فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 خرداد 1397 ساعت 10:14 بعد از ظهر

با حضور استاد انصاریان؛ پایگاه جامع قرآن ایرانصدا رونمایی شد/ انتشار ۶ جلد از مجموعه تفسیر قرآن استاد انصاریان+ عکس

با حضور استاد انصاریان؛ پایگاه جامع قرآن ایرانصدا رونمایی شد/ انتشار ۶ جلد از مجموعه تفسیر قرآن استاد انصاریان+ عکس

معاون صدای رسانه ملی در آئین راه‌اندازی و رونمایی از پایگاه جامع قرآن ایرانصدا و انتشار ۶ جلد از مجموعه تفسیر قرآن استاد انصاریان از ادامه فعالیت رادیو ترتیل در اپلیکیشن ایرانصدا بعد از پایان ماه رمضان خبر داد.

 

ترویج هنرمندانه آیات و مفاهیم قرآن در بین مردم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان، میهمان ویژه این مراسم  در سخنانی با بیان اینکه معاونت صدا و کارکنان رادیو، با تلاش وافر و با عظمت خود، صدای پروردگار، مفاهیم و دانش بی‌نهایتش را در سراسر ایران و خارج از کشور پخش می‌کنند گفت: گویندگان رادیو، آیات و مفاهیم قرآن را هنرمندانه، نه فقط به مردم ایران بلکه به مردم سراسر جهان برسانند.

 

این مترجم و مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه امام حسین(ع)، برادران و یارانش از روز دوم محرم تا عصر عاشورا به تبلیغ قرآن پرداختند و در این تبلیغ 8 روزه توانستند سه تن از یاران دشمن را به سمت خدا هدایت کنند خاطرنشان کرد: خداوند تغییر را در سرشت انسان قرار داده است و قطعاً پخش آیات و مفاهیم قرآن کریم، بسیار با ارزش است و تغییرات زیادی در بین مردم ایجاد می‌کند.

 

استاد انصاریان افزود: امسال شش جلد از مجموع تفسیر 30 جلدی قرآن کریم چاپ و منتشر می‌شود و از خدا خواستم که ثواب حق‌الزحمه این اثر تا قیامت به روح سیدالشهدا(ع) برسد.

در ادامه معاون صدای رسانه ملی گفت: اگر چه با پایان یافتن ماه رمضان فعالیت رادیو ترتیل نیز روی موج اف.ام به پایان می‌رسد اما با تدابیر اندیشیده شده، مخاطبان این رادیو می‌توانند از طریق اپلیکشین و پایگاه «ایرانصدا»، شنونده رادیو ترتیل باشند.

 

حمید شاه‌آبادی با بیان اینکه قبل از ماه رمضان رادیو تلاوت و ترتیل را افتتاح کردیم و تقاضای مردم این بود که این رادیو منحصر به ماه رمضان نباشد خاطرنشان کرد: امروز با راه‌اندازی پایگاه جامع قرآن ایرانصدا، حرکت دیگر را در زمینه فعالیت‌های قرآنی رقم زدیم چرا که رادیو تلاوت و ترتیل سابقه خوب و ارزشمندی دارد و در این مدت نقش ویژه و منحصر به فردی را در کنار رادیو قرآن برای شنوندگان ایفا کرده است.

 

وی افزود: رادیو قرآن با برنامه‌های 24 ساعته، مفاهیم قرآنی را به درستی عرضه می‌کند و اقدامات جدیدی در کشور توسط رادیو قرآن از جمله تعامل با آموزش و پرورش و تعلیم 520 هزار معلم در سراسر کشور انجام شده است.

 

شاه آبادی با بیان اینکه رسانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آثار سمعی و بصری قرآن در بیش از 40 سال گذشته افتخارات زیادی آفریده است خاطرنشان کرد: امروز اگر سفره‌ای به نام پایگاه جامع قرآن ایرانصدا راه‌اندازی کردیم، مرهون زحمات ارزشمند همه کسانی هستیم که در طول دهه‌های گذشته در رادیو به تولیدات سمعی و بصری پرداختند و امروز رادیو صاحب ده‌ها تلاوت، ترتیل، ترجمه و تواشیح منحصر به فرد است و سرمایه عظیمی در اختیار رادیو است تا دراختیار مردم قرار دهد.

 

معاون صدا، شخصیت‌های ارزشمند قرآنی را بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اگر امروز در حوزه قرآن در جهان اسلام حرفی برای گفتن داریم به این دلیل است که به برکت جمهوری اسلامی ایران، شخصیت‌های ارزشمند قرآنی در کشور تربیت شدند.

