فارسی
سه شنبه 28 خرداد 1398 - الثلاثاء 14 شوال 1440
  332
  0
  0

استاد انصاریان: دعای ندبه گنجینه بزرگی در کسب معرفت/  در دعای ندبه، فرهنگ دشمن‌شناسی نهفته است  

استاد انصاریان: دعای ندبه گنجینه بزرگی در کسب معرفت/  در دعای ندبه، فرهنگ دشمن‌شناسی نهفته است   

دارالعرفان/ مفسرّ، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم گفت: دعای ندبه یک مکتب و گنجینه بزرگی در کسب معرفت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد انصاریان در سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) در صحن امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان فضیلت‌های دعای ندبه اظهار داشت: دعای ندبه از دعاهای ویژه شیعه است و معروف است که متن این دعا از معصوم(ع) نقل شده است.  این متن آسمانی، ملکوتی، عرشی و معنوی، یک فرهنگ است، یک مکتب و مدرسه است.

 

وی افزود: سال‌های گذشته من با کمک دوستانم این دعا را بررسی کردیم نزدیک به پانصد مطلب ناب در این دعا و خزانه و گنجینه معنوی نهاده شده که اگر یک روزی این پانصد مطلب تفسیر شود شاید نزدیک به ده جلد هفتصد یا هشتصد صفحه‌ای شود. امروز در کنار حرم مطهر و نورانی امام هشتم(ع) و در محضر شما زائران به دو مطلب از آن پانصد مطلب اشاره می‌کنم.

 

در دعای ندبه، فرهنگ دشمن‌شناسی نهفته است

این استاد حوزه ادامه داد: یک مسأله مهمی که مخصوصاً در اوایل دعا مطرح است فرهنگ دشمن‌شناسی می‌باشد، یعنی امام(ع) در انشاء این دعا دشمن را به شیعه شناسانده که با شناخت دشمن مراقب باشد دشمن او را به انحراف، به ذلالت، به بی‌دینی، به خرابی دنیا و آخرت نکشد. آنقدر این بحث دشمن‌شناسی مهم است که شما به محض اینکه قرآن مجید را باز می‌کنید، سوره مبارکه حمد را شروع می‌کنید به قرائت کردن. سوره‌ای که خواندنش در رکعت اول و دوم هر نماز واجبی فریضه الهی است.

 

وی تصریح کرد: اگر نماز بدون حمد صورت بگیرد پیغمبر(ص) می‌فرماید نماز نیست «لا صلاة الا به فاتحة الکتاب» کسی می‌خواهد نماز بخواند رکن باطنی و معنوی نماز سوره حمد است یا به صورت مستحب آدم این سوره را می‌خواند یا در شبانه روز ده بار به صورت واجب می‌خواند یعنی در هر دو رکعت هر نمازی حمد را به صورت واجب باید خواند در ده رکعت دو رکعت نماز صبح،  دو رکعت ظهر، دو رکعت عصر، دو رکعت مغرب، دو رکعت عشاء  که جمعاً ده رکعت می‌شود. نماز زمانی که پیغمبر در مکه بودند دو رکعتی بوده یعنی سیزده سال پیغمبر اکرم و مسلمان‌ها نماز صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء را دو رکعتی می‌خواندند. وقتی هم که هجرت پیش آمد و رسول خدا(ص) به مدینه آمدند یک سال در مدینه هم تمام نمازها دو رکعتی بود. در سال دوم هجری وقتی وجود مقدس امام مجتبی(ع) به دنیا آمد، خداوند این نعمت عظیم معنوی را به بشر عطا کرد.

 

افرادی که قدرشناس نعمت‌های الهی نیستند به خسران دنیا گرفتار می‌شوند

استاد انصاریان متذکر شد: البته بشری که نود درصدش از زمان آدم تا حالا قدرشناس نعمت خدا نبودند و این قدرنشناسی از زمان آدم شروع شده به وسیله قابیل و تا الآن ادامه داشته به جای اینکه از نعمت الهی مردم برای آبادی دنیا و آخرت‌شان استفاده کنند با معطل کردن نعمت، با حذف کردن نعمت، با کنار زدن نعمت به دست خودشان کلنگ برداشتند هم دنیایشان را خراب کردند - پر از فساد کردند - و هم آخرت­شان را خراب کردند. شما این آیه را در قرآن می‌بینید؛ «خسر الدنیا و الآخرة ذلک هو الخسران المبین» جمعی که به قول خود قرآن اکثریت است هم سرمایه‌های واقعی دنیای‌شان را از دست دادند و هم سرمایه‌های واقعی آخرتی‌شان را باختند.

