فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 28 شهريور 1397 ساعت 00:29 صبح

نگاهی به کتاب «آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع)» اثر استاد حسین انصاریان  

نگاهی به کتاب «آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع)» اثر استاد حسین انصاریان   

دارالعرفان/ همزمان با ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، کتاب «آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع)» اثر استاد حسین انصاریان برای علاقه‌مندان معرفی شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، همزمان با ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، کتاب «آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع)» اثر استاد حسین انصاریان برای آشنایی بیشتر مخاطبان معرفی شد.

 

این اثر ۲۸۷ صفحه‌ای در دو عنوان اصلی و ۱۰ بخش به ارائه بیش از ۱۲۰ مطلب خواندی پیرامون شخصیت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازد.

«منزلت امام حسین(ع) و یاران و خاندان گرامی ایشان»، «آیین اشک و عزا» دو بخش اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند بطوری‌که در بخش نخست عناوینی همچون؛ «منزلت امام حسین(ع)»، «الگوهای رفتاری و اخلاقی سیدالشهدا(ع)»، «حقایقی توحیدی از امام حسین(ع)»، «منزلت یاران و خاندان سیدالشهدا(ع)» و «قمربنی هاشم(ع) عبد صالح خدا» را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

 

این گزارش با اشاره به عناوین بخش دوم کتاب می‌افزاید: «اشک تمام موجودات در عزای سیدالشهدا(ع)»، «سعادت ابدی در گروی اشک و عزاداری بر سیدالشهدا(ع)»، «ارزشمندترین اشک‌ها»، «اهمیت عزاداری بر سیدالشهدا(ع)» و «حرارت شور حسینی در جان شیعیان» از جمله مطالب خواندنی بخش دوم کتاب می‌باشد.

 

آنچه مخاطبین این کتاب ارزشمند، می‌توانند با مطالعه آن آگاهی و دانش خود را پیرامون شخصیت نورانی اباعبدالله الحسین(ع) ارتقا بخشند عبارت است از: منزلت امام حسین(ع): مقام منیع سیّدالشهدا(ع)؛ امام حسین(ع) وارث انبیای الهی؛ دامنه علم امام حسین(ع)؛ حبّ و بغض به امام حسین(ع) معیار سعادت و شقاوت انسان‌ها؛ دم عیسوی امام حسین(ع)؛ سریع‌ترین کشتی نجات؛ مدهوش از علم امام حسین(ع)؛ امام حسین(ع) صاحب فطرس؛ امام حسین(ع) در آغوش پیامبر(ص)؛ امام حسین(ع) بر بالین پیامبر(ص)؛ توسّل پیامبر(ص) به امیرمؤمنان(ع)؛ توسّل امیرمؤمنان(ع) به سیّدالشهدا(ع)؛ فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) مرکز ثقل اصول دین، الگوهای رفتاری و اخلاقی سیدالشهدا(ع): طهارت امام حسین(ع) و یارانشان؛ عفو امام حسین(ع) در هنگام ناسزاگویی؛ تواضع امام حسین(ع) در برابر کارگران؛ مقدم بودن رفع گرفتاری نیازمندان بر تمام امور از منظر سیّدالشهدا(ع)؛ جلوه‌ای از الگوی رفتاری سیدالشهدا(ع) درخانواده؛ الگوی رفتاری امام حسین(ع) با کودکان؛ مبارزه با فساد جامعه علّت قیام سیّدالشهدا(ع).

