فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 22 آذر 1397 ساعت 2:40 بعد از ظهر

با پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ ترجمه اصول کافی به قلم استاد انصاریان رونمایی شد

با پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی؛ ترجمه اصول کافی به قلم استاد انصاریان رونمایی شد

دارالعرفان/ با پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از ترجمه ارزشمند اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه در تالار شیخ طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، آیین رونمایی از ترجمه اصول کافی صبح امروز در حالی آغاز شد که در دقایق اولیه سالن مراسم مملو از حضور علما، اندیشمندان، اساتید و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و سرود ملی، پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قرائت شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین واعظی و حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد و در نهایت پس از پخش مستند ترجمه اصول کافی، حضرت استاد حسین انصاریان به ایراد سخن پرداختند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: ترجمه‌هایی که تاکنون به قلم استاد انصاریان صورت گرفته است به اقرار فراگیران کتب دینی و اهل فن ترجمه، همواره از روان‌ترین و بادقت‌ترین ترجمه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی بیان کرد: در سه ترجمه پیشین کتاب کافی موارد گنگ و ایراد‌هایی وجود دارد، ولی آنچه از ترجمه اصول کافی به قلم استاد انصاریان نمایان است دقت، صحت و روان‌بودن ترجمه است و حتی پاورقی‌هایی در صفحات این اثر وجود دارد که ضمن بیان توضیحات و تشریحات پیرامون موضوعات خاص، فهم مطالب را برای خواننده راحت‌تر می‌کند.

وی اذعان کرد: استاد انصاریان اهل تحقیق و تدبر است و چون اهل منبر خبره‌ای نیز هستند در آثار خود به حفظ جذابیت اثر برای مخاطب همواره توجه ویژه دارند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزشمند علمی استاد حسین انصاریان تصریح کرد: بیانات استاد انصاریان به گونه‌ای است که تأثیرگذار است، این تأثیرگذاری نتیجه این است که ایشان از آنچه می‌گوید که به قلبش وارد شده است و حالِ ایشان را دگرگون ساخته است و آنچه که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

وی ادامه داد: تألیف ترجمه کتاب کافی 20 سال برای نویسنده این کتاب به طول انجامید و در این مدت از جمعیت صد هزار محدث در قم بهره‌ برده است، نکته جالب توجه این است که پرورش و حضور این حجم از محدثان در یک شهر در طول تاریخ حیرت‌‌انگیز است.

در انتهای مراسم استاد حسین انصاریان در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و افزود: حیف است انسان از دنیا برود در حالی که یک بار با دقت قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کتاب شریف کافی را نخوانده باشد. عمر یک بار به انسان عنایت می‌شود و بارِ دیگر با توسل و دعا و انابه و گریه به انسان عنایت نمی‌کنند.

مفسّر، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: کمیل تعریف می‌کند که وقتی دعای کمیل را از امیرالمؤمنین(ع) فرا می‌گرفتم. دیدم امیرالمؤمنین(ع) صورت خود را بر خاک گذاشت و نه گریه‌اش بند می‌آمد و نه صورت خود را از خاک برمی‌داشت. کمیل در ادامه می‌گوید روز بعد نزد امام علی(ع) رفتم و درخواست کردم دوباره بخواند تا ثبت کنم. ایشان بدون اظهار خستگی به من گفتند و من نوشتم. امام علی(ع) فرمود :«کمیل؛ این دعا را شب نیمه شعبان و شب‌های جمعه بخوان. اگر نشد در ماه یک شب جمعه بخوان. اگر نشد در سال یکبار این دعا را بخوان. اگر نشد یکبار در عمرت این دعا را بخوان که نخوانده عمرت به پایان نرسد».

انتهای پیام/

0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشدید فعالیت شیطان پرستان در شیراز
استقبال غیرمسلمانان از خدمات مالی اسلامی
درخواست سازمان دیده بان حقوق بشر شیعه از الازهر: ...
استاد انصاریان:مشکلات اقتصادی نباید انسان را از ...
طراح اروپایی منا: کشته شدن حجاج در منا یک جنایت ...
استاد انصاریان: شیعیان چه جایگاهی در نزد ائمه(ع) ...
انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
امام جمعه تهران از غرفه نشر دارالعرفان بازدید کرد
ارتباط ائمه(ع) پس از شهادت با شیعیان قطع نمی‌شود
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^