 

وی خاطرنشان کرد: پروردگار به شکرانه عظمت نعمت وجود امام مجتبی(ع) - وجود امامت و ولایت، علم، درایت و عقل -؛ به پیامبر(ص) دستور داد دو رکعت به نماز ظهر اضافه کن و دو رکعت به نماز عصر، حدود یک سال هم پیغمبر و مسلمان‌ها نماز ظهر و عصر را هر کدامش را چهار رکعت می‌خواندند که دستور هم داده شد در جنگ و در مسافرت این دو رکعتی که به خاطر حضرت مجتبی(ع) به نماز ظهر و دو رکعتی که به نماز عصر اضافه شده است، حذف شود. مسافر دو رکعتی بخواند نماز ظهر و نماز عصرش را، اگر ده شبانه روز کامل باشد. بعضی­ها این اشتباه را دارند، فکر می‌کنند ده روز؛ نه، ده شبانه روز کامل یعنی ده تا بیست و چهار ساعت اگر قصد بکنند نمازشان تمام است اگر اشتباه قصد کرده باشند از همان وقت که می‌فهمند نمازشان شکسته است.

 

این استاد حوزه بیان کرد: بعد از یک سال وقتی وجود مبارک امام حسین(ع) به دنیا آمد با اجازه­ پروردگار یک رکعت به نماز مغرب اضافه شد و دو رکعت به نماز عشاء - به شکرانه­ وجود حضرت اباعبدالله(ع) - ولی پروردگار دستور داد مسافر حق ندارد آن یک رکعتی که به خاطر سیدالشهدا اضافه شده را حذفش کند، لذا نماز مغرب برای هیچ مسافری شکسته نیست باید سه رکعت را کامل بخواند. حالا در دو رکعت اول ما وقتی که به آیه هفتم می­رسیم: صراط الذین انعمت علیهم، غیر المغضوب علیهم و الضالین دو گروه دشمن را به ما معرفی می­کند.

 

مؤلف کتاب ارزشمند «تفسیر حکیم» افزود: یک گروه یهودی­های معاند که الآن به صورت صهیونیست درآمدند. اینها دشمن شما هستند، اینها مخالف با شما هستند نه مخالف با بدن­تان نه مخالف با قیافه­تان بلکه دشمن دین­تان هستند، دشمن اخلاق­تان هستند، دشمن روش درست زندگی­تان هستند، شبانه روز ده بار خداوند متعال ما را به این دشمن توجه می­دهد. اینها به لغت خارجی یک پروتکل دارند که نزدیک بیست و پنج قانون در آن پروتکل است که کنار این بیست و پنج قانون حاضر شدند هر هزینه­ای را بپردازند، برای اینکه دین خدا را از روی کره زمین جمع کنند و این چراغ را خاموش کنند از چه زمانی با دین خدا درگیری­شان شروع شده؟ از زمان موسی بن عمران(ع) تا چه زمانی ادامه دارد این درگیری؟

 

