فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 4
83% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 19 دى 1397 ساعت 2:06 بعد از ظهر

استاد حسین انصاریان؛ بعد از 1400 سال هنوز قرآن مهجور است/ این کتاب شریف داروی تمام بیماری های فکری بشر است

استاد حسین انصاریان؛ بعد از 1400 سال هنوز قرآن مهجور است/ این کتاب شریف داروی تمام بیماری های فکری بشر است

دارالعرفان/ مفسّر، مترجم و اندیشمند معاصر گفت: آموزش و پرورش همراه با خانواده ها باید زمینه روی آوردن جوانان و نوجوانان و در مجموع جامعه را به قرآن با نرمی و محبت احیا کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در یازدهمین گردهمایی اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم که به همت کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات مجتمع ناشران شهر مقدس قم برپا شد، اظهارداشت: چندی پیش دو خانواده به من مراجعه کردند که قصد داشتند به دادگاه بروند و هر دو طرف بسیار محترم بودند، بنده گفتم اگر من را قبول دارید، من را حَکَم قرار دهید که قبول کردند و مشکلاتشان را روی کاغذ نوشتند من هم از طریق قرآن مشکلات را حل کردم و هر دو طرف قبول کردند و کار به دادگاه نرسید.

ایشان تصریح کرد: شما متولی نشر و توزیع کتابی در دنیا هستید که حلاّل تمام مشکلات بشری است و همه باید در نشر، ترویج و توسعه این کتاب شریف در دنیا تلاش کنیم.

استاد انصاریان با تمجید از کار بزرگ فعالان حوزه چاپ و نشر قرآن گفت: نتیجه بعثت، نزول قرآن کریم بود؛ کتابی که کلام پروردگار است. خداوند آن را بر قلب پیامبر نازل کرد و شما آن را با سعی خود به طرز شایسته ای به مردم منتقل می‌کنید.

وی گفت: من بر عظمت کار شما صحه می‌گذارم و برای اثبات این بزرگی و عظمت، سخن کوتاهی از نهج‌البلاغه که کلام علی(ع) - قرآن ناطق - است، ذکر می‌کنم.

استاد انصاریان تصریح کرد: ایشان در نهج‌البلاغه می‌فرماید: هوشیار باشید که دانش کل آینده در این کتاب است، تمام گزارش‌های گذشته تا ابتدای خلقت در قرآن آمده است. این کتاب مایه برقراری نظم در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی شماست و داروی همه بیماری‌های فکری و روحی شما در قرآن ذکر شده است.

وی ادامه داد: من پنجاه سال است که در حوزه قرآن فعالم و این گفته امیرالمؤمنین(ع) بر من مسجل شده است. در این مدت نیز هر کسی، به ویژه جوانان به من مراجعه کرد، من با استناد به قرآن، راه حلی شفابخشی به آن‌ها توصیه کرده ام.

این مترجم و مفسّر قرآن کریم گفت: روزگار رضاخان ملعون، مردم با رجوع به روحانیت به دنبال راه‌حلی برای فائق آمدن به مشکلاتشان از طریق قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) بودند؛ اما گویا اکنون این ارتباط قطع شده است و مردم از این شیوه فاصله گرفته‌اند؛ اگر همه به این قضیه ایمان بیاورند، قطعاً کارشان به محاکم قضایی و امثال آن کشیده نمی‌شود.

استاد اخلاق و تربیت حوزه های علمیه بیان داشت: من مشکل جوانان زیادی را حل کردم که اختلافات زناشویی داشتند. به جای رجوع وقت گیر به دادگاه خانواده و تشکیل پرونده، معضل آنها ظرف دوهفته با رجوع به قرآن حل شد؛ لذا تمنا می‌کنم که کوشش کنید قرآن از مهجوریت کنونی خارج شود.

استاد انصاریان در ادامه گفت: سفارشات زیادی در حوزه رنگ در اسلام داریم و اگر شما از رنگ‌های متنوع در طبع قرآن استفاده کنید، تأثیر بسزایی در جذب مردم به قرآن دارد.

وی در پایان گفت: به تازگی و برای بار دوم ترجمه قرآن را با دقت بیشتری آغاز کردم که اگر دارالقرآن ترتیبی برای انتشار آن دهد، کار بسیار ویژه‌ای برای جوانان صورت خواهد گرفت.

 انتهای پیام /

0
83% (نفر 4)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

احتمال لشکر کشی مستقیم عربستان علیه شیعیان یمن
افزايش نفوذ شيعيان در قاره آفريقا
توهین‌ ارتش انگلیس به نمادهای‌اسلامی
توهين گروه‌هاي ناشناخته يمني به قرآن
برگزاری گردهمایی مسلمانان فرانسه
برگزاری بررسی روابط زن و مرد از نظر اسلام در ...
تخريب بزرگترين قبرستان مسلمانان قدس
آغاز همايش بين‌المللی «واقعه كربلا» در تركيه
پايان نخستين گردهمايی علمای مسلمان آفريقا در ...
توهین به یک مسجد در انگلیس بوسیله خوک

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^