کل آن دریاها هم باز مرکب بیاورید، باز هم شمارش تمام نمی‌شود.

 

هر انسانی یک کلمۀ خداست و تمام موجودات هر کدام کلمۀ پروردگارند

مفسر و محقق علوم قرآنی ادامه داد: آیه ای در سورۀ مریم است «إِذْ قالَتِ الْمَلائِكَةُ يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكِ بِكَلِمَةٍ مِنْهُ» مریم خدا به تو از جانب خودش مژدۀ یک کلمه را می‌دهد و نام آن کلمه مسیح است «اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ وَجِيهاً فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِين» (آل‌عمران، 45) این کلمه دنیا و آخرت آبرودار و از مقربین پروردگار است «وَ مِنَ الْمُقَرَّبِين»؛ پس انسان کلمة‌الله است به عبارت دیگر هر انسانی یک کلمۀ خداست و تمام موجودات هر کدام کلمۀ پروردگارند.

وی در ادامه سخنان خود به آیه ای از سوره بقره اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 37 سوره بقره می فرماید: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ فَتابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِيم» آدم از پروردگار کلمات دریافت کرد، این کلماتی که آدم از خدا دریافت کرده، طبق روایات مسلم صحیح اهل‌بیت، حقایق زنده بودند که آدم با پیوستن به این حقایق زنده توبه‌اش قبول شد؛ یعنی بدون این کلمات که حقایق زنده بودند آدم و توبه‌اش جان نداشتند، اصلاً طرف قبولی پروردگار نمی‌رفت. ما توبۀ بی‌جان هم زیاد داریم، خیلی‌ها کار بد می‌کنند و بعد سر هفته که می‌شود شب جمعه هوس می‌کنند در مسیری که می‌روند یک مسجدی بروند، یک گوینده‌ای هم حرف می‌زند در دلش می‌گوید خدایا این هفته کار بد خیلی کردم غلط کردم، باز شنبه دوباره شروع می‌کند. این غلط کردم کلمۀ مرده است؛ لذا خود توبه هم مرده است و حرکتی ندارد. آنچه قابلیت حرکت به‌طرف حضرت حق را دارد، موجود زنده‌ای است که در هر دو عالم معنا یا ماده می‌تواند حرکت کند، اگر مرده باشد که حرکتی ندارد.

 

کنار اسلام دین‌سازی نکنید

مبلغ عرصه بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دین واحد اسلام، گفت: مقدس اردبیلی(ره) در کتاب «حدیقة الشیعه» دین‌های ساختگی بعد از پیغمبر را که برچسب اسلام هم به آن زدند، برشمرده است. از پانصد سال پیش که مقدس اردبیلی از دنیا رفته تاکنون معلوم نیست چقدر دین من‌درآوردی به خورد این بیش از یک میلیارد مسلمان‌ داده اند. دین پیغمبر یک دین بود و آن اسلام است؛ در قرآن می‌گوید: همین دین به نوح و ابراهیم و موسی و عیسی وحی شد، یعنی از زمان آدم تا قیامت خدا یک دین دارد. کلمۀ دین هم در قرآن تثنیه و جمع نیامده، دینین یا ادیان نداریم. کلاً در قرآن می‌خوانید: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» (آل‌عمران، 19) و می‌خوانید: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْه» (آل‌عمران، 85) و می‌خوانید: «أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا» (شورا، 13) کنار اسلام دین‌سازی نکنید.

 

کارخانه دین سازی همچنان کار می کند

استاد انصاریان در پایان اظهار کرد: در تمام شمال آفریقا، عربستان، عراق، هند، کشورهای دیگر و کشور خودمان صد نوع دین به نام اسلام موج می‌زند. شمارش دین‌هایی که در ایران نیز هست و برچسب اسلام دارد، بسیار است، در حالی که پروردگار مهربان عالم یک دین داشته ولی بعد از مرگ پیغمبر دین‌سازی شروع شده و این کارخانه هنوز کار می‌کند. چه پولی بنی‌امیه و بیشتر از آنها بنی‌عباس برای این کارخانۀ دین‌سازی دادند. اندازۀ ششصد و پنجاه سال بنی‌امیه و بنی‌عباس و انگلستان برای دین‌سازی خرج کرده، آن وقت دین خدا یک دین است.

 

متن کامل، صوت و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • توسل
  • حضرت زهرا(س)
  • دین‌سازی
  • داروی حل مشکلات
  • برگزیدۀ زنان
  • بهترین زنان جهان
  • راه های قبولی توبه
  • 0
    40% (نفر 2)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
    عمل مومن، خیرالعمل است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    جديدترين نوع كاسبي با وجهه ديني
    برگزاری همايش «نقش اديان در همكاری بين‌المللی» ...
    نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
    بازداشت يک گروه تروريستي بهايي
    مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
    برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
    محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
    کسی نمی‌تواند زمان ظهور را تعیین کند
    از سه چيز دوري كنيد.
    استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^