استاد انصاریان در این باره توضیح داد: ائمه(ع) می­فرمایند؛ " تا زمانی که امام دوازدهم ظهور کند. یکی از سه طایفه­ای که با حضرت به شدت وارد جنگ می­شوند یهود هستند، هیچ سر آشتی حتی با عدالت جهانی هم ندارند، سر آشتی با اسلام ندارند، سر آشتی با قرآن ندارند، سر آشتی با ولایت و امامت ندارند. به امید اینکه وجود مبارک امام زمان(عج) را بکشند با حضرت وارد جنگ می­شوند. طایفه­ دومی که با امام زمان به شدت وارد جنگ می­شوند وهابیت عربستان است. اینها نیز سر دشمنی­شان با دین خدا، با فرهنگ خدا، با قرآن مجید، با امامت ائمه(ع)، با نبوت پیغمبر(ص)، با توحید پروردگار بسیار سخت است و آشتی با خدا و دین خدا نمی­کنند. زمان ظهور هم با امام دوازدهم آشتی نمی­کنند. ولی هر دو طایفه هم یهود و هم وهابیت طبق روایاتمان در جنگ با امام زمان(عج) شکست می­خورند و شکست خوردن­شان هم فقط با قدرت آن سیصد و سیزده نفر نیست. من در روایات­مان دیدم که از مرز خوزستان شیعیان واقعی ایران به دعوت امام دوازدهم(عج) به سرعت خودشان را می­رسانند - بین مکه و مدینه و در جنگ با وهابیت و یهود که در همین منطقه هستند، اسرائیل - کمک می­کنند. با کمک شیعیان ایران که از جنوب ایران وارد عربستان می­شوند و بین مکه و مدینه ملحق به امام عصر(عج) و ارتش امام می­شوند، این دو گروه خبیث معاند و دشمن را از پا درمی­آورند و شرّشان را از سر کره­ زمین برمی­دارند.

 

شش هزار روایت و حدیث درباره امام زمان(عج) نقل شده است

استاد انصاریان عنوان کرد: به طور قطع و مسلم. ما یکی، دوتا ، صدتا روایت درباره­ امام زمان(عج) نداریم، من با تحقیقاتی که کرده‌ام به شما یقین بدهم که از پیغمبر(ص) و آیات قرآن و ائمه­ طاهرین(ع) حدود شش هزار روایت درباره­ امام زمان صادر شده که مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) سی سال در شهر بروجرد دنبال این روایات از کتاب­های شیعه و کتاب‌های اهل تسنن بود تا همه را یک جا جمع کند. طرحش را داد و نقشه­اش را کشید، یکی از بهترین شاگردان ایشان به نام  آیت الله صافی(حفظه الله) تمام آن روایات را در یک کتاب جمع کرده به نام «منتخب الاثر» که حدود شش هزار روایت است و کم نیست. علامه مجلسی(ره) در زمان حیات خودش از بیست و چهار جلد کتاب بحار الانوار آن زمان که حالا شده صد و ده جلد - به چاپ جدید - یک جلدش را که جلد سیزدهم است مخصوص این روایات بسیار مهم قرار داد و با قلم نورانی و مبارکش نوشت.

 

دشمنان دین با امامان، حلال و حرام و واجبات مخالفند

وی تصریح کرد: پس وقتی من در نماز می­خوانم «غیرالمغضوب»، دارم به پروردگار اعلام وفاداری در دین می­کنم که خدایا من با دشمنان تو و دشمنان خودم که امروز سَنبُل­شان یهود اسرائیل و صهیونیسم آمریکا و حکومت وهابیت است سر آشتی ندارم. این حرف به صورت دعا در ابتدای دعای ندبه آمده و دشمنان را به صورت دشمنان بدریه، حنینیه، خیبریه، معرفی کرده است. یعنی در دعای ندبه یهود جنایتکار و شرک عربی و غیر عربی را با این کلمات بدریة، حنینیة، خیبریة به ما می­نمایاند که مواظب باشید اینها تا آمدن امام زمان(عج) نه در کمین شما بلکه رودرروی شما هستند و با پروردگار مخالفند، با آنها مخالف باشید با پیغمبران مخالفند، با قرآن، با واجبات، با حلال و حرام، با امامان(ع) مخالفند؛ مخالف باشید.

 