 

شاه‌آبادی با تأکید بر اینکه وظیفه رادیو این است که داشته‌های عظیم و نیروی قرآنی کشور را پاس بدارد تصریح کرد: از علما و مراجع تا قاریان و حافظان قرآن، ستاره‌های درخشان کشور هستند و جمهوری اسلامی ایران بستری فراهم کرد که در چهار دهه گذشته، کشور ما قرآنی شود.

 

معاون صدا با اشاره به اینکه تولیدات قرآنی چند سال اخیر با گذشته قابل مقایسه نیست اظهار داشت: با تلاش دوستان، در همه حوزه‌های قرآنی کارنامه پرافتخاری داریم و این همه تولید فرهنگی در زمینه قرآن یک سرمایه جدید برای نظام خلق کرد و رادیو نیز تلاش می‌کند تا این داشته‌ها را آرام آرام در اختیار مردم قرار دهد تا از سبک زندگی قرآنی بهره ببرند.

 

شاه آبادی با بیان اینکه امروز، خواه ناخواه در برابر هجمه سنگین سبک زندگی غربی هستیم و راهی جز ارائه سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر مبنای قرآن کریم نداریم گفت: عصاره جمهوری اسلامی ایران این است که شهروندانش سبک زندگی قرآنی را انتخاب می‌کنند و اکر می‌خواهیم در کشوری زندگی کنیم که در آن به حافظان قرآن ببالیم باید این فرصت را در کشور فراهم کنیم و مردم در تمام لحظات زندگی از کلام وحی و معارف آن بهره‌مند شوند.

 

معاون صدا خاطرنشان کرد: ویژگی رادیو این است که مرجعیت رسانه‌ای قرآن کریم را در کشور برعهده دارد و پایگاه جامع قرآن" ایرانصدا " نیز سند رسمی و افتخارآمیزی است تا همه آنچه که فرهیختگان در حوزه تولیدات قرآنی ارائه کردند، منتشر کند.

 

آغاز فصل جدید فعالیت قرآنی در ایرانصدا

شاملو، مدیر شبکه ایرانصدا نیز در این مراسم به ارائه گزارش فعالیت‌های این شبکه در فضای مجازی پرداخت و با بیان اینکه معاونت صدای رسانه ملی در حوزه قرآن در فضای مجازی فصل جدیدی را آغاز کرده است گفت: پایگاه جامع قرآنی ایرانصدا، مرجع کاملی از محتوای قرآنی شامل تلاوت، ترتیل، ترجمه و آموزش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و بخش پژوهش و تفسیر نیز تا چند ماه آینده به این پایگاه اضافه خواهد شد.

 

مدیر شبکه ایرانصدا با اشاره به تأکید دکتر عسکری رئیس رسانه ملی درباره فعالیت رسانه‌های صدامحور در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ممزوج شدن زندگی مردم با فضای مجازی اهمیت این حوزه را دو چندان کرده است و بر همین اساس با استفاده از امکانات فضای مجازی، محتوای قرآنی را در ظرف جدید برای مردم ارائه می‌کنیم.

 

شاملو با تأکید بر اینکه در حوزه قرآن در فضای مجازی فعالیت‌های زیادی انجام شده است و امروز ایرانصدا نیز به آن اضافه می‌شود تصریح کرد: رسانه ملی قصد دارد بخشی از کارهای بر زمین مانده در زمینه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را به دوش بکشد و نزدیک 9 ماه است که با تلاش همکاران رادیو، برای نخستین بار ترجمه قرآن کریم از استاد حسین انصاریان با صدای سه گوینده ضبط و آماده پخش شده و از امروز در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

او افزود: امسال، ترجمه‌های دیگر قرآن کریم نیز با صدای گویندگان رادیو تقدیم مخاطبان پایگاه جامع قرآن ایرانصدا می‌شود.

 

رونمایی از پایگاه جامع قرآن ایرانصدا و قدردانی از اساتید برجسته قرآنی کشور

در این مراسم با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، رضا قدیمی معاون فضای مجازی رسانه ملی، شاملو مدیر شبکه ایرانصدا، حجج اسلام استاد حسین انصاریان و هاشم‌زاده هریسی و حسن بیادی، پایگاه جامع قرآن ایرانصدا، رونمایی و راه‌اندازی شد و سپس با اهدای سپاس‌نامه از حمیدرضا مستفید، شهریار پرهیزگار، محمدحسین سعیدیان، سیدمهدی سیف، عباس امام جمعه، حسین کرمی، بهروز یاری گل و محمدرضا پورزگری به عنوان سرمایه‌های قرآنی کشور قدردانی شد.

 

انتهای پیام /


منبع : پایگاه عرفان
  • قرآن مجید
  • استاد حسین انصاریان
  • ایرانصدا
  • پایگاه جامع قرآنی
  • شبکه‌های رادیویی قرآن
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
    پایان ساخت ضریح طلای مرقد مطهر امامین عسکریین ...
    استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
    مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
    استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
     استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^