 

همچنین؛ حقایقی توحیدی از امام حسین(ع): حقایقی مهم در مورد سیّدالشهدا(ع)؛ حقیقت اول: دعاهای عارفانه از امام حسین(ع)؛ تجلی اوج معرفت الهی در دعای عرفه و واقعه عاشورا؛ حقیقت دوم: قلب امام حسین(ع) گواه توحید؛ امام حسین(ع) تجلی خون خدا؛ حقیقت سوم: امید سیدالشهدا(ع) به تحقّق وعده‌های الهی؛ حقیقت چهارم: پیشتازی روح امام حسین(ع) و اصحابشان در اتصال به پروردگار؛ گریه بر سیدالشهدا(ع) از والاترین لذّات؛ حقیقت پنجم: وجود امام حسین(ع) واسطه فیض الهی؛ معرفت امام حسین(ع) در قلوب مؤمنان؛ اصلاح امت، برترین هدف قیام امام حسین(ع)؛ مقام شکر از منظر امام حسین(ع)، منزلت یاران و خاندان سیدالشهدا(ع): اوج معرفت یاران و خاندان سیّدالشهدا(ع)؛ اوضاع فرهنگی عصر امام حسین(ع) و... از جمله عناوین مطالب ارائه شده در این کتاب ارزشمند است. 

 

این گزارش با اشاره به مطالب بخش دوم کتاب تحت عنوان آیین اشک و عزا، می‌افزاید: اشک تمام موجودات در عزای سیدالشهدا(ع): اشک همه موجودات از منظر قرآن کریم، اشک همه موجودات از منظر روایات، خداوند اولین عزادار ابی‌عبدالله(ع)، حضرت موسی(ع) و عزاداری بر سیّدالشهدا(ع)، اشک امیرمؤمنان(ع) بر سیّدالشهدا(ع)، داغ واقعه عاشورا بر قلب امام سجاد(ع)، ارزش اشک و عزا بر مصائب اهل‌بیت(ع)، همراهی اشک با طاعت الهی، انتقال سنّت اشک و عزا به نسل‌های آینده؛ بهشت، پاداش اشک بر سرور شهیدان(ع)، سعادت ابدی در گروی اشک و عزاداری بر سیدالشهدا(ع): تبدیل اشک بر سیدالشهدا(ع) به رحمت و شفاعت در روز قیامت؛ خداوند، ضامن بقای عزاداری حسینی؛ صدای عزاداری بر سیدالشهدا(ع) از با ارزش‌ترین صداها؛ صدای ناله فرشتگان در عزای حسینی؛ ارزش قطرات اشک در عزای امام حسین(ع)؛ سرخی آسمان، انعکاس خون سیّدالشهدا(ع)؛ خبر غیبی حضرت زینب(س) درباره ساختن بارگاه برای سیدالشهدا(ع)؛ علل و اسباب اشک انسان؛ سیّدالشهدا(ع) علّت اشک مؤمنان؛ ارزش کمترین مقدار اشک بر سیدالشهدا(ع)؛ بی‌پروایی، عناد و جهل، عامل سقوط شمر، ارزشمندترین اشک‌ها: مظلومیت و بی‌گناهی سیدالشهدا(ع) و خاندان او؛ اخبار غیبی شهادت سالار شهیدان(ع) توسّط پیامبر(ص)؛ بی‌تابی رسول خاتم(ص) از گریستن سیّدالشهدا(ع)؛ اشک عاشقانه حضرت شعیب(ع)؛ تفاوت اشک برای خدا و اشک برای امام حسین(ع)؛ حقیقت نوریّه امام حسین(ع) و... از دیگر مطالب خواندنی این اثر گرانسنگ می‌باشد.

 

در این کتاب می‌خوانیم که اشک و عزا ملاک و معیار حرُیّت، انسانیت، نماد و پرتوی از دلدادگی، شدت دوستی و علاقه است. اشک در اندیشه حسینی هم موجب کمال و ارتقا مرتبه انسانی می‌شود و هم باعث آمرزش گناهان و یکی از بهترین راه‌های رسیدن به کمالات معنوی و الهی و انسانی است.

 

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره‌های 09196522024 و 02537740427 تماس گرفته و همچنین به منظور آشنایی بیشتر با سایر آثار و نمایندگی‌های نشر دارالعرفان می‌توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

 

http://www.erfan.ir/farsi/article/view/76976

 

انتهای پیام /

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
پایان ساخت ضریح طلای مرقد مطهر امامین عسکریین ...
استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^