استاد اخلاق حوزه بیان کرد: مواظب باشید که جزو آنها قرار نگیرید چون آنها می­کوشند که همه­ شما را در مسیر مخالفت با خدا، قرآن، انبیاء(ع)، ائمه(ع) و احکام الهی قرار بدهند. یک یهودی­شان سال­ها پیش در مجلس عوام انگلستان - مجلس قانونگذاری - آمد جلوی وکلا قرآن مجید را بلند کرد به وکلای انگلیس گفت تا این قرآن و کعبه بین مسلمان­هاست کار ما به سامان نمی­رسد. ما اگر قرآن را نابود کنیم یعنی جدا کنیم از مسلمان­ها، اگر کعبه را از بین ببریم که مردم دیگر توجه به خدا نداشته باشند، آنگاه تمام کشورهای اسلامی را می­بلعیم ولی تا قرآن در کار است تا عبادت در کار است ما نمی­توانیم کاری کنیم. یعنی شما باید بدانید انقلاب­تان که تک‌تک شما دخیل در این انقلاب بودید حالا با مشکلاتی که دارید و مشکلاتی که برایمان می‌سازند - صد و سه بار در قرآن به ما فرموده صبر کنید تا فرج من به شما برسد که حتماً می­رسد -، ببینید برای شما چه خدمت عظیمی کرده که قدرت یهود را، قدرت وهابیت را، نه در منطقه، در دنیا کم کرده است. از صد سال پیش صهیونیسم و مسیحیت صهیونیسم، برای نابودی توحید، برای نابودی قرآن، برای نابودی نبوت، برای نابودی اسلام، پیش آمدند. اگر دشمن ده کیلومتر قبل از انقلاب عقب رانده شد، شما با آزادی و اختیار خودتان و با حکم مرجع تقلید و فقیه انقلاب که کردید هزار کیلومتر دشمن را عقب راندید، ناامید و مأیوسش کردید.

 

این مفسرّ و پژوهشگر «نهج البلاغه» و «صحیفه سجادیه» گفت: من با همین لباس در شهر پاریس پایتخت فرانسه در پیاده‌رو داشتم راه می­رفتم آنجا یک نفر رسید به من - ما دو نفر بودیم - این حرف را زد و کنار رفت. گفت ما با شما به خاطر انرژی هسته­ای، به خاطر معادن­تان، به خاطر نفت­تان جنگ نداریم بلکه لبه تیز جنگ ما با شما دین شماست. ما خواستار خاموشی این چراغ هستیم. انرژی هسته­ای را که کره شمالی هم دارد، اروپا هم دارد. به این نوکر حلقه­ به گوششان عربستان هم دارند زمینه ساخت انرژی هسته­ای را می­دهند. ما که تنها نیستیم در انرژی هسته­ای. می­گفت جنگ ما با شما جنگ با تشیّع است، جنگ با فرهنگ دوازده امام(ع) است، نه جنگ با انرژی هسته­ای و پیشرفت دانش در کشورتان.

 

استاد انصاریان متذکر شد: این سی، چهل ساله یک مسأله دیگر هم توسط سردمداران استکبار و استعمار دنبال شده است - اسنادش را من دیدم - یعنی اسناد آن هدف پلید ایشان پنهان نمانده است، می‌گویند: ما قرآن، قبله و امام حسین(ع) را اگر از شیعه بگیریم به پیروزی کامل می­رسیم. یعنی از عاشورا، از ابی‌عبدالله(ع)، از جلساتی که برپا می­کنید، استعمار به شدت می­ترسد و این ترسی است که از ابی‌عبدالله(ع) به جانشان افتاده. خداوند متعال یک مرتبه در جلوی دیدگانشان مسأله­ اربعین را با بیست و دو میلیون پیاده عَلَم کرد که اگر شما چند میلیون بمب اتم می­ساختید به این مقدار نمی­ترسیدند که از پیاده روی اربعین می­ترسند. این قدرت حسینی در روح شیعه یک خار سنگینی دوباره غیر از قرآن و غیر از قبله در چشم دشمن شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در دعای ندبه گریه می­کنیم، ندبه یعنی گریه که خدایا در این صبح جمعه اعلام می­کنیم ما دشمن بَدری نیستیم که برای کشتن پیغمبر(ص) آمدند، ما دشمن خیبری یهودی نیستیم، ما دشمن حنینیه نیستیم، ما دشمنی مثل شرک عربی در زمان پیغمبر(ص) و الآن نیستیم. خدایا ما داریم گریه می­کنیم، دنبال گوهر گرانبهایی مثل امام زمان(عج) می­گردیم، که با او بیعت کنیم، اعلام وفاداری کنیم، کمکش کنیم که عدالت جهانی را برپا کند. بعد می­گوییم «والضالین» یعنی بندگان من یک گروه دیگر دشمن دارید به نام «ضالین» یعنی آنهایی که گمراهند، آنهایی که هیچ دینی ندارند.

 

استاد انصاریان افزود: این افراد لائیک­اند، آنها هم مثل «مغضوب علیهم» چشم طمع به شما دوختند که دین­تان را غارت کنند، چراغ کعبه را خاموش کنند، چراغ قرآن را خاموش کنند، چراغ حلال و حرام را خاموش کنند، و با مطالعاتی که در چند کتاب داشته‌ام - شاید نزدیک به ده کتاب - این دو تا دشمن یک کار مشترکی دارند و آن این است که دارند شبانه روز می­کوشند حجاب را از ناموس مسلمان­ها به کل بگیرند، یعنی آنها عقیده­شان این است که اگر ما بتوانیم دختران جوان و زنان جوان مسلمان­ها را بی­حجاب کنیم نیمه عریان از خانه­ها بیاوریم بیرون، اینها را روانه دانشگاه­ها، ادارات، پارک­ها، خیابان­ها، قطارها، خانه­ها، شهرک­ها کنیم، این زنان و دختران می­توانند دین مردان را نابود کنند.

 

وی بیان داشت: شما حوصله­ مطالعه ندارید که ببینید یهود و دیگر دشمنان ما، برای غارت کردن حجاب دختران و زنان مسلمان چه سرمایه­ عظیمی را از قبل از هشتاد سال پیش به کار گرفتند، یک مقدار هم موفق شدند. دختران و زنانی که از هشتاد نود سال پیش بی­حجاب شدند و وارد همه­ معرکه­ها شدند، اینها کمک‌کاران و یاران به «مغضوب علیهم» و «ضالین» شدند. اینها پیاده نظام یهود، پیاده نظام اسرائیل، پیاده نظام کلیسای استعماری، پیاده نظام ترامپ، پیاده نظام گرگان اروپایی، هستند. خب، جوان‌ها این دختر را می­بینند، صورت و مویش را می­بینند، حجم بدنش را می­بینند، چگونه خودشان را حفظ کنند تا دل، دین، دنیا و آخرت­­شان را از دست ندهند. این یک بخش دعای ندبه، دشمن‌شناسی. یعنی به نظر می­آید که در جلسات دعای ندبه مثل همین جا که هر هفته برگزار می­شود. باید قبل از خواندن ندبه یک متخصص هنرمند خوش‌بیانِ درس خوانده واقعی در حوزه‌های علمیه بیاید و چند خط دعا را برای مردم توضیح بدهد که مردم این دعا را با معرفت بخوانند، با شناخت بخوانند و آنچه باید ببینند با توضیح آن عالم در آیینه دعا ببینند.

 

در دعای ندبه، دوست‌شناسی نیز جایگاه مهمی دارد

وی گفت: اما یک بخش دیگر دعا از آن پانصد بخش، دوست‌شناسی است. دوستان­تان را بشناسید، چه کسانی دوستان واقعی ما هستند؟ معلوم است در رأس همه­ دوستان ما، وجود مقدسی است که ما را آفریده ما مصنوع پروردگاریم، خداوند متعال عاشق مصنوعش است. خداوند متعال ساخت خودش را دوست دارد، این یک دوست ما. خب، برای ما می­خواهد چه کار کند این دوست ما؟ برای ما می­خواهد دنیای ما را آباد کند - هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی -؟ و یا ­آخرت ما را؟ «ربنا - این در قرآن است - آتنا فی الدنیا حسنة» خدایا همه­ خوبی­ها را در دنیا «و فی الآخرة حسنة» همه خوبی­ها را در آخرت به ما عنایت کن، عطا کن، ارزانی دار. خب، خوبی دنیا و آخرت به چه است؟ به این که ما با چندتا دیگر رفیق هماهنگ شویم.و اولِ قرآن مجید است: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» ﴿الإسراء، 9﴾ این تعهد خدا به ماست که شما هدایت قرآن من را بپذیرید زندگی­تان را با این کتاب هماهنگ کنید، من در قیامت اجر کبیر – نه، اجر نگفته در آیه­ شریفه، «ان لهم اجر» نه، کبیر را به آن اضافه کرده است. شما اگر روز قیامت پرونده­تان هماهنگ با قرآن باشد به اجر کبیر می­رسید.

 

استاد انصاریان عنوان کرد: یک دوست دیگر ما پیغمبرعظیم الشأن اسلام(ص) استک عاشق امت است، عاشق امت. من یک جلوه­ عشقش را برایتان بگویم. فکر کنم روایت در کتاب قدیمی «جنات الخلود» است، شب معراج وقتی می­خواست برگردد خطاب رسید که حبیب من یک چیزی می­خواهی به من بگویی؟ خب، خدا از دل پیغمبر(ص) خبر دارد، عرض کرد: بله، فرمودند صریح حرفت را به من بگو گفت: خدایا - محبت را ببینید چه کار می­کند -، پرونده­ اعمال امت من را روز قیامت در برابر چشم امت­ها و فرشتگان باز نکن، آبروی امت من می­رود. همه­ امت من که معصوم نیستند، به اشتباه به خطا، به ضعف دچار گناه می­شوند، پشیمان می­شوند و توبه می­کنند، من ناراحتم که پرونده­ امت من را دیگران ببینند. خطاب رسید حبیب من خیلی سنگین است، حبیب من، من پرونده امتت را پیش خود تو هم باز نمی­کنم، خیالت راحت باشد من آبروی امتت را حفظ می‌کنم. پیغمبر(ص) از معراج راحت برگشت. این رفیق و آن قرآن و آن خدا را نباید از دست داد.

 

وی بیان کرد: رفیق دیگر ما ائمه­ طاهرین(ع) هستند، همه­ اینها در دعای ندبه معرفی شدند. خدا، قرآن، پیغمبر(ص)، ائمه(ع) نمی­خوانید «این شموس الطالعة» یعنی همه­ ائمه(ع) «این البدور المنیرة» یعنی همه ائمه طاهرین(ع). ما الآن اینجا پیش چه کسی آمدیم؟ امام رئوف. امام هشتم(ع) صبحانه، ناهار، شام؛ سفره که می­انداختند دست به غذا نمی­بردند. عرض می­کردند یابن‌رسول‌الله غذا سرد نشود. می­فرمود: خادم­ها را بگویید بیایند کنار این سفره بنشینند، من تنهایِ از خادم­ها و کارگرهای خانه غذا نمی­خورم. صبر می­کردند تا خادم­ها، آن­هایی که کارهای خانه دست­شان بود می­آمدند سر سفره. امام هشتم(ع) وقتی می­دیدند خادم­ها نشستند با لذت غذا می­خوردند. اینقدر، مهربانند ائمه به ما.

 

ابی‌عبدالله(ع) در کوچه داشت می­رفت، باربرهای بازار جمع شده بودند و در کوچه به دیوار تکیه داده بودند، سفره­شان را باز کرده بودند تا ناهار بخورند، بعد بروند دوباره باربری و بار مردم را جابه­جا کنند. تا چشم­شان به ابی‌عبدالله(ع) افتاد گفتند: یابن‌رسول‌الله ناهار می­آیید با ما بخورید؟ چه داشتند؟ نان خالی. حضرت پیاده شدند، آمدند نشستند روی خاک نه یکی دوتا لقمه بخورند بگویند من خب دعوت­تان را قبول کردم دوتا لقمه خوردم دیگر باید بروم خانه. به همان صورتی که در خانه ناهار می‌خوردند با این باربرها ناهار خوردند، بعد که بلند شدند فرمودند: من دعوت شما را قبول کردم؟ گفتند: بله یابن‌رسول‌الله. حضرت فرمودند: من هم شما را دعوت می­کنم، فردا ناهار بیایید خانه ما. همه فردا آمدند خانه ابی‌عبدالله(ع)، ناهار به آنها داد، لباس داد، پول داد، نوازش و محبت کرد.

 

این استاد حوزه عنوان کرد: دعای ندبه دوستان ما را به ما معرفی می­کند، من آخرین حرفم یک روایت باشد، دیگر کلام تمام است. روز قیامت - روایاتمان می­گویند - خداوند وقتی فاطمه زهرا(س) وارد محشر می­شود به فاطمه زهرا(س) خطاب می­کند، حبیبتی، حبیبه من؛ درهای بهشت باز است، برو. صدیقه کبری(س) فرمان خدا را گوش می­دهد و حرکت می­کند تا می­رسد به محل ورودی بهشت می­ایستد، خطاب می­رسد دختر پیغمبر چرا وارد نمی­شوی؟ عرض می­کند تنها نمی­توانم بروم. با چه کسی می­خواهی بروی بهشت که تنها دلت قبول نمی­کند، وارد بهشت بشوی؟ می­گوید: خدایا با هر کس از زمان حیات ما تا روز قیامت به ما خدمت کرده، ما را دوست داشته، به ما محبت داشته، شیعه ما بوده و مخصوصاً به هر کس که به هر شکلی با حسین(ع) من در ارتباط بوده - تنها نمی­توانم بروم -، خطاب می­رسد فاطمه(س) من، رویت را برگردان به محشر و هر کس از اینهایی که گفتی می­خواهی صدا کن ببر با خودت، فکر می­کنید زهرا(س) جلو می­افتد و به شما می­گوید پشت سر من بیایید؟ نه، روایت دارد تا آخرین نفر وارد بهشت نشود خودش وارد نمی­شود. این دوست شماست، خانم­ها. از امتیازات این دوست شما این بود که مرد نامحرم او را ندید. یعنی این دوست شما اهل حجاب بود، مقصود من از ندیدن نه اینکه حضرت را ندید در کوچه رفت و آمد می­کند، معنیش را می­دانید، یعنی در پوشش کامل رفت و آمد می­کرد.

 

استاد انصاریان اظهارداشت: دعای ندبه در یک بخش دوستان ما را معرفی می­کند و امروز بهترین دوست ما، آقاترین دوست ما، عاشق­ترین دوست ما، امام زمان(عج) است که پیغام داده من اصلاً شما را از یاد نمی­برم. من مواظب شما هستم، من برای مشکلات شما دعا می­کنم، من برای کارهای شما که سر و سامان بگیرد دعا می­کنم، من حتی دعا می­کنم خدا فرج من را برساند، که بیایم شما را در ظاهر ببینم­تان.

 انتهای پیام /

 

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید.


منبع : پایگاه عرفان
  • حجاب
  • دعای ندبه
  • عدالت جهانی
  • کسب معرفت
  • گنجینه معنوی
  • فرهنگ دشمن‌شناسی
  • مجلس عوام انگلستان
  •   332
      0
      0
    امتیاز شما به این مطلب ؟

    آخرین مطالب

          عقوبت کوچک شمردن گناهان از نگاه حضرت استاد انصاریان
          استاد انصاریان: تباهی اعمال به واسطه بداخلاقی/ درهای ...
          استاد انصاریان: مهار همه چیز، به دست اهل توحید/ کنار ...
          استاد انصاریان: چگونه در مدار بندگی قرار بگیریم؟/ ...
          استاد انصاریان: خداوند منتظر بازگشت و پشیمانی بندگان ...
          مفسّر برجسته قرآن کریم: گوناگونی خلقت؛ جلوه‌گر ...
          استاد انصاریان:ابزار امروز شیاطین برای گمراهی انسان ...
          استاد انصاریان: گناهان زبان، شکم و غریزه جنسی مانعی ...
          استاد انصاریان:  آنچه انسان ها را متفاوت می کند، روح ...
          استاد انصاریان:  رحمت پروردگار در سایه‌سار پنج خصلت/ ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

          کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل را ...
          متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
          متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد حجاب
          متن سخنرانی مراسم احیاء شب بیست و یکم استاد انصاریان + ...
          متن سخنرانی مراسم احیاء شب بیست و سوم استاد انصاریان + ...
          مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، «بله» و ...
          با همکاری رسانه ملی؛ پوشش سخنرانی‌های حضرت استاد ...
          شرایط پذیرش اعمال در ماه رمضان از نگاه استاد انصاریان/ ...
          استاد انصاریان: دعا در چه صورتی مستجاب می‌شود؟
          استاد انصاریان؛ نگاه خاص خدا به ماه رمضان آن را از سایر ...

     
    نظرات کاربر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز